zaterdag 23 november 2013

Groene thee en ik

Groene thee. Een drankje waar ik zo ongeveer twee jaar geleden niets van hoefde te weten. Ik dronk altijd rooibos thee. Het liefst met veel suiker. Toen ik in de health sferen begon te komen en overal las hoe goed groene thee wel niet voor je lichaam was, ben ik er ook maar eens aan begonnen. En sindsdien ben ik hooked. Het liefst drink ik het de hele dag door. Helaas is dat geen optie, want een draagbare waterkoker is nog niet uitgevonden.

Waarom ik groene thee zo lekker vind? Geen idee eigenlijk. Het smaakt in principe niet echt ergens naar. Alhoewel, de varianten met een smaakje natuurlijk wel. Bij mijn vriend(je) -ik vraag me altijd af welke leeftijd je moet hebben om van vriendje naar vriend te gaan- heb ik voor het eerst Pickwick's Green Tea Cranberry geproefd. Daar zit ik nu ook rustig van te sippen. Dat is toch denk ik wel echt mijn favoriet, samen met de Lemon variant.

Er zijn ook green tea's die ik wat minder lekker vind. Lipton heeft van die leuke piramide zakjes met groene thee en jasmijn. Die vind ik echt niet lekker. Bleh. Don't ask me why, ik houd denk ik gewoon niet van jasmijn.

Naast de smaak van groene thee doet deze warme drank ook nog eens wonderen voor je lichaam! Groene thee..

.. Verlaag je je cholesterol gehalte. Dat wil zeggen dat je de kans op hart- en vaatziekten vermindert.

.. Bevat een aminozuur genaamd 'theanine' wat zorgt voor een relax-effect. Perfect voor de stresskipjes onder ons! Me, myself and I included.

.. Helpt ons om een net iets minder rimpelig oud vrouwtje -of mannetje, laten we niet gaan discrimineren hier- te worden. Stop maar met smeren van dure crème en lotion, green tea is your new best friend!

.. "Ik heb ietsie te veel chocola gesnoept vandaag. Dan maar een extra kopje!" Ja, zo werkt het echt! Zo goed als, dan. Groene thee versnelt je metabolisme door het stofje 'polyphenolen'. Als je eten in je darmen komt en wordt verwerkt, zorgen kleine 'polyphenolen' mannetjes ervoor dat de stoffen minder snel in calorieën worden omgezet.

.. Werkt als een detoxer. Je lever en groene thee zijn beste vriendjes. Alcohol en andere giftige stofjes zorgen voor een niet zo blije lever. Wil je je lever weet een beetje blijer zien? Drink dan minstens 2 koppen, mokken of glazen groene thee a day. Happy lever, happy jij!

Zo, en dit was mijn ode aan groene thee.

Drink jij al groene thee? Zo ja, wat is jouw lievelings? Zo nee, heb ik je nu een beetje overgehaald?

Lieve rommelige kusjes,
Stells.

1 opmerking:

  1. Ik ben fan van de groene thee met sinaasappelsmaak van de Aldi en AH heeft verschillende smaken groene thee met chinese nog iets, groene thee met munt en eucalyptus en groen/witte thee met, volgens mij, mango smaak.. Zijn van die driehoekige zakjes, AH merk, moet je eens proberen!

    BeantwoordenVerwijderen

Voor elke reactie krijg je een knuffel en een plak tattoo. En een kusje. En een koekje. Omdat je lief bent. En dan probeer ik zo snel mogelijk te reageren.