maandag 18 november 2013

Les derniers jours | één

Omdat ik zo'n razend interessant leven lijd. Omdat ik wil opscheppen met wat ik allemaal wel niet doe. Omdat ik nu ontzettend aan het liegen ben. Oke. Nu for real. Iedere blogger heeft wel een bepaalde categorie waarin hij of zij vertelt over zijn of haar leventje en wat ze die week dan allemaal niet hebben gedaan. En guess what; Ik vind die posts zo leuk om te lezen!

Op mijn Engelse blog schreef ik ook vaak dit soort posts. Inclusief Instagram foto's, natuurlijk! Ik mis het best wel een beetje om mijn online dagboekje bij te houden. Daarom ga ik dat vanaf nu weer doen. Omdat ik niet elke week wat blogwaardigs meemaak, heb ik de categorie vernoemd naar 'de afgelopen dagen'. Zo kan ik wanneer ik dan maar wil een posts plaatsen, in plaats van aan elk einde van de week. Ik wilde geen van mijn favoriete blogsters na-apen, en heb daarom gekozen voor een Franstalige titel! Waarom ook niet? Omdat ik stiekem helemaal niet zo goed ben in Frans als het lijkt, heb ik een oud klasgenootje-die Frans studeert- gevraagd deze titel te vertalen. Dankjewel, als je dit leest!

Ik hoop dat jullie het net zo leuk vinden om te lezen als ik het vind om te schrijven!


Het werkt als volgt; Ik noem de bovenste linker foto #1, en de meest rechtse foto onderaan noem ik #9. De rest spreekt hoop ik voor zich! 

#1 Aan de studie met vriendinnetjes!
Afgelopen zaterdag reisde ik af naar Den Haag om te meeten met mijn drie lieve, nieuwe vriendinnen. Twee komen uit Duitsland en de derde komt uit Tsjechië. Ze heten Fabia, Astrid en Zuzka en het zijn echt schatten. Ik heb echt het gevoel dat we al echte vriendinnen zijn geworden de afgelopen drie maanden. Goed, we moesten dus wat voorbereidingen treffen voor een groot project voor het vak Branding. We hadden stiekem helemaal geen zin, maar met een load aan thee hebben we het toch overleefd!

#2 Chef koks!
En daarna was het tijd voor some quality time. We gingen naar de supermarkt, kochten lekkere ingrediëntjes en gingen aan de slag in de keuken. Dit was onze overheerlijke creatie voordat hij in de oven ging. Uiteindelijk hebben we twee van deze pizza's gebakken. De linkerhelft bevatte mozzarella en tomaat. De rechterhelft -die van mij en Astrid was- bevatte spinazie, feta en mushrooms. Ik heb echt heerlijk gegeten en ontzettend gelachen!

#3 Lief kaarsenhoudertje!
Astrid woont samen met een Turkse vrouw rond de 30. Zij deelt haar appartement altijd met één student. Dat vindt ze blijkbaar erg leuk, geen idee. In ieder geval, het is nogal een apart typje en de huiskamer stond dan ook vol met kitscherige dingetjes. Maar dit kaarsenhoudertje vond ik dan wel weer heel erg lief. Vooral met een brandend waxinelichtje erin!

#4 Aan tafel!
Dit was mijn eerste stukje. Wordt je al jaloers? Het deeg was flinterdun, wat ik persoonlijk altijd wel lekker vind. Ik heb de pizza uit de oven gehaald en natuurlijk moest ik vol met mijn gezicht in de hete stoom -of in welke vorm de warmte dan ook uit een oven komt- gaan staan. Ja. Chef kokkin Stella meldt zich bij de workshop 'Koken voor ontzettend dummies'.

#5 "Aan school werken"
De volgende ochtend werd ik wakker naast mijn lieve vriendje. We hadden elkaar beloofd samen aan school te werken. Daar is voor mij helaas niet zoveel van gekomen. Sorry, bloggen is gewoon verslavend leuk! En ik had ook nog eens een fijn plekje in zijn bed veroverd. Couldn't help myself.

#6 Selfies
En omdat ik toch al zo productief bezig was, maakte ik ook maar wat selfies van mezelf. Ja, I'm guilty, ik heb een heuze 'selfie-collage' op Instagram gezet. Het laat best wel een beetje zien hoe vreemd ik ben, dus ik denk dat ik de foto op de pagina 'Over mij' maar eens ga vervangen. Zoals ik ooit op deze blog al een keertje eerder heb getypt -want zeggen is het niet echt- ; Ik vind het belangrijk dat mijn blog mijn eigen, unieke landje is in de wereld van het internet. Ik wil graag dat het echt staat voor wie ik ben. Tádá.

#7 Den Haag Centraal
En vanochtend was het weer tijd voor mijn dagelijkse tripje naar Den Haag. Omdat ik met mijn hoofd bij mij blog zat -wanneer niet- maakte ik deze foto. Stiekem speciaal voor deze post!

#8 On my way home
Ik heb sinds kort natuurlijk mijn gratis OV. Heerlijk, maar te verslavend. Dat merkte ik ook aan mijn broeken, en daarom heb ik mijzelf weer ge-pusht om te gaan fietsen naar het station wanneer het droog is.

#9 Homework
En dan kom je thuis van school en kijk je op je to-do list. Ik wilde vandaag een hoofdstuk van Corporate Communication samenvatten. Stiekem ben ik nog niet eens tot de helft gekomen. Ach, ik loop ook echt ontzettend voor, dus ik vond dat ik het mezelf wel kon permitteren. Daar ga ik vast nog spijt van krijgen.

Dit was het dan voor mijn 'afgelopen dagen'. Vinden jullie dit een leuk idee? Ik hoop het.

Lieve rommelige kusjes,
Stells.

2 opmerkingen:

Voor elke reactie krijg je een knuffel en een plak tattoo. En een kusje. En een koekje. Omdat je lief bent. En dan probeer ik zo snel mogelijk te reageren.