zaterdag 23 november 2013

Les derniers jours | twee

De afgelopen dagen. Helaas waren die niet erg interessant. Alhoewel, in terms of blogging. Voor mij zaten er wel wat interessante dingetjes tussen. En laat ik nou staan te springen -eigenlijk zit ik op m'n luie kont in mijn joggingbroek- om het aan jullie te vertellen.



#1 Dit is een print
Ik heb een tijdje geleden een nieuwe sjaal gekocht bij de Zara. Ik vind hem helemaal geweldig. Stiekem is een lief klasgenootje van mij mijn trendsetter geweest en had ik dit prachtige lapje stop al een keer om haar nek zien hangen. Ik ben er onwijs blij mee.

#2 Mijn leven in een nutshell
Zit je dan, met je Moleskine notitie boekje, pen en invul formulier in de les. Dit keer ging het over research en interview methoden. Mijn klasgenootjes en ik zijn het erover eens dat dit het meest chaotische en at the same time saaiste vak ever is. We vinden er dan ook geen drol aan. Daarom neem ik foto's van iets zo ongelofelijk nuttigs -kuch-. Alles beter dan Research Skills.

#3 Het Agentschap, hallo!
Woensdag werden de Dutchies van ons opleidingsjaar gesplitst van de internationals. We gingen op bezoek bij Het Agentschap. Dit is een deel van de overheid waar mensen zitten die contact houden met alle Nederlandse ambassade posten all over the world. Het was een mooi gebouw en ontzettend erg beveiligd. We moesten ons dan ook allemaal legitimeren voordat we naar binnen mochten en volgens mij hingen er zelfs camera's op het toilet! Meer weten over Het Agentschap en wat ze doen? Klik hier.

#4 Een zwart-wit kiekje 
Eenmaal door alle beveiliging heen werden we naar een vergaderzaal gebracht waar twee dames, die toevallig een soortgelijke opleiding hadden gedaan, ons vertelden over wat zij deden en wat wij dan ook later zouden kunnen gaan doen na onze opleiding. De ene deed bijvoorbeeld aan Holland Branding. Dit wil zeggen dat zij met een team zorgt dat Nederland een goed imago / een goede reputatie heeft in het buitenland. Dit is een onderdeel van place branding wat is best een interessant onderdeel vind van communicatie. Of ik er echt wat mee wil gaan doen later is me nog een raadsel. Dit gastcollege -als het ware- was in ieder geval leuk!

#5 Vervelen in een bushokje
Ik ben altijd veel te vroeg overal. Ja echt. Dus, meestal sta ik ongeveer tien minuten in een bushokje te chillenbillen voordat de bus komt. Ik had geloof ik al mijn lievelings blogs alweer gelezen, dus was het tijd voor een andere functie van mijn iPhone; foto's! Op deze ochtend is ook mijn lieve sjaal gefotografeerd. Trouwens, mijn tas heeft zijn mooiste tijden gehad. Ik heb inmiddels een nieuwe, maar ik ben zo'n miep die het dan de eerste maand uithoud om het zonde te vinden om hem ergens mee naar toe te nemen.

#6 Mjam in de tram -trein rijmt niet-
Woensdag werd het erg laat en ik had dan ook ontzettende trek op weg naar huis. Jullie weten inmiddels wat ik meestal koop, maar nu had ik trek in wat meer 'maaltijd-erigs'. Ik heb toen deze salade gekocht. Het was erg lekker! Ik zie mezelf dit wel vaker kopen. De prijs was helaas wel een beetje belachelijk, ik betaalde er 3 euro voor. Ik ben vooral fan van de vork-lepel-mes-constructie.

#7 Het leven van een nerd 
As I just mentioned, ik ben altijd te vroeg. Zo ook vrijdagochtend. Het zag er 's ochtends nog naar uit dat ik het niet zou gaan redden vanwege een 'rijdt niet' op de borden van de NS. Toen was er een aardige jongen die mij en twee anderen aanbood de auto te pakken van plaats A naar plaats B -ja, ik pas een beetje op met vertellen waar ik nou precies woon, ook al weten de meesten dat wel- en zo gezegd zo gedaan. Mensen kunnen echt lief zijn! Uiteindelijk was ik dus een half uur te vroeg op school. Maar ach, had ik weer even tijd om mijn favo blogs te lezen.

#8 Scary met een theezakje
Toen ik donderdag uit was ging ik naar Jim. Jim zou nog even op school zitten dus kroop ik achter mijn laptopje om nog wat schoolwerk te doen voordat hij kwam. Zijn mams was wel thuis en bood mij een kopje thee aan. Dit was de inspiratie voor deze post. En toen maakte ik nog even een selfie. Is 'ie niet prachtig?

#9 Dagelijkse bezigheid
Ik en mijn bad, voor altijd verbonden. Een dag niet gebadderd is een dag niet geleefd.

Heel fijn weekend allemaal!
Vanavond ga ik trouwens mijn lieve vriendin weer zien die ik al veel te lang niet gezien heb! We gaan samen koken en lekker bijkletsen. Ik hoop dan volgende week wat leukere foto's en wat interessantere verhalen in petto te hebben voor jullie!

Lieve rommelige kusjes,
Stells.

5 opmerkingen:

  1. Leuk om te lezen! Ik ben al een jaar niet in een bad geweest haha! Verlang er elke keer weer naar als ik onder de douche sta :( Fijn weekend :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel, lief! Soms moet je er een beetje tijd voor maken, maar geloof me, het is het waard! Een lekkere douche is natuurlijk ook niet verkeerd! Jij ook nog een fijne zondag en bedankt voor je reactie! Liefs!

      Verwijderen
  2. Je schrijft erg leuk! En ik weet precies welke sjaal van ZARA je hebt, die is zó mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel, wat een groot compliment! Ik wilde er een linkje bij doen naar de ZARA webshop, maar de sjaal is al uitverkocht geloof ik! Echt stom, ik gun hem iedereen! Je betaalt er dan wel aardig wat voor, maar het is het waard! Dankjewel voor je reactie! Liefs, en nog een fijne zondag!

      Verwijderen
  3. Dat theezakje!!! haha, heerlijke foto :) Ziet er uit als een leuke week hoor, lijkt me interessant dat Agentschap. Wat vond je ervan? Wat een lekkere sjaal, vast lekker warm en de print is erg mooi.

    BeantwoordenVerwijderen

Voor elke reactie krijg je een knuffel en een plak tattoo. En een kusje. En een koekje. Omdat je lief bent. En dan probeer ik zo snel mogelijk te reageren.