vrijdag 15 november 2013

Thee tijd met Stella | Bevalt het?

Hoi lieve lezers! Na -ik denk toch echt rond de- drie uur te hebben gebrainstormed, heb ik uitgevogeld waarover ik wilde bloggen vandaag. Het valt onder de categorie Thee tijd met Stella. Meer weten? Klik hier!

Het is echt even wennen om elke dag te bloggen. Ik wil het echt elk moment van de dag doen, maar ik weet niet altijd waarover het moet gaan. Ik ben nu nog maar 4 dagen bezig met bloggen in het Nederlands. Maar, hoe vind ik het eigenlijk?

Het Nederlandse bloggen bevalt erg goed. Soms mis ik het Engels nog en dan gooi ik er maar weer even een Engels woordje doorheen, maar over all vind ik het erg leuk. Ik krijg ook veel meer reacties vanuit mijn omgeving over deze blog dan over de andere. Reacties krijgen doet me goed. Ik vind het zo leuk om te horen dat mensen het graag lezen wat ik schrijf! Dan ben ik een klein kindje met twee vlechtjes die gaat springen en stuiteren omdat papa belooft heeft een dat ze een ijsje mag bij de benzinepomp. Ik heb ook het gevoel alsof ik meer als mezelf over kom in het Nederlands, en dat is natuurlijk vital voor een blog. In mijn ogen is een blog een eigen stukje -of kamertje, zoals Iris (klik op haar naam als je wil weten wie Iris is! Aanrader!) dat zegt- op het internet wat alleen van jou is en waar jij alles wat in je hoofd en hart zit -sweet mother of Pringles, wat een po√ętische teksten op deze vrijdagmiddag- op jouw manier op virtueel papier kunt zetten.

Wat ik merk is dat ik wel minder over bloggen praat met mijn nieuwe, buitenlandse vriendinnetjes. Ik ben er de hele dag mee bezig in mijn bovenkamer en wil het graag met ze delen, maar ze kunnen het natuurlijk niet lezen! Dat vind ik wel erg jammer, en ik ben van plan daar snel wat op te verzinnen. Tsja, het plan ligt er. Ergens. Maar hoe ik het ga uitvoeren, is net alsof een kikker wil gaan vliegen! -Kennen jullie dat verhaal nog van vroeger?-.

En ik heb nog meer plannen. Ik heb alweer tig lijstjes in elkaar gezet en bedacht en opgeschreven en getypt en getekend. Mijn geliefde Moleskine boekje staat alweer helemaal vol gekalkt met ideetjes. Ik ben binnenkort jarig, as some of you might know, en ik heb aan mijn lieve familieleden centjes gevraagd. Ik ga namelijk -hoogstwaarschijnlijk- op camera jacht. Ik wilde al een langere tijd een mooie camera kopen. Zo'n echte, weet je wel? Maar omdat ik nooit echt honderd procent into foto's was en mijn vriendinnen dat allemaal veel beter konden, heb ik het nooit echt doorgezet. En people, die dingen zijn ook gewoon verschrikkelijk duur, let's face it! Ik heb zelf nu al wel wat centjes gespaard en ik hoop dat ik na mijn verjaardag een mooi bedrag bij elkaar heb. Vanaf dan ga ik dus ook foto's maken van dingen die ik heb gekocht en dingen die ik doe etc.

Ik hoop dat jullie mijn blog met plezier lezen en blijven lezen!
Lieve rommelige kusjes,
Stells.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Voor elke reactie krijg je een knuffel en een plak tattoo. En een kusje. En een koekje. Omdat je lief bent. En dan probeer ik zo snel mogelijk te reageren.