donderdag 28 november 2013

Thee tijd met Stella | The ultimate blogging experience

En dan ben je al weer achttien dagen in het Nederlands aan het bloggen. Ik heb inmiddels wat HTML kunstjes uitgevogeld, krijg soms leuke reacties van andere bloggers -wat ik voorheen nooit kreeg- en mijn omgeving reageert ontzettend lief, leuk en enthousiast. Can a blogging girl be any happier?

Ik ben een heilig volgster van het "Ik doe het omdat ik het leuk vind en om anderen een glimlach te bezorgen, niet om de volgers en het succes" principe. Maar, wat als je stiekem toch hoopt je Bloglovin' volgers te zien groeien? Ik probeer mezelf back to earth te trekken en mezelf nog even goed in te peperen dat het daar toch echt niet om draait. En daar geloof ik nog steeds in, echt waar! Toch is het lastig nowadays in blogger world.


Ik geef toe, vulnerable moment, dat ik me snel door anderen uit het veld laat slaan. Natuurlijk is dat helemaal niet de bedoeling van die anderen. Vooral in dit geval niet. Don't get me wrong. Als ik andere blogjes bezoek, en dan vooral mijn favoriete blogs -waar ik binnenkort over ga schrijven-, krijg ik mini buikkrampjes gemengd met enorme smiles. Ik kan echt gelukkig worden van een onwijs leuk, origineel geschreven artikel van mijn mede-bloggers, of ze nou super bekend en succesvol zijn of niet. De blogs die ik bezoek en onwijs leuk vind hebben meestal veel volgers, maar dat snap ik dan ook heel goed.

Waar halen die meiden hun inspiratie toch vandaan? Al die originele DIY's en fashionable in elkaar gedraaide outfits? Ja, dan word ik stiekem wel een beetje verdrietig. Dan denk ik; "Dit kan ik toch nooit?". En dat zijn de back to earth momenten. Daarom schrijf ik nu deze post.

Ik stelde mezelf de vraag: "Wat is voor jou de ultimate blogging experience".
En dit is wat ik na een brainstorm sessie concludeerde.

Gemotiveerde onderwerpen
Hiermee bedoel ik geen cheerleadende titels. Hiermee wil ik zeggen dat het belangrijk is dat je bij jezelf blijft. Ik kan nog zo hard gaan proberen DIY's te bedenken, maar dat gaat hem denk ik gewoon niet worden voor mij. Ik denk dat het belangrijk is dat ik gemotiveerd en over hetgeen dat ik typ. Captain obvious.

Eigen foto's
Tot op dit moment heb ik dit nog niet toegepast, maar voor mij is het belangrijk dat ik binnenkort mooie foto's kan maken die ik kan gebruiken. Ik weet dat het niet eerlijk is om gewoon iets van internet te plukken zonder te referencen en dat probeer ik dan ook niet te doen. Daarom is mijn blog nog een beetje saai at the moment. Bij een ultimate blogging experience hoort het maken van foto's voor je blog, in my opinion.

Je eigen schrijfstijl
Jouw blog is jouw -in mijn geval rommel- hoekje op het internet. De webpagina die jouw personality laat zien aan de rest van de wereld. Zorg dan ook dat dit staat voor jou! Natuurlijk word ook ik geinspireerd door de groten der internet Iris van www.ikbenirisniet.nl en Femke van www.afgeschreven.com. Maar ik probeer echt mezelf te blijven. In het Engels vond ik het altijd erg lastig om mezelf te uiten in het schrijven, maar ik in het Nederlands lukt het al een beetje beter. Ik krijg er soms zelfs complimentjes over, en that truly, genuinly brightens my day.

Richt je huisje in zoals jij het wil
Ik posste dit (klik!) gisteren. Toen noemde ik het prullenbak, nu noem ik het huisje. Ik ben zo lekker consistent. In ieder geval, zoals ik al zei, wat een comma's, ik hou van comma's, het is belangrijk dat jouw blog staat voor hoe jij bent. Je gaat toch ook geen roze jurkje aantrekken terwijl je liefklingskleuren zwart en bruin zijn? Ik hoop dat ik snel een eigen trui, broek, hoed, huisje, prullenbak kan creëren, want dat zal echt wat toevoegen aan mijn blogging experiece.

Een smile verkopen (gratis!)
Ik heb het al vaker rondgebazuind, en ik blijf het zeggen; mijn doel is om mensen een glimlach te bezorgen. Dat is wat ik het fijne vind aan het lezen van andere blogs. Die artikelen zijn zo leuk, grappig, cynisch, origineel, informatief en alles wat iets positiefs aangeeft include that here. Dat is wat ik graag wil doen. Natuurlijk is het krijgen van meer volgers leuk, want dan heb ik niet het gevoel alsof ik terug in de tijd ben gegaan en mijn Diddle dagboekje bijhoud wat alleen ik kon lezen. Maar, the main point is deze subtitel.

Get that conversations going
"Dinges -fill in a name- [Mon débarras et moi] heeft een nieuwe opmerking geplaatst". JA. JA. Snel lezen, snel reageren. Mijn Gmail is altijd zo lief om mij even te updaten wanneer ik een nieuwe reactie heb ontvangen. En dat vind ik altijd heel erg leuk! 1. Het geeft me het gevoel dat ik dus tegen iemand praat en 2. Ik vind het leuk om met mijn lezers te kletsen. Het voelt nu echt alsof ik van mezelf denk dat ik een established blogger ben. HA. Not. Maar jullie snappen vast wel wat ik bedoel.

Wat is voor jullie de ultimate blogging experience? Heb ik wat heel belangrijks over het hoofd gezien?

Lieve rommelige kusjes,
Stells.

PS: Komende dagen ga ik naar Zeeland met mijn vriendje/vriend Jim. Ik hoop dat jullie weekend -ook- erg leuk en fijn is. Tot snel weer!

3 opmerkingen:

  1. Ik ga madame nu per direct volgen op Bloglovin'! Ik vind het altijd leuk om te zien dat andere meiden het zelfde zijn als ik, en dan maar wat minder inspiratie er zullen vast mensen het met me eens zijn haha :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hahaha, you're not alone girl! Dankjewel voor het volgen, echt lief! Heel cliché dit maar ik ga je zeker terugvolgen! We zijn ten slotte hetzelfde, hihi! Liefs

      Verwijderen
  2. Ojaa, ik herken de gevoelens :)
    En mailtjes krijgen van reacties maken mij altijd heel blij, zo leuk als mensen op jouw stukje reageren. Jij reageert ook altijd zo leuk:)
    En precies: blog over wat JIJ leuk vindt, dan zullen mensen terug blijven komen. Omdat ze JOU leuk vinden.

    BeantwoordenVerwijderen

Voor elke reactie krijg je een knuffel en een plak tattoo. En een kusje. En een koekje. Omdat je lief bent. En dan probeer ik zo snel mogelijk te reageren.