woensdag 20 november 2013

Vier keer | Waarom Puck mijn benodigde portie glimlach verzorgt

Geef een normaal -laten we niet gaan discussiëren over wat normaal is, dat is altijd moeilijk- meisje een reep chocola, een dag in bed met veel dekentjes en kussen en you made her happy. Geef een Stella een dagelijkse dosis Puck en same job is done. Want God, wat maakt dat kleine beestje mijn dagen beter. Nee, Puck is niet erg speels. Sterker nog, ze is ontzettend lui. Wat een varkentje, je zou eerder verwachten dat ze roze was en Knorretje heette. Maar nee, ze is klein. En zwart. En dun. Het beestje vreet tot ze erbij neervalt, maar is toch dun. Laten we hier even uitgebreid om zuchten meiden. ZUCHT.

Puck verzorgt vaak mijn benodigde portie glimlach. Waarom?

1. Mevrouw houdt elke week audities
This is the spot, of Puuu-cky! -En dan met het The Voice of Holland deuntje, enzo-. Puck versleept zichzelf elke week naar een ander plekje om haar luiheids ritueel uit te voeren. Deze week is mijn bed de gelukkige. Meestal kiest ze voor een wasmand. Geen vuile was. Oh nee. Ook mogen pap, mam en ik auditeren zo nu en dan. Als we family time op de bank doorbrengen probeert ze elke buik even uit. Meestal wordt het mama. Voor papa heeft ze soms nog wel wat angsten. Kortom; mevrouw is kieskeurig en het is hilarisch.

2. Ze lijkt soms zo stoned als een garnaal te zijn
Puck is een mafkees. Let that be clear. 's Ochtends, voor ik de deur uit glip richting Den Haag, geef ik haar meestal nog even een aai over d'r bol. En de koppen die mevrouw dan trekt. Heb je ooit iemand met Chinees-achtige ogen -hier heb ik niks tegen, ik vind het juist leuk!- scheel zien kijken terwijl zijn of haar mond een beetje open hing? Neem dat zo ongeveer vijf keer en je hebt Pucky's morning face. En afternoon face. Eigenlijk haar regular face. Ze is ontzettend sexy.

3. Ze heeft zo haar eigen dansjes
Puck is niet uniek hierin. Als je een kat hebt, of iemand die je kent en waar je vaak komt heeft er één. Of twee. Of acht. Anyways, dan weet je wat katten doen als ze een geschikt plekje auditeren -ik geloof niet dat het het goede werkwoord is, maar ik vind het leuk klinken-. Ze doen een Griekse dans. Of was het Russisch? In ieder geval, het is stampen -en kneden- geblazen. Alsof Puck op hete kolen loopt. Maar ervan af gaan? Ho maar. Puck's stampritueel kan soms aardig wat minuten duren. Met ongenoegen van mama's net-met-rode-kool-gevulde buik.

4. Puck heeft een verdriet-sensor
Het is echt waar. Ik weet niet of het ooit bewezen is, maar als katten merken dat je verdrietig bent, dan laten ze maar al te graag merken dat ze er zijn. Puck komt vaak bij me liggen als ik niet zo in mijn hum ben. Als het echt ernstig is weet ze dan ook weer wel dat ze beter uit de buurt kan blijven. Maar, meestal laat ze me beter voelen op zulke momenten. Ook al maakt het me soms ook wel een beetje jaloers. Dan denk ik; "Verdorie, ik heb dit en dat aan mijn hoofd, en jij zit daar lekker half stoned te stamp-auditeren."

Conclusie; Ik ben gek op mijn lichtelijk doorgedraaide wannabe prinses.

Lieve rommelige kusjes,
Stells.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Voor elke reactie krijg je een knuffel en een plak tattoo. En een kusje. En een koekje. Omdat je lief bent. En dan probeer ik zo snel mogelijk te reageren.