zaterdag 21 december 2013

Als je dan in bed ligt

Malen. Malen, malen, malen. Denken, piekeren, peinzen. Als ik in bed lig, komt mijn hele leven aan me voorbij schieten. Nee, natuurlijk niet zo letterlijk. Ik denk meestal aan alles wat nog gaat gebeuren. En dan heb ik in mijn hoofd perfecte beelden van hoe het er dan allemaal wel niet uit gaat zien, hoe het gaat zijn and so on. Ik heb ook altijd de leukste blog ideetjes als ik tussen mijn matras en mijn deken ingepropt lig. En laat ik die dan 's ochtends weer glansrijk vergeten zijn.

Als ik in bed lig, komen de vreemdste dingen voorbij. Meestal vergaat de wereld op drie verschillende manieren binnen vijf minuten. Tsunami's, dat is mijn brein's favoriete pest maniertje. En dan zit ik te bedenken hoe ik dat dan zou gaan overleven. Het is echt niks, geloof me. Of aardbevingen. Als kind heb ik ooit een programma gezien waarin een meneer vertelde dat je bij zoiets dan gespreid in de deurpost moest gaan staan. En ik maar piekeren: "Maar wat dan als ik op de eerste verdieping sta en alles stort in?" Ik ben een echte doemdenker. Eerste klas. En dan zeg ik: "Kom op Stella, aan leuke dingen denken." En daarmee begint mijn krampachtige half uurtje positief denken.

Van op vakantie gaan naar het strand -hallo tsunami gedachte nummer twee- tot het aankomende kerstdiner. Van in een tent slapen met Jim inclusief duizenden kussens tot optreden voor een mega publiek -ja, in mijn bed lijkt dat allemaal een stuk minder eng dan ik het in real life vind-. En dan zie ik er vooral in elk 'filmpje' flawless uit. In mijn favoriete outfits die eigenlijk helemaal niet in mijn kast hangen en een body waar je U tegen zegt. En je daarna realiseren dat dat perfecte beeld niet klopt. Ook altijd fijn als je perfectionistisch bent. Maar he, ik ben echt gelukkig en ik ben blij met mijn leven. Dus daarna ga ik snel weer over naar het volgende blije momentje in mijn gedachten.

Maar. MAAR. Als ik dan eenmaal een beetje weg begin te vallen, dan zijn mijn bed en ik beste vriendjes. Heerlijk. Ik hou van slapen. Op zo'n moment dan. Mams heeft melatonine aangeschaft, dus ik hoop dat dit soort momenten zich de komende tijd wat meer aan doen. Dag, slapeloze avonden.

Wat doen jullie als jullie niet in slaap kunnen komen?

Lieve rommelige kusjes,
Stells.

4 opmerkingen:

  1. Ik heb echt precies hetzelfde (vooral de laatste tijd) en ik weet precies in wat voor bui je bent. Wat is het trouwens toch heerlijk om jouw blog te lezen, al heb ik natuurlijk liever dat je helemaal gelukkig voelt.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Vervelend he? Pff haha, ik word er gek van! Misschien wordt t wat minder door de vakantie! Ja vindt je? Echt lief! Ik ben wel een beetje inspiratie loos de laatste dagen hoor, stiekem!

      Verwijderen
    2. Ik vind je lay-out echt heel leuk en ja echt, ik vind het heerlijk om alles van je te lezen.

      Verwijderen
  2. Heel herkenbaar allemaal ! Ik probeer meestal helemaal nergens aan te denken, mijn adem te tellen, maar dit houd ik meestal 1 minuut vol. En dan komen de gedachten weer...

    xx

    BeantwoordenVerwijderen

Voor elke reactie krijg je een knuffel en een plak tattoo. En een kusje. En een koekje. Omdat je lief bent. En dan probeer ik zo snel mogelijk te reageren.