zondag 29 december 2013

Dat spelletje met een veel te zware bal en vervelende kegels

Dit weekend was ik in  Zeeuws Vlaanderen te vinden. Of all places. En ja, dat is echt the place to be want er is een speelhal. Waar je kunt bowlen. Tis heus. En natuurlijk gingen Jim, zijn paps, zijn zusje Georgina, haar vriendin Djenna en een of andere troela met krullen die de laatste tijd niet zo meewerken -ik moet nodig naar de kapper, het valt misschien toch nog te redden- naar de speelhal. En oh wat heerlijk is het als je denkt dat je iets kunt, maar het werkt toch niet helemaal zoals je wil.



De schoenen
Wit -althans, ik ga ervan uit dat het wit hoort te zijn- rood en blauw. Weten jullie over welke schoenen ik het heb? Met zo'n prachtig klittenbandje and so on. Daar wordt je als fashionista vast erg ongelukkig van. Maar, ik dus ook. Mijn schoenen, maatje 39, waren nog warm. ZE WAREN NOG WARM. Ik denk dat ik die sokken die ik aanhad toch maar even ritueel ga ontsmetten etc. Denk je niet?

De ballen
Er is altijd zo'n leuk machientje dat dan de gegooide ballen weer terugbrengt naar de mensen. En dan heb je altijd van die mensen die dan het liefste met hun 'geluksbal' of iets dergelijks willen gooien dus die staan dan na worp een keurig een uurtje te wachten op hun geliefde ballie. En zo was het dus ook met mij. Zo ver ben ik echt gezonken. Want, ik ben dus niet zo sterk. Dus ja, ik wilde per se de oranje bal, want die was licht! En, ik gooide ook wel eens met de lila bal, maar ik kreeg het elke keer weer voor elkaar om mezelf ontzettende pijn te doen. Arme vingers. Anyways, ik wilde het liefst met de oranje bal gooien. Het is negentien, jawel.

En dan die ballen in het algemeen he. Die waren dus hartstikke glibberig en vet. Ik ben daar niet zo miepig mee, ik ben niet zo snel van de bacteriƫn en help oh nee, maar dit was toch wel een beetje bleh. Gelukkig hadden ze fijne zeep op de toiletten.

De kunsten
Hop, met een boogje komt die bal op de baan terecht. Wat een wonder dat die banen nog geen drieduizend en een deuken bevatten. Serieus, als je ziet met hoeveel geweld die dingen op die baan gesmeten worden, God bless the wood. Maar goed, ik had dus een afwijking naar links. Erg fijn. Ik probeer een aanloopje, gooi die bal zo gracieus mogelijk de baan op, maar nee het ding wijkt af naar links en belandt in de goot. Of hoe je dat dan ook noemt. Ik was dan ook laatste, dat zul je vast al wel begrepen hebben.

Conclusie
Stella en bowlen gaan nooit trouwen. Laat staan samenwonen. Geen happy end of and they lived happily ever after voor deze twee. Komende maart -zeg je dat zo?- gaan mijn familie van pap's kant en ik ook bowlen. En steengrillen. Laat maar mij steengrillen om een wereldramp te voorkomen. Just sayin'.

Lieve rommelige kusjes,
Stells.

9 opmerkingen:

  1. Geweldig verhaal weer ! Misschien dat een beetje oefenen met de Wii helpt, haha?
    xx Esther

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel, wat lief! Hahaha ja, daar was ik toevallig altijd goed in, hihi! Ik ga m maar eens opzoeken, goeie tip! En heb je ook het zware, vette bal probleem niet! Liefs!

      Verwijderen
  2. Jaaaa! Leuk dat je hierover geschreven hebt! Het is zo true wat je vertelt! Maar het was wel heel leuk! (:
    xxxxxx <3 Georgina

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Moooi geschreven ! Het is wel echt waar wat je verteld, ik kan totaal niet bowlen ! Alles doet un dag daarna pijn haha

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hahaha jep, ik ken het! Lief dat je reageert! Ik vind je nieuwe lay-out trouwens echt erg mooi! Liefs!

      Verwijderen
  4. Hhaha zo leuk geschreven! En ik herken het ook zo dat je denkt er goed in te zijn en dat het helemaal niet lekker gaat. ;)Liefs, Rowan

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel voor je compliment! Makes me so happy! Hahaha, erg is dat he? Liefs!

      Verwijderen
  5. Hahah je schrijft echt heel leuk! Erg herkenbaar allemaal...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel, super lief! Ja? Fieuw, dan ben ik gelukkig niet de enige! Liefs!

      Verwijderen

Voor elke reactie krijg je een knuffel en een plak tattoo. En een kusje. En een koekje. Omdat je lief bent. En dan probeer ik zo snel mogelijk te reageren.