maandag 16 december 2013

Stella en haar ahhh's

Naast de, het en een is het meeste gebruikte 'woord'  in mijn vocabulaire toch wel 'ahhh'. Ik zeg geloof ik 'ahhh' tegen alles. Ik denk serieus alles? Behalve als het stom, vervelend, vies of gemeen is, laat me dat even duidelijk maken. Als ik een kleinere versie van iets alledaags zie dan beginnen mijn ' ahhh'-kriebels al op te borrelen vanuit het onderste van mijn tenen. Kunnen jullie je die actie van de Albert Heijn nog herinneren? Met die miniatuur versies van boodschappen? En ik maar 'ahhh'en tegen mijn kleine zakje Lays chips. Of de mini pindakaas pot. Ja, ik ben een geval apart.

Ik 'ahhh' ook tegen dieren. Vooral dieren. Zoals vanmiddag, een duif met een manke poot. Ik kon het niet laten om in mijn gedachten even flink te 'ahhh'en en daarna stukjes van mijn boterham af te trekken om het leuke beestje wat te eten te geven.



Katten. Katten maken echt een monster van mij. Een 'ahhh' monster, wel te verstaan. De katten van de blogmeiden die ik volg zijn zo ongelofelijk schattig. O em gie. En dan die foto's van ze. En de manier waarop die meiden erover schrijven. 'Ahhh' salvo uit Stella's mond. Uit volle borst. Mijn eigen drol Puck kan er ook wat van, maar de ahhh-prijs gaat toch echt uit naar mijn vriends kat Tijger. Wat een raar beest is dat, zo'n ei heb ik nog nooit gezien. Ze doet er alles aan om je aandacht te krijgen. Eenmaal in het oog slooft ze zich zo ongelofelijk uit, dat de 'ahhh's simpelweg niet uit kunnen blijven.

Als ongelofelijk emotioneel miepje vind ik alles zielig. Met knuffels had ik vroeger in de winkel al een band, en als mama dan niet akkoord ging met mijn zogenaamde aankoop -want uiteindelijk betaalde zij het dan natuurlijk- dan barstte ik negen van de tien keer in huilen uit. Ik vond het zo zielig! Ahhh.

Ook elastiekjes vond ik zielig, als ze kapot gingen of minder werden gedragen dan anderen. Mijn Bratz, want ik vond die leuker dan Barbie op een zekere leeftijd, lagen ook altijd allemaal lief tegen elkaar aan onder dekentjes en whatever else.

Als toppunt van mijn 'ahhh' probleem verving ik laatst mijn HP laptop voor mijn nieuwe MacBook. En toen mijn vader mijn HPtje, die nu aan hem toebehoort, ietsje te hard neerzette.. Je raadt het al. The rest is history.

Hebben jullie ook de neiging om tegen vreemde dingen 'ahhh' te zeggen?

Lieve rommelige kusjes,
Stells.

2 opmerkingen:

  1. Hahaha aaahhh. Ik heb de neiging om tegen alles te praten, en ja dat doe ik ook tegen mijn schoolboeken. 'vandaag ga ik veel lezen uit jou, ja echt' en 'help je me daarmee?'.. dat zeg ik dus tegen mijn boeken. Maar goed, ik ben er inmiddels aan gewend ;)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Doe ik ook, hahahaha! Geweldig! Ik praat ook tegen m'n laptop als ie vastloopt ("Ik geen vakantie, jij niet, potverdorie" and so on) Dankjewel voor je reactie! Liefs!

      Verwijderen

Voor elke reactie krijg je een knuffel en een plak tattoo. En een kusje. En een koekje. Omdat je lief bent. En dan probeer ik zo snel mogelijk te reageren.