donderdag 16 januari 2014

En toen was daar ineens mijn liefde voor..

Pinguïns! Zit je gewoon lekker op de bank met paps, mams en je vriendje te chillenbillen en hard te proberen niet ook een zakje chips van beneden te halen, komt er ineens een horde pinguïns op je scherm voorbij hopsen. Nee, waggelen, dat is het meer. We keken deel een van de documentaire genaamd "Penguins Undercover". Het was niet alleen ontzettend schattig en poepig en cute-ig en al die zoetsappige slijm en kwijl woorden, het was hilarisch. Om te gieren en te brullen en te blaten zoals Gordon. Wat een leuke beesten! Sukkel dat ik ben ging ik dus gelijk van alles opzoeken over pinguïns, want een ze maken me gelukkig, en twee dan kon ik er over bloggen. Want dat heb je als je verslaafd bent. Leuke dingen over verslavingen lezen trouwens? En dan de leuke versie van verslavingen? Klik hier!

Pinguïn weetjes
Als je alles, maar dan ook alles over de pinguïn wil leren, dan moet je naar deze site gaan, want daar krijg je antwoord op al die geweldige levensvragen.



Pinguïn plaatjes 
En toen ging ik op zoek naar lieve plaatjes! Ja, want plaatjes daar smelt je toch van? Pinguïns zijn zo schattig! Dat wist ik al eerder, maar hey, je kan dingen her-uitvinden, toch? Ik bedoel, ik heb ook de zwaartekracht her-uitgevonden toen ik toen ik jonger was probeerde om te vliegen met een paraplu. Enzo.



Pinguïn knuffel
Ja, die heb ik! Al sinds ik twaalf was. Ben. Ofzo. En ik kocht toen eerst een konijntje, maar toen zijn we daarna terug naar de winkel gegaan omdat ik TOCH liever de pinguïn wilde. En de dagen daarna zat ie in mijn rugzak met zijn koppie eruit om alles mee te maken. We waren toen in Canada. Ja echt ik ben in Canada geweest, zwijmel. Hij heet, hoe origineel, Pingu en ligt bij Jim. Al heel erg lang. En Jim kijkt nooit naar hem om. Ik ga hem binnenkort snel weer terug adopteren. Ik weet eigenlijk niet eens meer waarom 'ie daar ligt? Help, ik word oud. Ja, ik was twaalf en liep met een rugzak waar een knuffel uit stak. NOU. EN. Ik heb gewoon een zwak hart; een echt weekdier. 

Pinguïn filmpjes
Oke. Als jij dit nu leest en je denkt "Pinguïns zijn stom en ze lopen raar" dan moet je denk ik even weg. Want, ik ga nu dus een filmpje linken. Adorable tot de macht maan en weer terug. En geen zorgen, van de documentaire heb ik geleerd dat pinguïns heel goed tegen een stootje kunnen! Ook al zit ook ik uitgebreid te ahhh-en hoor, als ik dit zie! 



Dit was mijn ode aan de pinguïn! Have an amazing day!
Lieve rommelige kusjes,
Stells. 

11 opmerkingen:

  1. Pinguinst zijn liefffff! Er schijnen ook zo enorm veel beelden van ze te zijn omdat ze totaal niet schuw zijn (de alwetende Femke)'

    Waarom omschrijf je jezelf toch steeds als kwallerig weekdier? Weekdieren zijn stom en jij bent lief, dat klopt niet!

    liefs,
    Femke

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hahaha, nee, in die documentaire gingen ze die hele spy cam verkleed als pinguin be-pikken en ernaar kraaien -want dat vind ik passen bij het geluid dat ze maken!-. Omdat ik met weekdier bedoel dat ik altijd overal om moet huilen, hihi. Lieffffff dat jij mij lief vindt! Liefs!

      Verwijderen
  2. Ik ben het helemaal met je eens, pinguïns behoren tot de meest aandoenlijke wezens op aarde! Zie ook mijn ode op http://buitenhuismus.blogspot.nl/2013/12/pinguins_4.html ;)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ah leuk, ik ga snel kijken! Ze zijn cute he? Het is gewoon een feit! Liefs!

      Verwijderen
  3. Ik vind ze zo lief. Afgelopen week zag ik denk ik dezelfde documentaire en ik kon gewoon niet meer weg zappen.
    Zo mooi om te zien! X

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Lief he? Ik smolt echt weg voor de tv! Het was ook echt mooi gefilmd, ook die stukjes onder water! Liefs!

      Verwijderen
  4. Wat een schattig verhaal over die pinguin knuffel. Ik zie er al een meisje lopen met een pinguin hoofd uit haar rugzak ;)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hihi, jaaaa, als ik eraan terugdenk schaam ik me stiekem wel een beetje. Ik zal eens kijken of er een foto van te vinden is! Dankjewel voor je reactie! Liefs!

      Verwijderen
  5. Leuk artikel weer. Ik zit nu dus over pinguins te lezen en zit pinguins te bekijken, alleen maar om het schoolwerk nog verder uit te stellen. Ik heb geen zin!
    Xx

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat heeft deze post mij opgevrolijkt! Wat zijn het inderdaad toch leuke diertjes!

    BeantwoordenVerwijderen

Voor elke reactie krijg je een knuffel en een plak tattoo. En een kusje. En een koekje. Omdat je lief bent. En dan probeer ik zo snel mogelijk te reageren.