vrijdag 3 januari 2014

"Goh, schrijf het eens op!"

Het wordt bijna een gewoonte. Dat is het eigenlijk al. Had ik jullie al over mijn melatonine verteld? Ja, vast, geloof ik wel. Anyways, ik heb problemen met slapen. Slapen en ik gaan niet echt samen door een deur lately. En dat was al vaker zo hoor, toen ik nog klein en dik was. Dat laatste was een grapje. Mijn humor daalt toch een gevaarlijk laag niveau op slapeloze momenten. -Of ik ben stiekem eigenlijk nooit grappig. Oh de zelfspot-.

Ik zit hier dus beneden. Een rommelende vaatwasser en weinig licht. Jim ligt boven lekker te snurken. Maar deze dame hier is veel te excited. Morgen ga ik voor het eerst sporten! Dat betekent conditietest en doelen stellen met mensen die er verstand van hebben. Eng. Ik kreeg zojuist de tip van een Russische studie genoot -die mij gaat leren Russisch te praten, later meer- om warme melk te drinken. Deed ik vroeger ook altijd! Maar ik ging dus net bijna over mijn nek, dus dat is niet echt voor herhaling vatbaar.

Dan maar eens rond snuffelen op het internet. En dan kom je de vreemdste dingen tegen. Een pepermuntje eten voordat je gaat slapen zou helpen? Of fluister filmpjes op YouTube? Ik snap er niks meer van. Volgens mij moet je gewoon gaan liggen en net zo lang je ogen dicht knijpen tot je in slaap valt. Dat is mijn methode. Niet zo fijn als je vriendje naast je ligt te snurk-ademen.

De enige tip -die ik stiekem al kende- die mij aansprak was "schrijf op waar je over piekert". Schrijven. SCHRIJVEN. Ik heb natuurlijk drie miljoen triljoen ziljoen boekjes, maar natuurlijk wil ik dan liever bloggen. Niet over de dingen waar ik over pieker, want dat is allemaal van die stomme onzin wat allemaal uiteindelijk goed komt. Tentamens, enzo.

Dus dan hoop ik maar dat dit therapeutische moment er voor zorgt dat ik in slaap val! Dankuwel.

Lieve rommelige kusjes,
Stells.

4 opmerkingen:

  1. Ik herken niet kunnen slapen heel erg en slik wel eens melatoline. Grr wat heb ik er een hekel aan, niet kunnen slapen. Ik hoop dat je nog een goede nacht hebt kunnen maken, liefs!
    Femke van unendful.nl

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Vreselijk he? Gelukkig ben ik niet de enige, hihi! Het was een nachtje van veel wakker worden en onrustig liggen draaien, maar dat betekent dat ik vanavond hoogstwaarschijnlijk een stuk 'moeier' ben en beter slaap! Dankjewel voor je reactie! Liefs!

      Verwijderen
  2. Vervelend dat je niet zo goed slaapt. Ik leg vaak een boekje naast mijn bed waar ik dingen in op kan schrijven waar ik over lig te piekeren. Of even een filmpje gaan kijken, dat wil ook wel eens helpen. Succes!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hey, dat doe ik ook! Even een leuke YouTube filmpje en dan denk ik meestal niet meer aan die soms echt vervelende dingen voor even! Dankjewel voor de tips, en je reactie! Liefs, Stella.

      Verwijderen

Voor elke reactie krijg je een knuffel en een plak tattoo. En een kusje. En een koekje. Omdat je lief bent. En dan probeer ik zo snel mogelijk te reageren.