dinsdag 28 januari 2014

Herstart, SMART doelen en motivatie

Een tijdje geleden schreef ik dit. En dat was dan deel een. En nu zou ik stiekem deel twee willen schrijven en helemaal happy willen zeggen hoe goed het allemaal gaat en hoe sterk en sexy ik er al uit zie. Maar nee, dat is natuurlijk niet waar. Dat gebeurt alleen op Instagram. Maar dit is Blogger, en daar gebeuren 'echte' dingen. Dus, ga ik jullie nu blij -ahum- vertellen dat ik wel elke week braaf ga, maar dat er nog niet veel zode aan de dijk gezet wordt. Ik eet veel lekkere dingetjes en doe niet genoeg cardio. Die summer body is voor mij gevoel nog verder weg dan hij in december was. Zuchterdezucht.



Herstart
Dus sinds gisteren ben ik begonnen met een herstart maken. Ja, echt. Ik had blijkbaar gewoon eventjes nodig om op te starten met die goeie voornemens. Naja, met deze in particular. Het water drinken gaat echt super goed, en daar ben ik heel blij mee. Ook het weerbaarder worden, daar begin ik steeds meer bij stil te staan en dan spreek ik mezelf streng toe. Wat waren die voornemens ook al weer ongeveer wil je weten? Klik dan hier. Ik ga dus druk aan de slag met de herstart, doorstart, whatever. En daarvoor heb ik mijn studie toegepast op mijn leven.

SMART Goals
Specific, measurable, achievable, reasonable & time bound. Oftewel, specifiek, 'meetbaar', bereikbaar, redelijk en gebonden aan een bepaald tijdslimiet. En zo'n goal heb ik voor mezelf gemaakt. Eigenlijk twee. En die wil ik liever niet delen, omdat deze doelen voor mij perfect zijn, maar voor anderen misschien dingen kunnen triggeren of geen idee, ik wil niemand gek laten voelen of boze reacties krijgen dat ik het he-le-maal verkeerd doe. Ook al zijn jullie lief en weet ik dat jullie dat niet doen, maar je weet maar nooit. Dus, daarom heb ik besloten ze voor mezelf te houden. Ik kan wel zeggen dat het te maken heeft met diploma uitreikingen en strakke jurkjes in plaats van wijde.

Motivatie
Ik ben natuurlijk met mijn lijstjes-drang nu ontzettend blij en gemotiveerd. Stella heeft weer plannen hoor, en ik heb het alweer fijn opgeschreven en uitgeprint en overal opgehangen. Want zo ben ik. Ik hoop echt dat het me dit keer gaat lukken. Gaan jullie mij helpen? Ik heb motivatie nodig dames en heren! En ik weet ook dat als ik een stok achter de deur heb, en ik heb verteld aan jullie wat ik ga doen en dat ik het ga doen en dat ik jullie ga updaten, dat het dan misschien wel ECHT gaat lukken.

Lieve rommelige kusjes,
Stells.

7 opmerkingen:

  1. Het gaat je lukken, veel succes! Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Van het woord SMART krijg ik altijd de kriebels . Studie-trauma's haha, maar goed. Ze werken! En daar gaat het om. Heeeeel veel succes! You can do it!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hihi oeps! Ik snap je frustratie-kriebels! Dankjewel, lief!

      Verwijderen
  3. Lieve Stella,

    wat mij betreft moet jij eensaan je zelfvertrouwen gaan werken ipv van je lichaam want je bent zo enorm prachtig als je bent! Ook al is water drinken en sporten natuurlijk nooit verkeerd voor niemand niet :) maar dat zomerlichaampje heb je al. Sowieso.

    liefs,
    Femke

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Je bent een lieve kwallepoep, Fem! Komt goed! Liefssss!

      Verwijderen

Voor elke reactie krijg je een knuffel en een plak tattoo. En een kusje. En een koekje. Omdat je lief bent. En dan probeer ik zo snel mogelijk te reageren.