maandag 13 januari 2014

Krullenkerkhof en een gesprek met de wind

Na deze (klik!) post over mijn krullen, heb ik nu weer een update over Stella's krullenland. Of zo iets. Want, afgelopen vrijdag ging ik vol goeie moed richting kapper. Het was zo nodig, het was gewoon eng. Ik liep echt met een krullenkerkhof op mijn hoofd. Nee echt. Er liep bijna een violist achter me aan om de hele dag zielige muziek in m'n oren te tetteren. Het was dus echt kapper tijd. Dus daar ging ik, samen met mama, vroeg in de ochtend. Althans, vroeg als je een dagje vrij hebt. Ik zat daar en dacht "Wat moet ik nou?". Komt 'ie.

Stella en haar strikjes. Ja, nee, dat kon toch echt niet meer had ik bedacht. Ik loop al ongeveer drie jaar met twee strikjes in mijn haar. Zwarte strikjes. En nu ben ik negentien, en is het echt mijn eigen schuld dat mensen mij zeventien of soms zelf zestien schatten. Ik heb dus besloten afstand te doen van mijn strikjes traditie. En nu draag ik mijn haar los.

In ieder geval, ik zat daar, in die stoel. En toen ging de kapster mijn haar borstelen. Zonder dat het nat was. En dat moet je gewoon NIET doen. Dat is echt een no go met mijn krullen, dan gaan ze hevig protesteren. En dat ziet er dan zo uit. Niet te hard lachen, oke.


En toen kreeg ik mijn high lights, die ik stiekem niet echt kan zien nu, helaas. In ieder geval, daarna ging ze mijn haar 'verwennen' zei ze, want het was dood en lelijk. Ja, dank je, dat wist ik al hoor. En toen ging ze een horro klit eruit kammen. En ik ben kleinzerig, ja, oke, maar dit was echt een marteling. Ik dacht echt heel even 'ik ga nog liever naar de tandsarts!'. Maar dat nam ik snel terug.

En toen kwam de hamvraag -Waarom heet het hamvraag? Ik lust geen ham- "En, wat wil je met je haar?". Ik zei dus iets van; flink stuk eraf, meer volume erin, geen strikjes meer. Nou en toen rolde mijn huidige haar eruit. En ik ben happy. Tot dat ik gisteren ging fietsen.

Wind: Fjjjjjjuuuuwwwww
Stella: Zeg, wind, kan je alsjeblieft graag dankuwel wat minder hard waaien?
Wind: Fjuuuuuuwwwwwwww Fjuuuuuwwww
Stella: Nee, zachter, stomme wind. Grom. Ik zie geen drol, mijn haar waait in mijn ogen ja. Houd effe rekening met mijn nieuwe hairdo, wil je
Wind: FJUUUUUWWWWW FJUUUUWWWWW
Stella: AAAHHRHHRHRHRH
Wind: ... 

Dus, ja, ik werd met de meter chagrijniger, want ik ging naar de stad met vriendlief. En hij zou mijn coupe voor het eerst zien. En toen ging de wind het lekker verprutsen. Uiteindelijk stond ik een half uur bij de Hema voor de spiegel om het een beetje in model te frutsen. Ik denk dat ik over een paar dagen mijn strikjes weer in doe. Maar laat ik het proberen niet te doen! Wish me luck.

Hebben jullie je hairdo wel eens helemaal veranderd? En was je er toen blij mee of had je spijt? Vindt je de wind ook zo lief? Dit was mijn interview.

Lieve rommelige kusjes,
Stells en haar nieuwe haar. 

8 opmerkingen:

  1. Ja waar is een foto van het resultaat dan :D zien! En mijn koekjes :(.
    Wat zie je er enorm lief uit trouwens.
    En ik heb mijn haar ooit toen ik 12 was kort geknipt en dat was huilen en sindsdien mogen alleen de dode puntjes eraf.
    En dit bericht is onsamenhangend.

    Doei lieve Stella!

    (van Femke, ik kan hier alleen maar reageren met accounts die ik eigenlijk niet gebruik dus ik ben altijd de 'Unknown' grrr)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hahaha, altijd als er 'Unknown' staat dan weet ik dat jij hebt bent. Je dekmantel werkt niet zo goed denk ik zo. Ja, vindt je? Aaaahw. Ja, ik ben niet zo goed met selfies. Alleen als ze belachelijk zijn, zoals die hierboven. Ik ga kijken of ik mijn coupe zometeen even goed kan krijgen en dan zal ik een poging wagen! Ja, slimmerd, als je je koekjes nog wil dan moet je even je adres geven! Dat trauma kan ik met je delen. Ook rond die leeftijd! Toen kwamen mijn krullen net tot mijn oren. Het was verschrikkelijk! Doei lieve Femke!

      Verwijderen
  2. Ohhh, ik ben niet de enige met pluishaar als er een borstel bij in de buurt komt!
    YAY!

    Nu ben ik inderdaad wel erg benieuwd naar de nieuwe coupe, post-pluis :O

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Post-pluis, hahahaha! Nee, je bent zeker niet de enige! Team haar+borstel = pluis is in the building! Niet dat dit een building is. Tsja. Ik ga het proberen, echt echt waar! Kijken of de selfie goden mij lief vinden vandaag! Liefs!

      Verwijderen
  3. Wat een gedoe! Veel succes met het geen strikjes dragen, ik duim voor je (hoewel ik niet precies begrijp wat ik voor moet stellen bij het dragen van strikjes? Hoeveel strikjes dan? Op wat voor manier maak je ze vast?)
    Oh en trouwens, misschien kun je instellen dat je ook gewoon met je naam kunt reageren, in plaats van per se onder een account. Ik reageer zelf ook altijd onder een oude account, terwijl dat bij blogger ook anders kan :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hier meldt zich nog een pluizenbol! Ooit is er een keer veel te veel van m''n pony afgehaald, heb weken voor schut gelopen, trauma..

    BeantwoordenVerwijderen
  5. hahaha ik heb nu een geweldig product gevonden en mijn haar is er na vanavond echt van opgeknapt
    het is een dove product dat ik bij de Action heb gekocht is een anti klit spray wat je haar echt zijde zacht maakt
    en het ruikt ook gelijk super het is ook gelijk niet meer dikkerig maar voelt licht aan!
    liefs

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oelala, dat klinkt erg aantrekkelijk! Wat fijn dat je dat product gevonden hebt! Bedankt voor je reactie! Liefs, en slaap lekker alvast!

      Verwijderen

Voor elke reactie krijg je een knuffel en een plak tattoo. En een kusje. En een koekje. Omdat je lief bent. En dan probeer ik zo snel mogelijk te reageren.