zaterdag 25 januari 2014

The Happy Challenge | Wat is jouw droom?

Als er geen beperkingen waren, als er geen kan-niet excuses bestonden. Wanneer een gebrek aan tijd, geld, middelen, connecties, vaardigheden weg zouden vallen. Wat zou dan jouw ultieme droom zijn? Wat zou jij dan het allerliefste willen? Hoe zou jouw leven er dan uitzien? - Lisanne (klik!).

Zucht. En dan keer drie. Of vier. Wat is dit een lastige opdracht. En zo persoonlijk! Ik vind het onwijs lastig om hier een antwoord op te bedenken, omdat ik eigenlijk niet zo goed weet wat ik wil. Ik denk dat meerdere meiden en jongens hier last van hebben! Ik ben ook pas negentien, en dat gebruik ik stiekem altijd veilig vlucht excuus. Toch vind ik het fijn om doelen te stellen en ergens naartoe te werken. 

Er zijn aan de andere kant ook eigenlijk wel veel dingen die ik graag zou willen bereiken. Daar wil ik wat meer over vertellen op mijn blij-makende-stukje-internet-genaamd-blog. 



Een cliché; Een gezinnetje
Ik denk dat dit voor zich spreekt voor iemand als ik. Ik ben iemand die graag zorgt. Ik wil niks liever dan een kindje. Een gezond kindje, natuurlijk. Maar als het niet gezond is zal ik er ook alles aan doen om een super moeder te zijn! Samen met mijn lieve man. Ik hoop nu natuurlijk dat dat Jim is. Echt heel erg. Ik hoop echt dat ik later een gezellig, gezond gezinnetje heb die ik goed kan onderhouden. Burgerlijkheid. Ja. Oja, en ik wil heel erg graag een kat/poes/poekie. Can't wait

Voor een tijdschrift werken
Eerst bedacht ik me dat ik zelf een tijdschrift op wilde zetten. Maar toen bedacht ik me dat daar zo veel meer voor moet kunnen dan 'leuk schrijven'. En ik denk dat ik niet zo goed ben in delegeren. In groepswerk ben ik zo'n miep die zegt "oh, dat doe ik wel", "ja, dat kan ik thuis wel doen". And so on. Ik zou daarentegen liever voor een tijdschrift werken, waar ik met allemaal inspirerende, creatieve mensen met dezelfde liefde elke maand om de tafel kan zitten en kan overleggen over thema's, ideeën kan verzamelen en het samen met iedereen in elkaar kan frutselen. Ik wilde dan ook journalistiek gaan studeren toen ik in VWO vijf aan vervolg studies begon te denken. However, ik realiseerde me toen ik een open dag bijwoonde dat alles zo met nieuws te maken had, en niet erg met schrijven. Meer met nieuws, en media in het algemeen. Ik hoop ooit via een andere weg bij een tijdschrift terecht te komen. Ik durf nog niet zo goed te bedenken hoe. Het is nu alleen nog een droom. Wat denken jullie? Hebben jullie tips voor mij? Vinden jullie het wat voor mij? -Voor zover jullie mij kennen-.

Op eigen benen staan
Zoals jullie hier al konden lezen, ben ik echt iemand die ontzettend veel waarde hecht aan veiligheid en zekerheid om me heen. Ik ben erg beschermend opgevoed en vind het dan ook lastig om voor mezelf en mijn mening op te komen. Ik ben bang mensen te kwetsen, en vooral bang voor ruzie. Deze 'hunkering' naar veiligheid en zekerheid uit zich ook in het leven in mijn comfort zone. Als iemand daarin leeft, ben ik het wel. Alles wat ik eng vind ga ik uit de weg. Alles stel ik uit. En het lukt me altijd om mezelf eruit te praten en mezelf ervan te overtuigen dat ik daarmee de juiste keuze maak. Wat ik graag wil, is dat ik op eigen benen kan staan. Dat ik wat sterker in mijn schoenen sta en niet zo onzeker en bang meer ben voor het 'onbekende'. Ik wil af van die heimwee gevoelens als ik iets moet doen wat ik eng vind. En ik plan daarom om binnenkort, ik denk na deze zomer, in mijn eentje op reis te gaan. Niet voor lang, maar gewoon een paar dagen. En dan het liefst vliegen, want dat vind ik ook erg eng en heb ik nog nooit in mijn eentje gedaan. Ik houd jullie op de hoogte -natuurlijk!-. 

Tevreden zijn met mezelf
Dit is voor mij het meest persoonlijke en ik ga er ook niet verder op in dan dat ik jullie vertel dat ik de afgelopen jaren best gestruggeld heb. En dan vooral mijn uiterlijk. Ups and downs. Ik kan trots en blij vertellen dat het echt goed met me gaat, en dan ook op dat gebied. Ik ben nu op de goede weg om mijn uiterlijk te waarderen in plaats van constant af te kraken. Typisch meiden ding natuurlijk ook. Stomme samenleving, echt. Maar daar gaan we het niet over hebben. Ik wil deze zomer eindelijk een keertje in mijn bikini over het strand lopen en me comfortabel voelen. Natuurlijk is dat lastig, dat is voor elke vrouw een challenge, maar ik weet zeker dat ik beter kan voelen dan ik me afgelopen jaren heb gevoeld in zo'n ding. 

En zo zijn er nog heel veel dingen die ik graag wil bereiken, en waar ik van droom. Dit is bijvoorbeeld het volhouden van dingen -niet zo snel opgeven; goeie voornemens hoera!- en een gezonde levensstijl krijgen. Daarnaast wil ik ook echt heel graag veel van de wereld zien. 

Dus, wat is dan mijn ultieme droom?
Ik denk dat ik dit allemaal kan samen vatten in een ding; Alles eruit halen wat erin zit. Dat is mijn droom, en daar ga ik voor! 

Ook meedoen met The Happy Challenge? Het is echt fijn om bij zulke dingen stil te staan meiden/jongens, ik raad het jullie allemaal aan. Ga snel naar de Facebook groep (klik!) en meldt je aan! Ik neem deze gelegenheid ook gelijk even om Lisanne, Kelly en Marieke echt even te bedanken voor deze challenge en de inspirerende opdrachten. Ik vind het echt geweldig! 

Lieve rommelige kusjes,
Stells. 

14 opmerkingen:

  1. Leuk stukje! Een van mijn dromen is om op een redactie te werken, o.a. bij een tijdschrift. Ook dat stukje over tevreden zijn met jezelf herken ik heel erg :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel! Het lijkt me zo zo zo leuk, maar stiekem heb ik dan ook weer helemaal geen idee hoe het er echt aan toe gaat! Ja? Ik hoop dat jij dan ook snel tevreden(er) wordt, komt vast goed met ons, hihi! Liefs.

      Verwijderen
  2. Leuk dat je bij deze opdracht kunt nadenken over wat je nou echt wilt. Mooi geschreven en ik wens je natuurlijk al het geluk toe bij het nastreven van je dromen!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat leuk om te lezen! Goede doelen, ik hoop dat ze allemaal waar zullen worden.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Superleuk om te lezen, ik wil en wil nog steeds supergraag bij een tijdschrift werken! Liefs x

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Sorrysorrysorry voor mijn late reactie, ik ben druk bezig met mij installeren/uitpakken/boodschappen doen..


    Wat een mooie doelen meid, en die laatste twee zijn echt heel belangrijk (die eerste 2 ook, maar je snapt me wel :))
    Je bent een prachtige kwal zoals je bent, ik hoop dat je dat zelf ook ziet/snel gaat zien!

    Verder weet ik even niks nuttigs uit te kramen mar ehm..je bent een leukerd kwallie!

    liefs,
    Femke

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. LIEF. Meer heb ik er niet over te zeggen. Oh ja, en dat ik laat ben met reageren. Tis een kwallending, t duurde even om vooruit te komen.

      Verwijderen
  6. Wat heb je dit ontzettend mooi omschreven! Dat je in het begin zegt dat je het onwijs lastig vindt om er een antwoord op te geven, geef je vervolgens 4 hele mooie dromen! Echt hele mooie! Als deze uitkomen, ben jij denk ik wel een gelukkig mens! :) Al denk ik dat je nu al tevreden met jezelf mag zijn! Van wat ik nu van jou heb gelezen, ben je een hele leuk, spontane, lieve meid!
    Liefs!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel, ontzettend lief van je! Ik ga m'n best doen! Liefs!

      Verwijderen
  7. Wat een mooie dromen! Ik herken mij er een beetje in.
    Ik vind deze post ook héél erg goed geschreven, jouw schrijfstijl leest echt heel erg aangenaam :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Echt? Dat is leuk! :) Dankjewel voor het lieve compliment, makes me happy! Liefs

      Verwijderen

Voor elke reactie krijg je een knuffel en een plak tattoo. En een kusje. En een koekje. Omdat je lief bent. En dan probeer ik zo snel mogelijk te reageren.