donderdag 9 januari 2014

Treinverhalen | deel 7

Het heeft even geduurd, maar daar is 'ie dan toch wel weer; Treinverhalen deel zeven! De laatste tijd is iedereen is de trein ineens saai! Komt vast omdat ze anders op mijn blog verschijnen. Ha ha ha dream on Stella. Dusseh, laten we er dan maar gelijk inspringen! -In het Engels klinkt dat toch een stukkie beter; let's jump right in!-. Het thema van dit deel is luidruchtigheid in de trein. Met een echt toppunt van. Trust me.


Vlak voor kerst ging ik nog een laatste keer met de meiden uit Den Haag wat eten voordat ze allemaal richting huis zouden vertrekken. Ik in de trein dus. Mams had me afgezet op een ander station dan normaal, dus nam ik ook een andere route dan normaal, via Rotterdam Centraal. Daar aangekomen liep ik naar het spoor waar mijn trein vandaan zou vertrekken. Omdat ik zo'n miep ben stond ik druk naar m'n telefoon te staren omdat ik er echt zeker van wilde zijn dat ik wel de goede trein zou pakken. Ging ik bijna op een meisje haar tas zitten toen ik wilde zitten. Dat meisje zag er erg excentriek uit. Kort, grijs-roze-achtig haar, een bloemenprint blouse met een grote, vloekende trui erop met een grote koffievlek -of wat het dan ook geweest moest zijn-. Ze had een mega koffer bij zich, die er ook al niet erg charmant uitzag. No problem verder, ze lachte heel lief naar me toen ik me verontschuldigde. Even later namen we allebei plaats in de trein. Toen we eenmaal zaten, in een tussencoupe op van die klapstoeltjes, kwamen er twee aparte types bij ons zitten. Twee leden van een metal band bleek later. Met bier, en lang haar, wat stonk -ja, die ene zat nogal dicht bij mij-. Ze raakten aan de praat met het meisje, wat uit Australië (!) bleek te komen. En toen zou hun vriend, de drummer, dan opstappen in Delft. Nou, ik wist niet wat ik zag. Die jongen, echt, drama. Hij lachte wel, hij was niet gemeen! Maar, hij was zo druk. Het meisje vroeg op een gegeven moment "Are you on speed?" waarna hij een beetje begon te grinniken en haar ervan probeerde te overtuigen dat dit niet zo was. Ik zat ondertussen mijn vriendin te stalken met Whatsapp berichtjes over mijn avonturen. En opnames. Want, die drummer jongen kon ook nog heel goed grunten. Vond 'ie zelf. Ik denk dat plaatsvervangende schaamte het goede woord is. Ik was blij toen ik bij Laan van NOI eruit kon. Dat was me nog eens een luidruchtig ritje! Gefeliciteerd, je hebt zojuist deze hele lap tekst gelezen, en ik hoop met een klein pietsie beetje plezier!

Lieve rommelige kusjes,
Stells.

PS; Morgen komt er een post online over blij maak dingen, waarin foto's staan die ik zelf heb gemaakt! Ik heb er best lang aan gewerkt, dus be on the look out for that one!

15 opmerkingen:

  1. hahaha geweldig van dit soort types in de trein. Ik moet ook eens mijn treinverhaal typen, ik heb een hele leuke haha. Vind je dat goed, met bronvermelding uiteraard :)?

    liefs,
    Femke

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ach, dat vind ik hartstikke leuk juist! Ik zou zeggen; echt doen! Ik ben nu al benieuwd! Liefs!

      Verwijderen
    2. En die bronvermelding mag, maar het hoeft niet hoor, hihi! Wel onwijs lief van je!

      Verwijderen
  2. Ik vind het ZO leuk om te lezen hè en ik ben benieuwd naar je post voor morgen!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Jeei! Het is stiekem niet eens zo heel bijzonder hihihi, ik denk dat ik hem nog aan ga passen en dat het nog even duurt voordat 'ie komt! Stiekem! Ik zie wel! Dankjewel lieverd! Liefs!

      Verwijderen
  3. Ik ga bijna het treinreizen missen als ik dit soort dingen lees XD

    Supergrappig!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ahw, hahaha! Als ik nou gewoon over die dingen blijf schrijven? Dan kan je -als je dat leuk vindt- lekker dit lezen zonder alle ongemakken die bij treinreizen horen? Dankjewel voor je reactie! Liefs!

      Verwijderen
  4. Als ik in de trein zit maak ik nooit zulke dingen mee! Ik probeer dan altijd bij wat oudere mensen te zitten in de stiltecoupé, hahaha.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ook heel fijn! Daar heb ik ook een keer een deel van treinverhalen over geschreven, de stilte coupe! Als je wil kan je die ook lezen, misschien komt dat wat bekender voor? Dankjewel voor je reactie! Liefs!

      Verwijderen
  5. ik ben benieuwd naar je andere post! ik ga je volgen misschien wil je terug volgen
    als mijn blog jouw ook bevalt! liefs en alvast een goed weekend! x

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat lief, dankjewel! Ik ga zo snel mogelijk kijken, beloofd! Liefs, Stella!

      Verwijderen
  6. Ik heb ook bergen verhalen over mensen in de trein, altijd zo grappig! Leuk om te lezen! xx

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik zou zeggen; ga ook Treinverhalen schrijven! Femke van unendful.nl wilde dat zoals je hierboven kan lezen ook al gaan doen! Dan maken we er gewoon wat van, hihi! Liefs, Stella!

      Verwijderen

Voor elke reactie krijg je een knuffel en een plak tattoo. En een kusje. En een koekje. Omdat je lief bent. En dan probeer ik zo snel mogelijk te reageren.