dinsdag 18 februari 2014

Personal | S.O.S I need your help!

Lieve lezers, lezeressen, gewoon iedereen. Ik heb even een belangrijke vraag. Goh, dat was je vast nog niet opgevallen. Duidelijk titel, toch? Ik zal het eens eventjes uitleggen. Ik heb de Blog Bijbel besteld en vandaag binnen gekregen. En alvast een stukje gelezen. En dat heeft me aan het denken gezet. Vooral het eerste deel, wat ging over het onderwerp van je blog. Hoe onderscheid jij je? Voor wie schrijf je eigenlijk? Sluit alles wat je schrijft aan op die ene voorbeeldpersoon -ijkpersoon- waar je voor schrijft?

Nu denk ik stiekem; "Ik schrijf voor iedereen die het leuk vindt om te lezen en mijn doel is een glimlach op de lezers gezicht te toveren". Maar, de schrijfster van de Blog Bijbel wel gelijk. Ik schrijf eigenlijk niet echt een beetje ergens over, toch? De posts die ik ook klaar had liggen voor jullie voor de komende dagen heb ik weer van de planning gehaald. Toen ik er goed over nadacht zijn ze eigenlijk niet echt relevant.

Nu hoop ik dat jullie mij een beetje op weg willen helpen. Ik wil jullie hier echt bij betrekken, omdat ik misschien dan wel voor mezelf, maar vooral voor jullie schrijf. Dus, heb je tips voor mij? Of tops? Of chocola? Chocola mag altijd. Ik hoop in ieder geval wat inzicht te krijgen in..

- Wat jullie van mijn lay-out vinden en wat jullie er graag aan zouden willen zien -?- veranderen
- Wat jullie denken dat mijn strenght is
- Wat jullie denken dat mijn weakness is
- Wat jullie denken dat het 'hoofd onderwerp' van mijn blog zou kunnen zijn
- Wat jullie favoriete soort posts zijn
- Wat voor onderwerpen jullie erg graag zouden willen zien

Deze post laat ik eventjes staan. Er komt dus de komende dagen niets online, zodat zoveel mogelijk meiden -of jongens- de kans krijgen hier een antwoord op te geven. Ik hoop echt dat ik mijn blog nog -ik durf nog te zeggen, omdat jullie mijn blog natuurlijk niet voor niks lezen- leuker voor jullie kan maken! Ik doe dit trouwens niet met een enquete, omdat ik het liefst open antwoorden wil. Dat is altijd wat duidelijker en daar kunnen jullie meer je ei -of chocola- in kwijt. Laat je chocola vooral achter. Puur, dankuwel.

Lieve rommelige kusjes,
Stells.

28 opmerkingen:

  1. De layout van je is fijn en overzichtelijk
    Je kan netjes artikelen schrijven en het overzichtelijk in de juiste alinea's verdelen.
    Ik heb een blog dat over alles gaat wat ik fijn vind in het leven, wat ik koop waar ik graag over praat en ik denk dat, dat gewoon het makkelijkste is
    liefs x

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel, dat vind ik echt heel lief en fijn om te horen!

      Verwijderen
  2. Je layout vind ik er hartstikke tof uit zien. Gewoon leuk om naar te kijken. Dus daar niks meer aan veranderen!! Je schrijfstijl vind ik heel erg leuk, hou dat er alsjeblieft in! Want zoals je al zei je wilt mensen laten glimlachen, dat lukt je altijd bij mij. Ik denk dat jij het type ben van een persoonlijke blog. Ik schijf over dingen die mij interesseren, maar mijn hoofdonderwerp is toch beauty. Laat je eigen eens inspireren door andere blogs!
    liefs x

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Yessss mission accomplished! Woehoeee! Dankjewel voor al je lieve complimentjes! Ik beloof -speciaal voor jou slijm slijm- mijn schrijfstijl er zeker in te houden! Liefs!

      Verwijderen
  3. Ik ben je gaan volgen om je leuke schrijfstijl, dat moet je dus zeker zo laten! Ik denk dat jij echt iemand bent die praat en is zoals ze schrijft, zo kom je over en dat is echt heel erg leuk! Verder vind ik je layout mooi, lekker rustig maar toch niet saai, dus dat is wat mij betreft ook prima :)
    Jouw blog is volgens mij wat Rosanne ook al zei een persoonlijke blog. Lekker blijven bloggen over van alles dus, daar is volgens mij niets mis mee! Misschien kun je inderdaad eens rondneuzen op andere blogs wat precies jouw stijl is / waarin jij je onderscheid e.d. Ik vind in ieder geval dat je erg onderscheidend bent door je schrijfstijl, dat maakt jou echt jou en je blog jouw blog!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hartstikke bedankt, echt heel lief (: Ik vind het zo leuk dat ik zoveel complimentjes krijg over mijn schrijfstijl, want dat vind ik stiekem ook wel echt het leukste aan bloggen. Ik ga zeker goed om me heen kijken en rondsnuffelen op andere blogs!

      Verwijderen
  4. Ik denk persoonlijk dat wanneer jij je prettig voelt bij jouw blog, anderen dat ook doen! Misschien schrijf je niet over iets heel specifieks maar onderscheid je je JUIST daarom van al die anderen! Je schrijft leuk en je layout is leuk, de inhoud is jouw dagboek! (:

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. "De inhoud is jouw dagboek" Wauw! Met dat zinnetje kan ik echt heel veel, dankjewel! En ook bedankt voor alle lieve complimentjes! Veel liefs en nogmaals bedankt!

      Verwijderen
  5. Ik vind je layout heel leuk en hij pas goed bij de manier waarop je schrijft. Het ziet er namelijk heel spontaan en vrolijk uit en dat zijn de woorden waaraan ik denk als ik een artikel van jou lees. Ik volg je blog nog niet heel lang, maar volgens mij heb jij al best een 'eigen' blog. (:

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. En een tip: haal de robotcontrole weg. Als je een reactie wilt plaatsen, moet je allemaal vervelende tekens overtypen en negen van de tien keer kan ik het niet goed lezen, dus doe ik het fout. :D

      Verwijderen
    2. Dankjewel, alweer zulke lieve dingen! Makes me extremely happy! Oh help is dat nog steeds zo? Ik dacht dat ik het weggehaald had? Bedankt voor de tip, echt! Ik ga snel even puzzelen en kijken of ik kan vinden hoe ik 't uit moet zetten! Veel liefs!

      Verwijderen
  6. Hmm, nou weet je Stel, eigenlijk ben ik het niet zo eens met dat boekje. Ik heb er zelf ook weleens over nagedacht en weet je wat het is, ik zou niet weten wat mijn 'hoofdonderwerp' zou moeten zijn. Natuurlijk zijn er een paar dingen waar ik het meeste overschrijf, maar ik wil me niet laten beperken doordat iets buiten mijn onderwerpen valt. Ik wil gewoon schrijven over wat ik leuk vind. En zolang je dat doet, hebben mensen dat door en blijven ze terugkomen (denk ik). Plus, ik merk dat ik bij blog met maar één onderwerp minder snel terugkom, omdat ik al weet waar ze over schrijven. Terwijl bij blogs met verschillende onderwerpen ik elke dag wel even kijk, omdat ik steeds verrast word. Daarom vind ik jou blog ook zo leuk. Jij blog over wat jij leuk vindt en mee maakt en elke keer ben ik weer enthousiast. Ik weet vooraf niet waar je over schrijft en dat vind ik juist een grote kracht. Snap je? Of brabbel ik onzin? Maar je moet natuurlijk doen wat voor jou goed voelt! Dat is het meest belangrijke, maar laat je niet 'gek' maken door zo'n boekje.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Stiekem laat ik me wel een beetje gek maken door het boekje ja. Ik twijfel snel, dus het is eigenlijk echt niet slim dat ik hem heb, hihi. Maar kom op, een Blog Bijbel dat klinkt echt als iets heiligs, hihi. Oke, nee, even serieus nu, je hebt ook wel gelijk. Misschien ben ik gewoon geen 'thema' blogger. Mijn blog heet niet voor niks 'Mijn rommelhoekje en ik'. Misschien moet ik het maar gewoon een lekker zooitje houden. Maar ik vind het wel heel fijn om een beetje te weten wat mijn lieve lezeressen het leukst en het minst leuk vinden, zodat ik toch wel een beetje mijn blog aan kan passen daaraan. Maar stiekem weet ik wel dat ik dicht bij mezelf moet blijven. Al die lieve complimentjes doen me wel echt HEEL erg goed. Hallo nieuwe dosis blog-energie! Knuf!

      Verwijderen
  7. Ik vind je blog echt heel tof! Jou schrijfstijl sprak me gelijk onwijs aan, en je schrijft echt onwijs leuk! Ook je layout vind ik heel leuk, heel mooi en overzichtelijk. Je blog is echt onwijs leuk! :) En over onderwerpen, blog wat je leuk vind, en wat je leuk vind om over te schrijven! :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ohhh meiden dit kan ik toch allemaal niet aan hahaha, al die lieve dingen. Echt ontzettend bedankt, dat vind ik echt heel lief. Ik ga maar eens een lijstje maken binnenkort met dingen waar ik echt over wil schrijven omdat het me inspireert en blij maakt en dan komen er vast wel leuke Stella-achtige posts uit rollen. Ontzettend bedankt voor je lieve reactie -nogmaals!-. Liefs.

      Verwijderen
  8. Ik vind je blog lay-out hartstikke mooi en overzichtelijk! Verder vind ik je schrijfstijl heel fijn om te lezen en schrijf je leuke artikelen! Eigenlijk moet je dat dus gewoon blijven doen haha. xo

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel voor je lieve complimentjes en tips (: Liefs!

      Verwijderen
  9. Wat een leuk blog! Ik kom hem eigenlijk net pas tegen *oeps, ik kan je vragen dus niet echt beantwoorden. Ik zal eens wat stukjes gaan lezen!:)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat leuk, ik ben onwijs benieuwd wat je ervan vindt! Liefs!

      Verwijderen
  10. Ik vind het grappig dat je wilt weten wat je huidige lezers vinden (die vinden wat je nu schrijft leuk) (ik wel tenminste), terwijl het misschien eigenlijk gaat om: wil je meer volgers, en wat voor mensen zou je dan willen dat dat zijn? Dan kun je die gaan zoeken en vragen waarom ze je niet volgen en wanneer ze dat wel zouden doen en in dat laatste geval dingen aanpassen als je denkt dat ze een goed idee hebben. Of je zoekt mensen die je blog nu al leuk vinden maar nog niet kennen, en dan is het een kwestie van blog-PR en daar staat vast wel een hoofdstuk over in je blogbijbel (ik weet er niks van dus je mag je tips dan wel even met mij delen) (hallo mensen die Stella leuk vinden, ik schrijf ook een blog! lees het! het is nog heel exclusief want bijna niemand leest het nog!)

    Maar voor een blog dat zegt een lekker chaotisch rommelhokje over alles en niets te zijn snap ik niet dat je denkt dat sommige dingen niet relevant zijn :) Wat mij betreft: ga zo door.

    (+ pure chocola ter aanmoediging)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb er nog niet op die manier naar gekeken, maar je hebt gelijk. De reden dat ik deze post heb geplaatst en deze vragen heb gesteld is dat ik het gevoel had dat ik niet echt een thema had. Ik heb me laten beïnvloeden door het boekje. Nu ik het zo bekijk (na al deze lieve, hulp volle reactie van de lezers die ik inderdaad graag houd en helemaal niet wil inruilen voor andere, "nieuwe" lezers) begint het duidelijk te worden dat de essentie van mijn blog inderdaad bestaat uit een rommeltje van inspiratie met een persoonlijk tintje. Ik denk ook zeker dat ik gewoon zo doorga en me voortaan niet zo zal laten beinvloeden door "wat zogenaamd zo hoort te zijn". Ik vind de Blog Bijbel een leuk boekje, maar tot nu toe ben ik eigenlijk meer geschrokken omdat ik het idee gekregen heb dat ik het helemaal verkeerd aanpak. Maar als dat zo was, zoals jij al zegt, had ik geen leuke, lieve volgers gehad die me zo supporten en alles leuk vinden wat ik schrijf! Erg bedankt voor je reactie, ik heb er ontzettend veel aan. En nee, ik probeer geen blog-PR te doen of nieuwe volgers te krijgen; het was meer dat ik het gevoel had dat ik allemaal beter kon doen. Maar ik realiseer me natuurlijk ook dat ik gewoon zo dicht mogelijk bij mezelf moet blijven! En dankje voor de pure chocola, mjam! Zullen we 't delen? Liefs.

      Verwijderen
    2. Njomnjom, lekker :)
      (en wat ik me ook afvroeg: is die blogbijbel misschien gericht op mensen die van de advertenties op hun blog zouden willen kunnen leven ofzo? Dat is wel een heel andere insteek dan gewoon dingen schrijven omdat je het leuk vindt, die dan nog eens door anderen worden gelezen ook)

      Verwijderen
  11. - Wat jullie van mijn lay-out vinden en wat jullie er graag aan zouden willen zien -?- veranderen
    Ik vind 'm wel mooi, het hoort gewoon een beetje bij je blog maar eventueel zou ik het lettertype van de titels enzo veranderen, die ik persoonlijk wat minder maar ja, dat is gewoon een kwestie van smaak.
    - Wat jullie denken dat mijn strenght is
    Dat je juist heel erg jezelf bent en doet wat je zelf wilt. Die post die niet relevant zijn, plaats asjeblieft gewoon weer terug, want dit is jouw blog.
    - Wat jullie denken dat mijn weakness is.
    Nouja je weakness in het krijgen van veel bezoekers is dat je geen standaard beautyblog bent, maar dat is juist waarom ik jouw blog lees.
    - Wat jullie denken dat het 'hoofd onderwerp' van mijn blog zou kunnen zijn
    Lifestyle denk ik? Of gewoon persoonlijk. Je verteld over wat je zelf leuk vind en daarom heb je de naam van je blog ook gekozen. Ik denk niet dat er echt een thema aan vast te plakken valt.
    - Wat jullie favoriete soort posts zijn
    Treinverhalen vind ik leuk, maar eigenlijk vind ik bijna alles van deze blog gewoon leuk om te lezen - anders zou ik je niet volgen ;)
    - Wat voor onderwerpen jullie erg graag zouden willen zien
    Iets waar jij goed over kunt schrijven.

    Ik weet niet of je hier iets aan hebt, aangezien ik vind dat je gewoon moet blijven doen wat je doet. Niet dat er geen plaats is voor verbetering, natuurlijk wel, maar dat je je eigen ding doet is juist jouw kracht.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel, echt heel lief en ik heb er ook echt wat aan! Ik ben blij dat je mijn blog JUIST daarom leest, ik denk dat ik al jouw antwoord, en al de andere meiden hun antwoorden, wel kan opmaken dat ik gewoon lekker rommelig moet blijven doen (: En daar word ik heel blij van, want dat betekent dat ik gewoon lekker kan blijven doen waar ik "goed" in ben, hihi. Echt heel erg bedankt, ik heb er zeker wat aan! Liefs!

      Verwijderen
  12. Ik zal eens uitgebreid de tijd nemen om mijn antwoord hier te schrijven, want daar heb ik eigenlijk helemaal geen tijd voor. Ten eerste: Ik houd ervan om gewoon schrijfsels te lezen over van alles, dus je treinverhalen en dat soort dingen. Ik ben niet zo'n fan van beautyblogs, omdat het al snel heel oppervlakkig wordt en het altijd maar om hetzelfde gaat. Juist de verhaaltjes vind ik daardoor een stuk leuker.
    Ik vind je schrijfstijl verder echt heerlijk (wat ik laatst ook al zei, ik ben niet zo origineel in het geven van feedback, geloof ik) en wat mij betreft moet je gewoon doorgaan met wat je nu doet. Vooral omdat dit is wat jij leuk vind om over te schrijven, en hoe leuk het ook is om meer volgers te krijgen, je moet niet voor je volgers over dingen gaan schrijven die jij niet leuk vind. Dit is tenslotte ook wat die volgers aantrok, dus dan zullen de meesten daar ook voor blijven. (Ik begin nu al niet meer te volgen wat ik zelf aan het schrijven ben, maar ik ben moe en dan denk ik niet heel helder meer)
    Maar goed, als een artikel me een keertje niet zo aantrekt, kan ik het altijd overslaan en de leuke dingen lezen. Niet alles hoeft mij aan te spreken om een blog leuk te vinden. Verder kan ik niet echt oordelen, want ik volg je nog niet zo lang. Dus ik laat het hierbij. Au revoir! Ik hoop dat je mijn hele verhaal begrijpt, anders kun je altijd nog om een vertaling vragen!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat lief van je dat je, ondanks je gebrek aan tijd, zo'n lang en useful antwoord typt! Had echt niet gehoeven hoor, je moet niet in tijdnood of iets komen door mijn gezeur en getwijfel en geneuzel, hihi. Ik heb heel veel aan wat je schreef. Ik denk inderdaad dat het het aller beste is voor mij, en voor jullie ook blijkbaar -jeei!-, als ik lekker blijf schrijven over wat ik leuk vind. Dat wilde ik ook sowieso wel blijven doen, maar ik begon te twijfelen door de Blog Bijbel omdat ik dacht dat een hoofdthema belangrijk was. Ik begon te twijfelen, en nu twijfel ik niet meer! Veel liefs en nogmaals bedankt!

      Verwijderen
  13. Ik vind je afbeeldingen met de geschreven letters heel mooi en je lay out heeft iets speciaals.Hoe maak je die quotes en afbeeldingen?

    BeantwoordenVerwijderen

Voor elke reactie krijg je een knuffel en een plak tattoo. En een kusje. En een koekje. Omdat je lief bent. En dan probeer ik zo snel mogelijk te reageren.