zondag 16 februari 2014

The Happy Challenge | Niet denken maar doen!

Na vier weken denken aan wat je wil, wat je waarden zijn, wat je grote droom is en dit visualiseren, gaan we deze week echt iets doen. Maar voordat je zo maar in het verre weg van alles gaat doen, moet je het toch goed gaan plannen. En omdat ik zo gek ben op lijstjes, ga ik het zo maar eens eventjes aanpakken. Natuurlijk ben ik nu alweer zo maar aan het denken in plaats van doen, maar ik heb toch ook al wat echt gedaan aan dit lijstje.

Vorige week beschreef ik waar ik meer tijd aan wil besteden; klik. En wat ik dan ga doen? Dat ga ik jullie nu eventjes uitgebreid vertellen. En het dan doen. En het dan volhouden. Let's go.

Creativiteit 
Ik heb vorige week beschreven wat ik wil bereiken onder het kopje 'creativiteit'. Wat ik daar aan ga doen? Tsja. Ik heb stiekem al wat gedaan, namelijk;

1. Ik heb een doodle boekje aangeschaft. Die sleep ik rond om af en toe wat te tekenen, te frutselen, ideetjes neer te pennen -in tekenvorm-. Ik moet alleen nog een compact doosje kleurpotloden kopen om ook mee te slepen. Mijn tas wordt steeds zwaarder, dames en heren koeken en peren.

2. Ik heb vandaag met mijn 29 jarige nicht -Die haar eigen Fashion bedrijfje heeft! Binnenkort meer- afgesproken om als we tijd hebben samen een SLR cursus te gaan volgen. Zij heeft een Nikon D5200 gekocht afgelopen maand, en ik natuurlijk een Nikon D3200. Dus, we kunnen beide nog heel wat leren! Ook heeft ze mij een top gegeven voor een boekje wat speciaal over mijn camera gaat, zodat ik een beetje -incl plaatjes, altijd fijn- kan bekijken en lezen hoe ik mijn poepie moet gebruiken. 

3. Bloggen. Bloggen. Bloggen. Bloggen? Ja, bloggen. Ik vind bloggen een hele fijne creatieve bezigheid. En daar stop ik dan ook echt veel tijd in. Heerlijk. 

4. Dit is iets wat ik nog wil gaan doen, maar nog niet heb gedaan. Komt omdat ik een beetje een onzekere tijd heb wat zingen betreft. Ik wil meer gaan oefenen, meer gaan zingen, meer gaan schrijven. De laatste tijd beleef ik er door onzekerheid alleen niet zoveel plezier meer aan als de bedoeling is. Ik heb als sinds ik zing -hoe oud zal ik geweest zijn?- van die dipjes. Dat niks echt klinkt zoals ik wil enzo. Dus ik weet ook dat ik er weer uit kom. En als dat gebeurt, liggen mijn boekje en pen al klaar! 

Buiten mijn comfort zone leven
Als ik hier aan denk, dan heb ik het gevoel dat dat nooit gaat lukken. Dat ik dan echt het huis uit moet of op exchange moet gaan of iets anders heel groots. Maar buiten mijn comfort zone leven kan ook gewoon zijn dat ik kleine stapjes zet. Dat ik dingen doe die ik normaal gewoon echt niet durf. 

1. In april staat mijn propedeuse op de planning. Ik doe een versneld programma en daarom ben ik in april al klaar met jaar een. Ik ben er vrij zeker van dat ik mijn P in een keer haal, joehoeee! Anyways, ik wil dus naar die uitreiking met een strak jurkje. Als je mij een beetje kent, dan weet je dat ik altijd, echt al-tijd alleen maar wijde, loose fitting dingen draag. Dus dit is best een uitdaging. En ik voel me nu echt nog niet fijn in strakke kleding. Dus ik heb ook nog een aantal sportschoolbezoekjes te gaan! 

2. Uitgaan. Stella. Uitgaan. Stella. Zwart. Wit. Zo is het eigenlijk. Ik vind het aan de andere kant ook wel weer een beetje leuk, maar vooral gewoon eng. Al die mensen om me heen die me aankijken alsof ze spoken zien. Ik ben altijd bang dat mensen om me heen me raar vinden, of lelijk. En ik voel me dan zelf dus ook erg onzeker en lelijk als ik uitga. Daar durf ik best eerlijk over te zijn, ik bedoel, dit is mijn blog en dit ben ik. Dus ja. Uitgaan staat op de planning en ik ga het echt proberen. En dan ook proberen wat minder onzeker te zijn! Let's go!

3. Bikini. Ja. Dat gaat deze zomer komen. Zoals elke zomer. Behalve 2011, toen heb ik hem letterlijk maar een keertje aan gehad. Ik en bikini's is echt geen fijne combi, en ik weet dat ik niet de enige ben. Maargoed, we gaan er waar aan moeten geloven deze zomer.

4. Rond juni krijg ik vakantie, en dan plan ik om een dagje alleen weg te gaan. Naar een stad waar ik nog nooit ben geweest. Tips? Groningen misschien? Of een andere leuke stad? Let me know

Helpen
Helpen heeft alles te maken met vrijwilligerswerk. Ik weet dat ik daar de komende tijd echt nog geen tijd voor ga hebben, maar dat betekent niet dat ik het ga vergeten. Ik dacht aan een dagje naar de kinderboerderij om hulp aan te bieden, of alleen maar gewoon alle diertjes te aaien. Hetzelfde geldt voor het asiel, daar wil ik ook graag een keer of mijn hulp aanbieden of gewoon de dieren aaien. Kan dat? En als laatste misschien een keer koekjes bakken en die gratis aanbieden bij het bejaardentehuis in mijn buurt om ook even een leuk kletspraatje met wat ouderen te maken. Gewoon, voor niks. 

Ik hoop dat jullie dit leuk vonden om te lezen. Het is fijn om plannen zo op te schrijven en voor me te zien. Ik hoop dat mijn mood board, die in mijn kamer staat, en de mensen om mij heen me eraan zullen herinneren. 

Lieve rommelige kusjes,
Stells.

PS; Wat vinden jullie van mijn nieuwe lay-out? Ik ben er stiekem best wel heel erg blij mee en trots op en happy mee en woeeehoeee! 

11 opmerkingen:

  1. Succes met het verwezenlijken van je happy goals! Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel, zal ik denk ik wel nodig hebben, hihi! Liefs!

      Verwijderen
  2. woei wat een heldenlijstje! en ik vind je logo/headerdingie heel mooi :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja? Wieeehieee dankjewel, dat vind ik echt heel erg leuk om te horen! Veel liefs!

      Verwijderen
  3. En als je je nu opgeeft voor NLdoet.nl, dan kun je voor 1 dag vrijwilligerswerk doen in jouw woonplaats. En over je onzekerheid: er zijn geen beren op die uitgaansgelegenheidsweg! Geloof in je zelf. Spreek af met vrienden / vriendinnen en ga een gezellig avond / nacht uit, maar neem voor je propedeuse wel voldoende (nacht)rust.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat een onwijs goede tip, dankjewel! Daar ga ik snel eens een kijkje nemen! En je hebt ook gelijk, ik weet het ergens diep van binnen ook wel, maar toch vind ik het lastig. Maar, er staat al een avondje uit op de planning, dus kom maar op met die beren! (: Liefs.

      Verwijderen
    2. Je hoeft maar 1 stoere beer tegen te komen. ;-)

      Verwijderen
  4. mooi lijstje, succes met het verwezenlijken van je goals xx

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik vind je lay-out super! Ik lees dit in de trein en haat het reageren via mijn telefoon :( Dus maar even heel kort! XXX

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heb net je blog ontdekt, wat een leuke onderwerpen beschrijf je en fijne schrijfstijl heb je. Ik ga je volgen!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Leuk om te lezen, ik doe zelf ook mee (met m'n blog) :D

    BeantwoordenVerwijderen

Voor elke reactie krijg je een knuffel en een plak tattoo. En een kusje. En een koekje. Omdat je lief bent. En dan probeer ik zo snel mogelijk te reageren.