dinsdag 25 februari 2014

The Happy Challenge | Positieve gewoonten

De blije uitdaging. Om blij te worden, daar komt het op neer. En om blij te worden, moet je dingen doen die je blij maken. En daar moet je dan een gewoonte van maken. Klinkt logisch, toch? Klinkt makkelijk, toch? Is heel lastig, toch? Althans, dat vind ik. Ik heb de laatste jaren wel wat dingen weten toe te voegen aan mijn leven waardoor ik beter in mijn vel ben gaan zitten. Dat vind ik nog steeds een vreemde uitdrukking, "in je vel zitten". Maar dit is geen post over vreemde uitdrukkingen, want in deze post ga ik beschrijven wat voor positieve gewoonten ik al heb en welke ik graag toe zou willen voegen aan my daily life.


De positieve "heb" gewoonten
Zomer 2011, ik weet het nog zo goed. Nee, ik heb geen Flappie en nee deze werd ook niet op de barbecue gelegd. Ik was in Frankrijk met pap en mam en het was een compleet verregende vakantie. Ik was niet happy met mezelf en de situatie en heb dat afgereageerd op de keukenkastjes van onze vervallen sta caravan in the middle of France-where. Zat ik mezelf daar een beetje vol te vreten met alle crêpes en ijsjes en de rest wat los en vast zat. En toen ik terug kwam in Nederland is er iets in me geknapt. En toen ben ik gezonder gaan doen. De gezonde gewoonten die ik tot nu toe nog steeds uitvoer zijn:

  • Elke dag bewegen, maakt niet uit wat
  • Zo vaak mogelijk de fiets pakken
  • (Bijna) nooit de lift of rol trap nemen, maar altijd (zo goed als) de trap!
  • Alleen water of thee drinken, en anders verse jus of iets in die richting
  • Elke dag fruit eten, al is het maar een halve appel 

Goed, natuurlijk kan het allemaal beter, maar laten we onszelf nou niet af gaan kraken. Dat is een negatieve gewoonte, dus die hoort hier niet thuis. Wat ik nog meer aan happy gewoonten heb is

  • Vroeg genoeg opstaan zodat ik 's ochtends tijd heb voor een -weliswaar kortdurend- bad
  • Mezelf niet meer dwingen om in slaap te vallen. Als het niet lukt, dan ga ik gewoon leuke YouTube filmpjes kijken of blogs lezen
  • Bloggen. 
  • Heel veel knuffelen met Jim, en überhaupt zo veel mogelijk tijd voor ons vrijmaken om leuke dingen te doen samen

De positieve "wil" gewoonten
Mijn positieve gewoonten lijstje is niet zo heel lang hè? Hij kan nog veel langer. Ik zou van sommige dingen gewoon ook graag een gewoonte maken, namelijk:

  • De mensen die ik lief heb vaker vertellen wat ik zo leuk-lief-geweldig aan ze vindt
  • Mijn familie vaker opzoeken, of bellen, of mailen, of IETS
  • Wat meer kokkerellen en bakken en in de keuken rond hobbelen
  • Niet meer zo jaloers zijn en mezelf niet vergelijken met Jan en "allevrouw" -ik vergelijk met niet echt met mannen eigenlijk, meer vrouwen- 
  • Zo veel mogelijk proberen vegetarisch te eten -inspired by the one and only Femke-
  • Dingen uit mijn hoofd zetten als ik er op dat moment toch niks aan kan doen
  • Meer dansen in mijn kamer -ja echt-

Hm, tsja, dit wordt nu meer een lijstje van dingen die ik juist niet meer wil, maar daar ging het even niet om. Ik vind dit best een lastige opdracht. Ik ben namelijk iemand die perfectionistisch is als een ei, en als ik de opdracht krijg op te schrijven wat ik allemaal wel niet "beter" wil, dan kan dat me zo uren kosten. Vandaar. Hebben jullie nog tips? Wat zijn jullie positieve gewoonten?

Klik hier om geïnspireerd te worden door alle bloggers die meedoen aan The Happy Challenge!

Lieve rommelige kusjes,
Stells.

PS; Op dit moment zit ik met mijn dikke chocolade billen in Antwerpen! Dat is ook heel happy, toch?

16 opmerkingen:

  1. lieve drollie, je kan soms echt wel wat anders drinken dan water hoor! Als je het lekker vindt tenminste. Nee Fristi is gewoon lekker. Drink Fristi! Verder hele erge mooie doelen :)!

    En eh, veel plezier in Antwerpen poppie <3 (volgens mij hebben wij echt de ergste bijnaampjes voor elkaar ooit?!)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik had gisteren in Antwerpen "Grapefruit Juice" van Minute Made, oei oei wat was dat bitter! Hihi. Daarna heb ik toch maar weer een watertje besteld! Ja, we zijn echt een beetje cheesy honneponne poepiedoepie koekie van me! Hahaha! Knuf!

      Verwijderen
  2. Jeetje, wat een mooie doelen. Pff, en wat goed dat je er zoveel uitvoert, halleluja daar kan ik nog iets van leren :) En dat dingen uit je hoofd zetten als je er toch niets aan kund doen is een goede, dat wil ik ook graag kunnen! Net als dansen in mijn kamer, meer tekenen, vaker afspreken met blogmeiden (jij) en ook eens naar Antwerpen :). XXXXX

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. He he he, zo geweldig is 't niet hoor, hihi. Ja he? Dat zou zo veel minder stress opleveren! Antwerpen was onwijs leuk, een echte aanrader! En dat vaker afspreken gaan we gewoon realiseren, deal? Liefs!

      Verwijderen
  3. Wat schrijf je leuk! Ik wil graag wat positiever zijn op school, want ik moet blij zijn dat ik naar school kan...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel, dat is lief van je! Hoe bedoel je dat? Als in dat sommige kinderen in arme landen de kans helemaal niet krijgen of vanwege je gezondheid? Ik hoop dat, welke reden dan ook, het je lukt! Veel liefs en dankjewel voor je reactie!

      Verwijderen
  4. Reacties
    1. Dankjewel! (: Dat is het fijnste compliment dat er bestaat in Stella's wereld! Liefs!

      Verwijderen
  5. Erg leuk geschreven, alleen van dit artikel al word ik happy! Ik herken dat jaloers zijn ook wel, eigenlijk. Niet echt over nagedacht blijkbaar! Maar tja, met vriendinnen van mijn vriend durf ik mezelf wel veel te vaak vergelijken inderdaad...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Yessss, dat is mijn doel! Dankjewel, lief van je! Jaaaa, die ken ik. Oh oh, en ze zijn altijd zo leuk en hartstikke aardig! Zucht. Maar hij is niet voor niks JOUW vriend he (: Niet vergeten! Liefs, Stella.

      Verwijderen
  6. Wat een heerlijk artikel weer!!
    Ik moet je eerlijk bekennen, ik fiets nooit maar dan ook echt nooit haha.
    liefs x

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hahahaha, bofkont! Dankjewel, lief van je! Kus!

      Verwijderen
  7. Wat een leuke post en wat schrijf je leuk! Hier kan ik nog wat van leren haha!

    X Laura

    http://bagsandsushi.com

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ahhh, lief! Ik weet zeker dat jij ook hartstikke leuk schrijft, anders was je ook geen blogger, hihi. Ik ga jouw schrijfstijl snel eens even 'analyseren' -oftewel, een kijkje nemen op je blog!- Liefs, Stella.

      Verwijderen
  8. Mooie positieve gewoonten die je hebt en die je wil toevoegen!

    BeantwoordenVerwijderen

Voor elke reactie krijg je een knuffel en een plak tattoo. En een kusje. En een koekje. Omdat je lief bent. En dan probeer ik zo snel mogelijk te reageren.