dinsdag 11 februari 2014

Thee tijd met Stella | Even zo'n bluh-periode + oplossingen

Ik weet zeker dat we het allemaal wel hebben. En dat is natuurlijk een heerlijk cliché, "dat hebben we allemaal wel", maar het is natuurlijk ook gewoon waar. Common sense. Ja, goeiemorgen, waar heb je het nou over Stella? Over zo'n bluh-periode natuurlijk.

Een bluh-periode. Zo'n periode dat best wel veel -want alles kan haast nooit- even tegenzit. Elk vetje en puistje wordt onder de loep gelegd, niemand lijkt je meer lief of leuk te vinden, tijd voor de mensen waar je het liefst mee bent heb je niet en regen valt met bakken uit de hemel. Deadlines zitten je op de hielen en slapen, wat is dat? Dan gebeuren er ook nog andere hele vervelende dingen om je heen, en je ziet het allemaal even niet meer zo regenboog-erig in. Zoals ik.


Normaal heb ik de januari blues, maar dit jaar heeft deze blues zichzelf vertraagd tot februari. Het zit allemaal niet mee. En ik als emotioneel weekdier ga dan natuurlijk automatisch bij de pakken neerzitten. Gelukkig is daar mijn lieve gezin, mijn lieve vriendinnenbubs en mijn lieve vriendje die me eens even goed herinneren aan het feit dat alles goed komt en ik heus wel op de goede opleiding zit en mijn vriendinnen me heus nog wel lief vinden. Hoop ik! -Meiden? Hihi-.

Deadlines op school vanwege een groot project dat tot april gaat duren breken de sfeer een beetje tot iets onaangenaams. Zacht uitgedrukt. Mijn studie is tot nu toe erg leuk geweest, maar deze term is echt met stip op een gekomen qua saaiheid. Ik ben niet meer echt gewend tegen school op te zien, maar dat begint er nu in februari wel errug vaak op te lijken.

Gelukkig heb ik lieve mensen om me heen die alles aangenamer maken, like I said, maar soms moet je er gewoon even bij stil staan dat dit niet echt je favoriete maand zal zijn. En dat moet je ook kunnen accepteren. Soms gaan dingen niet helemaal zoals je je bedenkt van tevoren, maar dat gebeurt nou eenmaal. En laat het in mijn geval nou nog triljoen triljard keer erger kunnen, dus ik ben een lucky girl en daar ben ik me nog altijd van bewust.

Maar, dat betekent niet dat ik ga zwelgen in zelfmedelijden. Oh nee, dat is niet wat voor mij. Stiekem wel, maar nu is het twee duizend veertien en is Stella 2.0 in the making. Dus hier zijn wat dingetjes die ik doe wanneer ik probeer me happy-er te voelen.


















Hebben jullie ook last van een bluh-periode, a.k.a. de blues? Zo ja, waarom? Hoe gaan jullie ermee om?

Lieve rommelige kusjes,
Stells.

9 opmerkingen:

  1. Oh Stel ik heb nu ook een bluh-periode. Eigenlijk heb ik die elk jaar zo van januari tot en met maart. Als ik op wintersport ga, breekt dat heerlijk, maar de laatste twee jaar is dat niet gelukt waardoor het echt bagger is. Gewoon niet mijn ding, die eerste maanden van het jaar. Donker, koud, regen, blegh! Alles lijkt zwaar en moeilijk, iedereen zeurt aan mijn hoofd en moet iets van mee. Terwijl ik alleen maar met een deken over mijn hoofd in bed wil liggen. Zoiets dus :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het is altijd fijn om te weten dat je niet de enige miep bent, hihi. Maar nu staat er iets leuks op de planning -hint hint- dus misschien breekt dat alles ook een beetje? Ik hoop dat het wel snel over gaat hoor, tot maart houd ik dit nooooit vol hihi. Nee grapje, dramaqueen, ik houd het wel vol (: Wij kunnen dit! Liefs!

      Verwijderen
  2. Ja sinds gisteren is het weer een beetje bluhh. Het regende, niets ging hoe ik het wilde en het ging gewoon eventjes wat minder maar het komt wel weer goed!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Pfff ik had gister zo een dag en eeregister ook eigenlijk , meestal krijg ik dat wel met vies weer

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Haha zoooo herkenbaar! Ook wel een beetje het 'Spleen' gevoel? Ken je dat? Even opzoeken op internet, best grappig vond ik;p

    Je schrijft trouwens heel leuk! En ik ben me nu aan het bedenken wat ik me bij rommelige kusjes moet voorstellen (;

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat heb je dit weer zo leuk geschreven!
    Ik herken dit allemaal echt te erg haha.
    liefs x

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Och die heeft iedereen wel is inderdaad, herkenbaar!

    BeantwoordenVerwijderen

Voor elke reactie krijg je een knuffel en een plak tattoo. En een kusje. En een koekje. Omdat je lief bent. En dan probeer ik zo snel mogelijk te reageren.