dinsdag 18 februari 2014

Travels | Would love to go to

Ik ben dan misschien niet dat meisje dat al haar geld in reizen stopt -ik ga nog met paps en mams mee-, maar ik heb wel al aardig wat van de wereld gezien en ben er simpelweg verliefd op geworden. Ik zou heel graag meer van de wereld willen zien, maar ben niet dat typje dat daar echt nu al voor gaat sparen, zoals sommige meiden van mijn leeftijd die van hun eigen centjes gaan travellen naar Thailand, of iets dergelijks. Jaloers? Een mini beetje, maar ik weet ook dat dat niet voor mij en mijn personality is weggelegd, hihi. Ik weet niet wat de toekomst me brengt, ik weet niet of ik ooit in de gelegenheid zal zijn om naar Australië of Nieuw Zeeland te gaan. However, ik ben net zo blij met een weekje Italië en zelfs de Wadden eilanden vind ik al ontzettend leuk. Toch heb ik wel een lijstje met plaatsen en/of landen die net wat aantrekkelijker zijn.


Nieuw-Zeeland 
Het landschap schijnt zo prachtig te zijn. De andere kant van de wereld, het lijkt me zo geweldig, echt. Ik heb me er nog nooit zo in verdiept, maar mijn vader is er ooit zes hele weken geweest en zou er zo nog een keer heen gaan. Ik kan me niet voorstellen hoe prachtig het moet zijn. Felblauwe zee, wit strand, groene bergen met sneeuw op de toppen. Zo veel diversiteit. Wauw. Ik zou, als ik dan ga, graag echt de cultuur willen proeven. Ik heb een lerares die uit Nieuw Zeeland komt, en ik ben verliefd geworden op haar accent. Het lijkt me heerlijk om echt voor een langere tijd daar te zijn en alle toeristische, maar ook alle juist niet toeristische plekjes te bezoeken. Gaan we al?


Noorwegen
In 2009 ben ik al in Noorwegen geweest, en heb ik ook een dagje Oslo gezien. Ik was daar met mijn paps en mams voor de wereldkampioenschappen schaatsen! Dat was al heel erg leuk, maar ik heb natuurlijk niet zoveel van Noorwegen gezien. We waren er maar twee nachtjes en zaten vooral in het stadion. Ik zou graag de fjorden zien, naar de het meest noordelijke puntje van Europa, elanden aaien, de mooie, Noorse houten huisjes bewonderen en de frisse lucht inademen terwijl ik lange wandelingen maak met een broodpakketje en vers geperste sinaasappelsap in mijn The Northface rugzak. Ik ben inderdaad nog al visueel ingesteld.

Griekenland 
Griekenland lijkt me echt een heerlijk vakantie plekje. Ik heb vaak foto's voorbij zien komen over de typische huisjes die deel van de berg lijken de zijn. Het typische wit van de stad wat afsteekt tegen de fel blauwe zee. Daarnaast ben ik gek op Griekse salades. Niet dat dat heel erg veel uitmaakt, hihi. Stiekem ben ik helemaal geen travel expert zoals jullie merken.

Thailand 
Zo anders dan onze cultuur! Buddha, monniken, huisjes op palen, platte bootjes, fruit, marktjes, olifanten. Het lijkt me allemaal zo bijzonder. Meer hoef ik denk ik niet te zeggen, right?

New York 
De stad waar ik mijn hart aan verloor. Ik ben er al twee keer een ruime week geweest en ik zou morgen weer gaan. De sfeer, de grote ketens, de kleine boetiekjes, de gele taxi's, het getoeter, Central Park, een Starbucks op elke hoek, de mensen, Times Square, ik heb geen idee wat het allemaal nog meer is, maar het laat m'n hartje sneller kloppen. New York, I love you!

Praag 
Ik heb al zo vaak gehoord "Oh Praag, dat is zo'n prachtige stad!". Ik heb een Tsjechische vriendin, en die beaamt het. En de foto's beamen het ook. En alles is er goedkoper dan hier! En ik hou ZO erg van oude stadjes, met bouwwerken van 'vroeger'. Ja, ik ben verliefd op New York, maar dat neemt niet weg dat ik erg van 'oude' architectuur houd! Zo voel ik me in Utrecht, Amsterdam en Delft ook altijd zo happy. Al die grachtjes en herenhuizen, wiehhh! Maar, om terug te komen op Praag, die stad moet ik gewoon niet missen.

De bronnen van de foto's kunnen allemaal gevonden worden onder deze link! Dat is mijn Pinterest account, jep, want niet alleen heb ik een Instagram verslaving -dit is een hele Engelse zin, je sais- Pinterest moet helaas ook aan mijn verslavingen geloven!

En, waar willen jullie het aller aller aller liefste heen?

Lieve rommelige kusjes,
Stells.

5 opmerkingen:

  1. Oh, Noorwegen is zo mooi! Het noordelijkste puntje (de noordkaap) ben ik ook geweest, dat is vooral erg indrukwekkend. De natuur is echt prachtig daar <3 Net als Griekenland overigens, ik ben in het noorden geweest (Thessaloniki en omgeving) en ook daar is het zó mooi...

    Ik zou heel graag een keertje in Australië of Nieuw-Zeeland willen kijken ja, en ik wil nog heel graag een keer weer terug naar Canada, daar heb ik mijn hart verloren.. Oh, dit is een fijne post!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ah, super dat je dat allemaal gezien hebt! Het klinkt echt als een droom, hihi. Ik zal die naam -Thessalonikikiki dinges- proberen te onthouden, wish me luck! Ik ben zelf ook in Canada geweest, maar ik was te jong om me dit echt super goed te herinneren en omdat mijn mama haar camera kapot ging hebben we ook geen foto's meer van die vakantie. Ik ben blij dat je het een fijne post vindt! Liefs, Stella.

      Verwijderen
  2. Ik zou overal nog wel naar toe willen haha!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hier nog een! Zullen we alvast gaan sparen? Liefs

      Verwijderen

Voor elke reactie krijg je een knuffel en een plak tattoo. En een kusje. En een koekje. Omdat je lief bent. En dan probeer ik zo snel mogelijk te reageren.