maandag 17 maart 2014

Als je vriendje in een band zit

Jim. Mijn gitarist en 'deels zanger' van een band. Als hij niet in die band gezeten had, had mijn beste vriend David hem niet gekend, en wij elkaar dus ook niet. Er zitten veel positieve dingen aan het hebben van een band-vriendje. Trust me, mijn hart gaat altijd net wat sneller kloppen als hij daar staat met zijn gitaar en de microfoon dicht bij zijn mond. Ja, dan is hij in zijn element and that makes him very attractive. Maar, ik moet zeggen, het brengt ook wel wat 'gedoe' met zich mee hoor.




Jim zingend op de Café Latte Tour in Zeeuws-Vlaanderen, zomer 2013.

Attractive guitarist
Ten eerste alle kwijlende meisjes. Ik weet vrijwel zeker dat er aardig wat meisjes zijn die vallen voor zingende gitaristen met donkere krullen en helder blauwe ogen, die ook nog eens heel erg zichzelf is en een aardige, lieve dosis -ja, ik weet geen ander woord dan 'lieve'- zelfvertrouwen heeft, maar toch heel verlegen is als hij complimentjes krijgt. En dan is het stiekem altijd best wel gek als je meisjes over hem hoort fluisteren. Aan de ene kant denk ik; "Help, ze vinden mijn vriendje leuk". Aan de andere kant denk ik; "Hihi, dat is lekker mijn vriendje." En ja, dat is stiekem best wel kinderachtig, je sais.

Jim en een van zijn beste vrienden -en solo gitarist van de band- Ronald. Met hoedjes. Ook zo'n Jim-ding.

Regret
Naast de meisjes zijn daar ook al die 'muziek gesprekken'. Ja, ik ben een muziek-meisje. Ik speel dwarsfluit, piano, ukelele, ik ben een zangeres en ik heb best stiekem wel een beetje verstand van muziek. Durft ze te zeggen. Maar, er zijn altijd zo veel inspirerende mensen om mij heen op zo'n avond dat Café Latte -naam van Jim's band, red.- optreedt. De één zit op het Conservatorium, de ander doet mee met dit, de ander heeft drie bandjes and so on. En dan is daar Stella, het meisje dat ooit geprobeerd heeft band zangeres te zijn, maar daar de moed en soort stem niet voor heeft. "En, wat doe jij?". En dan komt mijn woorden kots van; "Ja, ik vind muziek geweldig, maar eh, ja nee ik doe er niet echt iets mee nee, eh, ja, ik treed soms op, vroeger op school, nu heel soms met Jim samen, maar nee, meer niet echt..". En dan doet mijn hart stiekem altijd een klein beetje pijn. Ik weet dat ik meer moed moet tonen, misschien wat meer moet oefenen, wat meer flair moet kweken. Normaal kom ik altijd prima weg met die excuses in mijn hoofd, maar op zulke avonden vervloek ik mijn nalatigheid. Vroeger, lang geleden, wilde ik naar het Conservatorium. Echt. En nu? Nu zing ik veilig thuis. Het liefst als niemand thuis is.

Zit je dan
En dan het daar zitten. Gelukkig hebben de andere bandleden leuke vriendinnen, en als die mee komen naar het optreden dan ben ik gelukkig niet de enige groupie. Maar er zijn ook heel wat momenten geweest dat ik er een beetje bij stond. Of zat. En als je dan de gevoelens van de vorige 'alinea' erbij neemt -en jaloezie, mijn flaw- dan kan je je voorstellen dat dat niet de leukste momenten zijn van het hebben van een band-vriendje. Maar, die gevoelens probeer ik altijd aan de kant te zetten. Dan zing ik zachtjes mee met de liedjes -die ik inmiddels ook wel uit mijn hoofd weet na al bijna twee jaar- en staar ik naar mijn lieve gitarist vriendje die onwijs staat te genieten daar. En de rest van de band, die doet dat ook. En om dat te zien, dat is echt heel heel heel erg leuk.

Jim in een paars licht. Heel sexy. 

Trots
Dit is eigenlijk wel het belangrijkste element. Ik ben ontzettend trots op Jim. Niet alleen Jim, ook op zijn hele band. Ze zijn ontzettend vooruit gegaan sinds ik het voor het eerst hoorde en het gaat ontzettend goed. Toen hadden ze nog een coach, en nu doen ze alles zelf. Ze hebben zelfs een eigen oefenruimte! Ze hebben al heel wat likes op Facebook en treden ook best vaak op. Vorige week waren ze zelfs op de lokale radio van Rotterdam te horen! Ik wil hierbij gewoon even zeggen dat ik trots op ze ben. En vooral op mijn krullenbol. Bij deze Jim.

En? Vinden jullie band-jongens-meisjes-apen ook aantrekkelijk? Of is het vooral de passie die ze dan hebben dat ze zo aantrekkelijk maakt?

Lieve rommelige kusjes,
Stells.

14 opmerkingen:

  1. Wat is dit een ontzettend lief stukje Stel! En ja, ik vind band-jongens ook heel aantrekkelijk. Komt vast ook een beetje doordat ik zelf helemaal niet muzikaal ben, een soort compensatie en hallooooo weet je knap die zingende gitaar spelende jongens vaak zijn. -kwijl-

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel lieve Kar! Ja he? Het is gewoon sexy, meestal, hihi. Compensatie, naja! Kijk eens naar jouw lijstjes, jij bent ook hartstikke creatief alleen dan op een andere manier, dat is toch super leuk?! Liefs

      Verwijderen
  2. hihi, grappig om te lezen. mijn vriendje (ehh.. ik bedoel man) is in z'n vrije tijd geluidsman, dus ik herken het een heeeeul klein beetje. alleen vind ik het meestal niet zo leuk om mee te gaan, omdat hij er altijd heel vroeg van tevoren moet zijn en nog tot heel lang daarna de boel moet afbreken en spullen inladen enzo. en dan hang ik er zo'n beetje bij en help ik een beetje maar eigenlijk weet ik het nooit zo goed, bluh. maar het is wel leuk om af en toe leuke band-/koor-/cabaretieroptredentjes te zien :) hihi en gelukkig heb ik nooit te maken met jaloerse meisjes.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik snap je helemaal! Vaak moeten Jim en zijn band ook nog alles opbouwen en ik heb er geen drol verstand van, dus dan zit ik daar van 'ehhh, ja'. Hihi. Dus meestal ga ik ook pas als ze echt gaan spelen! Wel erg leuk dat hij geluidsman is, zo kom je inderdaad nog eens bij dat soort leuke shows! Liefs!

      Verwijderen
  3. wat een lief artikel, zeg! :) ik kan me voorstellen dat veel meiden Jim leuk vinden, dat is 'ie namelijk ook ;) heel goed dat je zo trots op hem bent!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel, wat lief! Vindt Jim vast ook leuk om te horen, hihi. Liefs! (:

      Verwijderen
  4. Heel leuk geschreven dit! Ik kan maar één ding zeggen; you are a lucky girl haha! Wat fijn om een vriendje te hebben die in een band zit. Ik ben zelf dol op muziek en heb zelfs meegedaan aan xfactor hahaha. Soms moet je gewoon doen en durven, en anders ga je lekker met je vriend optreden ook nice.
    En wat schrijf je lief over je vriend, hij heeft geluk met zo'n vriendin als jou :)
    liefs x

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel lieve Rosanne! Echt waar? Stiekem ging ik gelijk op YouTube kijken, maar ik kon niks vinden helaas, hihi. Ik ben ontzettend benieuwd! Ik ben zelf ook dol op zingen -maar dat wist je inmiddels al, hihi-. Veel liefs.

      Verwijderen
  5. aaahw wat lief!
    Damn you lucky girl!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik ben gek op muzikale jongens, het liefst zingend en met een gitaar en krullend haar, dus ik kom je vriendje even stelen. Nee grapje, ik ga lekker doorzwijmelen over Lucas Hamming. Op de een of andere manier kan ik mijn eigen prive-gitaarder (ja dat is een woord nu) nog niet vinden. Ik blijf doorzoeken!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hihi, ik zag net deze blog en moest aan jou denken! thebandwifeblog.com. (hopelijk wordt m'n reactie niet als spam gezien omdat er een link in staat..) :)

    BeantwoordenVerwijderen

Voor elke reactie krijg je een knuffel en een plak tattoo. En een kusje. En een koekje. Omdat je lief bent. En dan probeer ik zo snel mogelijk te reageren.