zondag 2 maart 2014

Liebster Award | deel drie

Het is wat. Ik voel me echt vereerd. Alweer een Liebster Award in de wacht weten te slepen -ik ben wel van de vreemde uitdrukkingen de laatste tijd, wie heeft dat nou weer bedacht, in de wacht slepen?-. Goed, ik heb mijn nominaties vorige keer al gedaan, dus nu dacht ik, ik mag vast wel een keertje voor uitzonderingetje spelen -weer eens wat anders- en gewoon de vragen van Nina beantwoorden. Want zoals jullie weten vind ik vragen beantwoorden altijd erg plezant. Fazant. Krokant. Briljant.

Ik had Nina's blog nog nooit gezien toen ze me nomineerde, dus ik vond het ook nog eens een aangename verassing -wat een formele taal- om op haar blog terecht te komen. Ze heeft een leuke lifestyle blog die eigenlijk niet echt vooral over een ding gaat. Heerlijk dus, herken ik mezelf in! Ja oke, of dat nou zo heerlijk is. Haar blog is in ieder geval echt een bezoekje waard. Ik vind het heel lief van je dat je me genomineerd hebt Nina, ik ben nu in diezelfde tien minuten nog deze post aan het typen!


En dan de vragen
  • Als je een dier mocht zijn, welk dier zou je dan willen zijn?
  • Wat voor thee drink je het liefst?
  • Wat raakt jou?
  • Stippen of strepen?
  • Wat zou je heel graag willen kunnen?
  • Wat is het leukste/liefst/mooiste compliment dat je ooit kreeg?
  • Als je een dagje vrij hebt, ga je dan op avontuur of maak je het thuis lekker gezellig?
  • Waar ben je trots op?
  • Wat is je lievelingskleur?
  • Houd je van kunst?
  • Heb je een typmachine?
En dan mijn antwoorden -spanning en sensatie-
  • Een mus! Omdat ze zo lief zijn, en omdat ze kunnen vliegen. Ik zou zo graag willen kunnen vliegen. Of ik wil een kat zijn, lijkt me een heerlijk leventje als kat. Of een pinguïn  Of gewoon een dier dat wel kan kiezen? 
  • Groene thee met een smaakje! Het liefst citroen of cranberry, mmm. Er staat nu een lekkere mok groene thee met citroen voor mijn neus te stomen en te doen as we speak.
  • In positieve zin; muziek, de woorden van mijn vriend Jim, mijn familie en vriendinnen en het zien van kleintjes. Als in mensenbaby's maar ook dierenbaby's. Enzo. En in negatieve zin; valse beschuldigingen, het feit dat ik soms mensen kwets of verdriet doe, dierenleed, nare nieuwsberichten, het feit dat wij zo careless omgaan met de wereld waar we in leven. 
  • Stippen! Het liefst eigenlijk kleine stipjes. Of kleine, dunne streepjes. Ik weet het niet. Ik kan net zo slecht kiezen als jij zegt dat je kunt kiezen Nina! 
  • Voor mezelf opkomen & dingen van me af zetten. Gewoon minder piekeren en bang zijn in general.
  • Zo, heb je even? Ik krijg altijd lieve complimentjes van mijn lezers/lezeressen (?). Over mijn schrijfstijl, dat doet me altijd veel, omdat ik daar veel waarde aan hecht denk ik? Ook complimentjes over mijn stem wanneer mensen mij horen zingen, die laten mijn buik in elkaar krampen van dankbaarheid. Als ik zing dan voel ik me net naakt, dus als mensen er dan iets liefs over zeggen, komt dat extra hard "aan", snappie? 
  • Ligt echt aan de dag! In de zomer ga ik er dan het liefste lekker op uit, maar in de winter denk ik; ik neem een lekker bad, pak een leuk tijdschrift of een fijn boek, of ik ga achter de piano zitten of pak mijn ukelele of ik pak mijn laptop en ga bloggen. Het liefst zit ik eigenlijk altijd ergens waar mijn paps en mams ook zijn. Op de bank of iets. Of ik ben graag met vriendinnen of Jim. Ach, ik dwaal af. 
  • Ik ben trots op mijn ouders, dat vooral. En op Jim. En mijn vriendinnen. Vooral een van mijn beste vriendinnen die een tijdje geleden naar Italië vertrok om daar au pair te zijn. Als het op mezelf aankomt denk ik dat ik trots en op mijn blog, op mijn stem -soms, zeldzame momenten- en het feit dat ik naar mezelf heb geluisterd en die ukelele toch echt heb gekocht afgelopen zomer! 
  • Legergroen for sure
  • Ik vind sommige dingen prachtig, en andere dingen zeggen mij ook weer helemaal niks. Ik merk dat ik van kleur houd. Of iets dat echt een verhaal vertelt wat ook ik begrijp en niet alleen de kunstenaar zelf. Mijn favoriete kunstvormen zijn muziek -tsja, ik ben en blijf Stella- en dans, maar ook theater kan ik echt van genieten! 
  • Nee! Ik schrijf het vast op mijn verjaardagslijstje! 
Nou, dit was hem dan! Ik hoop dat je tevreden bent met mijn invulsels Nina! Nogmaals bedankt dat je mijn blog leuk genoeg vond om me te nomineren, dat vind ik echt lief! Echt stom bedenk ik me nu, de antwoorden teruglezen is helemaal niet handig zo. Maar ach, mijn blog heet niet voor niks "Mijn rommelhoekje en ik". Ik ben nou eenmaal een rommelkont. 

Lieve rommelige kusjes,
Stells. 

2 opmerkingen:

  1. haha, ik vind jou echt grappig, ik moest zo lachen om je antwoorden :) dus ja, ik ben tevreden met je invulsels, joehee! haha en tja, mijn blog gaat inderdaad niet zo over een ding. ik ben niet zo goed in dingen geloof ik, dus ik dacht, ik doe lekker alles. maar goed, dankjewel en een fijn stukje weekend nog!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Lief, dankjewel! Ik ben blij dat ik je ermee aan het lachen heb gekregen! Hier nog iemand die niet goed is met dingen, en keuzes maken, enzo. Dus dan maar lekker alles! Jij ook! Liefs.

      Verwijderen

Voor elke reactie krijg je een knuffel en een plak tattoo. En een kusje. En een koekje. Omdat je lief bent. En dan probeer ik zo snel mogelijk te reageren.