zaterdag 8 maart 2014

Mijn favoriete healthy snacks waar je geen kookkunsten voor nodig hebt

Zoals zo'n beetje ieder meisje en/of jonge vrouw op deze grote aardbol ben ik een onzeker miepje als het op bikini's aankomt. En omdat het zonnetje zich weer wat vaker laat zien en de zomer over vier maanden voor de deur staat, moet ik toch eventjes proberen die winterkilo's er een soort van af te krijgen. En nee, ik ga niet drastisch afvallen of mega hard sporten of niks lekkers meer eten of anything in that direction. Wat ik wel ga doen is elke dag bewegen, genoeg water drinken, en mijn snacks zo healthy mogelijk te laten zijn. Natuurlijk komen er op ontzettend veel blogs gezonde receptjes online. Dus erg origineel ben ik niet.

Maar, ik merk dat een thuiswonend meisje als ik die druk is met haar studie en haar blog eigenlijk geen tijd heeft om naar de supermarkt te gaan, speciale ingrediënten in te slaan en daarna in de keuken te staan voor een aardig lang tijdje. En misschien zijn er wel meer meiden zoals ik. Dus daarom mijn lijstje, ik hoop dat het jullie een beetje helpt! Een paar healthy dingetjes voor de niet-keuken-prinsessen onder ons!



1. Rijstwafels met pindakaas
Natuurlijk is pindakaas niet datgene wat je een mega platte buik gaat bezorgen, want er zitten aardig wat calorieën in. Maar, ik heb geleerd dat calorieën niet altijd slecht zijn. De vetten in pindakaas zijn namelijk voornamelijk onverzadigd, wat juist goed is. Daarnaast -ik probeer nu echt te klinken alsof ik er verstand van heb, ssst- geeft het een vullend gevoel en zorgt het ervoor dat je niet al te veel trek meer krijgt in zoetigheid. Dat heb ik gelezen, althans, ooit, ergens. En rijstwafels spreken voor zich, ook al moet je er niet te veel eten want dan kan je niet meer naar de WC, just sayin'.

2. Een appel -met kaneel-
An apple a day keeps the doctor away. Enzo. Maar doe er dan niet te veel kaneel op, want ik weet dat dat niet goed is. Enzo. Het kaneel geeft wel een extra vleugje smaak aan de appel. 

3. Komkommer
Altijd fijn om een konijn te zijn.

4. Magere kwark met rozijntjes en nootjes
Dit vind ik zelf altijd heerlijk na het eten. Ik eet 's avonds aan tafel altijd vrij veel, maar na twee uurtjes krijg ik dan weer trek. Stella de bodemloze put in the building. En om dat te voorkomen dat ik naar de chips grijp, neem ik een lekker bakje magere Franse kwark -hallo proteïne- met rozijntjes en nootjes. Ongezouten, dat wel. En dan het liefst walnoten, pecan noten en amandelen. De hazelnootjes en pinda's laat ik achterwege. Je kunt ook voor de echte superfoods gaan en goji bessen of chia zaadjes toevoegen, maar zo ver ga ik dan weer niet. Ook al zou ik dat stiekem wel willen, maar pap's portemonnee ziet me aankomen.

5. Ontbijt biscuits 
Dit is geloof ik het minst gezond uit het rijtje, maar wel heel erg lekker en handig. Het zijn twee koekjes, dat bestaat uit drie stukje die door een speciaal 'lijntje' beter af te breken zijn. Ze zitten in een klein zakje en het is dus ideaal of af en toe aan te knabbelen en weer terug in je tas te stoppen. Ook al eet ik het altijd allemaal in een keer op, want zo ben ik. Het zijn en blijven koekjes, maar ze zijn wel volkoren en bevatten naast suiker ook goede dingen. Als ik echt trek heb, eet ik deze graag. Ze zijn van het merk Van Delft, degene die ik graag naar binnen peuzel. Reclame, whoops. Ach ja, ze verdienen het. Ze zijn ook gewoon lekker! Mjammie! 

Nou, dit was dan mijn 'ik-heb-geen-zin-en-tijd-om-in-de-keuken-te-staan' lijstje voor healthy snacks. Ik ben bij lange na geen expert natuurlijk, maar goed het is altijd beter dan chips, chocola en brownies. Wat is jullie favoriete healthy snack? 

Lieve rommelige kusjes,
Stells.

PS; Sorry dat ik zo weinig op jullie lieve reactie reageer! Ik heb het ZO ontzettend druk. Deze post had ik nog klaarstaan, en ik wilde jullie toch iets te lezen geven, hihi. Dikke knuffel en tot snel! 

5 opmerkingen:

  1. Weet je wat ook heel lekker is? Rijstwafels met chocopasta! Super lekker vind ik die. En komkommer vind ik ook heel lekker, gewoon in een stukje aluminiumfolie en klaar is kees. Appel met pindakaas is ook lekker, maar goed dat is weer een stukje minder gezond natuurlijk :) Ik vind huttenkase ook heel lekker, met tomaatjes en komkommer op een boterham = genieten. XXXX

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. True, mjammie! Huttekase is erg lekker! Ik eet het graag op een cracker met reepjes paprika! Of paprika poeder, maar liever echte paprika! Chocopasta, wat doe je me aaaan Kar?! Hihi, nu heb ik er trek in! Maar ik zit braaf met een appel -zonder pindakaas- voor mijn neus! Knuf

      Verwijderen
  2. Ik was net een hele reactie aan het typen en net toen ik bijna klaar was, verdween hij. Oké, opnieuw dan maar.
    Ik eet graag appel of banaan met pindakaas, een handje amandelen, worteltjes (hoe bedoel je konijn?!), en mijn favoriete snack is appel met kaneel, wat amandelen en twee stukjes heel pure chocolade. Jum!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Mmmmm, heel pure chocolade, daar ben ik ook zo gek op! Hoe puurder (?) hoe beter! Hahaha, en dan kunnen we samen toch konijnen uithangen? Lekker in het zonnetje slapen de hele dag. Liefs!

      Verwijderen
  3. Platte kaas met random soorten fruit en zoetstof vind ik wel lekker.

    BeantwoordenVerwijderen

Voor elke reactie krijg je een knuffel en een plak tattoo. En een kusje. En een koekje. Omdat je lief bent. En dan probeer ik zo snel mogelijk te reageren.