maandag 24 maart 2014

Tentamentijd | Stella's study essentials

Hallo tentamens. De tijd van te veel chocola, te weinig slaap en vooral heel veel procrastinate. STRESS! Nou ja, woensdag heb ik de eerste pas, en ik moet zeggen dat ik al aardig op schema lig. Applausje voor stressmiep number one. Maar, tentamen tijd betekent tijd om te leren voor een nerdy zoals ik. Nee serieus, ik ben best wel een nerdy. Maar, mijn nerdy zelf zijn kan ik niet alleen. Ik heb wel wat frutsels en rituelen nodig om goed te kunnen studeren, en ik dacht dat het wel leuk was om die met jullie te delen nu ik toch even pauze heb in mijn leerplanning.

Needed tools and materials
Wat heb ik echt nodig om te studeren?
  • Mezelf
  • Mijn brein
  • Mijn laptop
  • Mijn boeken
  • Pennen
  • Markers -heel belangrijk!-
  • Potloden
  • Een notitieblok
  • Mijn iPhone met oortjes
  • Nagellak
  • Het bad
  • Kussens 
  • Een theepot gevuld met groene thee

Rituelen
Hoe studeer ik?
  • Eerst -dit doe ik tijdens de term- lees ik mijn boeken en markeer ik belangrijke dingen.
  • Dit vat ik twee a drie weken van tevoren samen.
  • Als de tentamens eraan komen, print ik deze uit en schrijf ik het over. Ik schrijf het graag nog een keer op, geen idee waarom. Dit heb ik op het VWO altijd zo gedaan, dus zo doe ik het nog steeds. Never change a winning team.
  • Als het echt op leren aankomt ga ik met mijn geschreven samenvattingen in bad. In bad leren vind ik altijd heel fijn. Maar omdat ik natuurlijk niet de hele dag in bad kan zitten, leg ik ook vaak kussens neer op de grond in mijn kamer en maak ik daar een fijn leerplekje van. Ook al krijg ik dan wel vaak last van mijn kont na een tijdje.
  • Ik schrijf belangrijke definities vaak nog een keer op in mijn Moleskine boekje zodat ik ze in de trein of on the go nog een keertje goed kan doorlezen.
  • Dingen die ik snel vergeet, nog eens door moet kijken of dat gewoon lastig is -zoals rijtjes met eigenschappen of iets in die richting- dan zet ik er met een rode stift een uitroepteken bij.

Stella being weird
En dan de vreemde dingen die ik doe tijdens het studeren -alsof het bovenstaande nog niet vreemd genoeg was-.
  • Ik lak graag mijn nagels. En dat dan drie keer per dag? Nee, das overdreven, maar ik doe het wel vaak. 
  • Ik maak liedjes van rijtjes of definities die ik niet goed kan onthouden. Dat werkt echt voor mij!
  • Ik luister naar rustgevende 'piano muziek' wanneer ik mijn samenvattingen overschrijf of gewoon aan het leren ben.
  • Ik neem stiekem veel te veel pauzes, maar als het er echt op aan komt -het tentamen is de dag erna- dan kan ik me wel echt goed en best lang concentreren!
  • Ik eet op de meest vreemde momenten en dan ook de meest vreemde dingen.
  • Ik kan 's ochtends vroeg en 's avonds na het eten het beste leren.

Nou, dat was het dan maar weer, want nu moet ik heel snel weer aan mijn werk! 
Lieve rommelige kusjes,
Stells.

6 opmerkingen:

  1. Leuk artikel dit! Erg herkenbaar haha :p Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel, lief! Hahaha ja? Fieuw, ben ik toch niet zo raar, hihi. Liefs!

      Verwijderen
  2. O ja, ik maak altijd samenvattingen, samenvattingen en nog eens samenvattingen. En die schrijf ik dan ook. Op de een of andere manier schijnt dat heel raar te zijn want 'daar heb je toch een laptop voor' maar ik onthoud het nou eenmaal beter als ik het schrijf. En dan maak ik weer een samenvatting van een samenvatting enz. enz. en uiteindelijk ken ik het. Of niet.
    Lieve Stel, jij kan het!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hahaha, same here! Ik vind schrijven gewoon handiger. En ik maak ook altijd kleine tekeningetjes, hihi. Thanks lieve Kar! X

      Verwijderen
  3. Haha erg herkenbaar! Het scheelt wel veel als je zelf de samenvatting maakt, daar leer je al heel veel van. En teveel pauzes heb ik ook last van, en heel erg uitstelgedrag! o; Succes!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik wens je heel veel succes vanuit mijn eigen studeerbunker wish me luck at friday!

    BeantwoordenVerwijderen

Voor elke reactie krijg je een knuffel en een plak tattoo. En een kusje. En een koekje. Omdat je lief bent. En dan probeer ik zo snel mogelijk te reageren.