dinsdag 18 maart 2014

The Happy Challenge | Denk GROOT

"Maak je doel specifiek, omschrijf het precies, maak het meetbaar, en zet er een bepaalde deadline op.
Je hoeft het niet eens perse zo te doen, maar bedenk eens: hoe zou je het kunnen doen wanneer je doel wel zo extreem was? Zijn er misschien kortere, leukere, wegen die ook naar jouw grote droom leiden? Wegen die je nog helemaal niet had gezien?" - Lisanneleeft.nl 

Dat is dus de opdracht. Angstaanjagend, dat is het woord. Want, zoals meiden om mij heen -virtueel dan- gastblogjes schrijven voor online platforms of een zomerstage gaan lopen bij een lokaal tijdschrift, zit ik lekker op mijn door chocolade gevulde -als je begrijpt wat ik bedoel- billetjes met mijn laptopje op schoot, veilig te schrijven en te dromen, maar niks te ondernemen. Ik ben überhaupt niet zo goed in dingen ondernemen. Noem me maar passief. Auw. Maar het is wel zo.

Mijn grote droom
Die heb ik eigenlijk niet. Natuurlijk heb ik dromen, natuurlijk zie ik fijne beelden in mijn hoofd als ik aan de toekomst denk. Zoals een fijn gezinnetje met Jim -slijm kwijl- en een leuk oud huisje -het liefst een herenhuis, maar oké, dat is misschien ietsie te extreem- en een leuke baan als communicatiemedewerkster, die in ieder geval veel schrijft. Of concepten bedenkt, want dat vind ik ook errrrug leuk. Maar, concreet? Specifiek? Meetbaar? Deadline? Nope, die heb ik niet. En daarom pas ik voor deze opdracht mijn droom het liefst een beetje aan. Maar, mijn grote droom zoals ik hem nu heb is iets in de richting van schrijven. Bij een tijdschrift, schreef ik hier. Ik las net het volgende terug uit diezelfde post: "Ik denk dat ik dit allemaal kan samen vatten in een ding; Alles eruit halen wat erin zit. Dat is mijn droom, en daar ga ik voor!" 

Aanpassen geblazen
Ik ben mij ervan bewust, dat als ik iets wil gaan bereiken, ik er bepaalde dingen voor moet doen en laten. En vooral doen, want laten doe ik al genoeg. Ik maak graag veilige keuzes, de 'minder moeilijke' opties. Maar, daar kom je -heb ik mij al vaak genoeg laten vertellen- niet erg ver mee. Dus wat gaan we eraan doen? Mezelf aanpassen. Mijn mindset aanpassen. We gaan van passief naar actief! Hoe? Nou, zo.
  • Ik ga op zoek naar mogelijkheden om mijn CV deze zomer een beetje in de goede richting te krijgen. Daar bedoel ik mee; Een baantje zoeken waarbij ik schrijven of concepten bedenken of in ieder geval iets in de communicatie richting toe kan passen.
  • Ik ga komende zomer, vanaf het moment dat ik "vrij" ben, een dagje plannen dat ik er alleen op uit ga. Naar een leuke stad met mijn gratis OV -zo fijn-. 
  • Ik ga mijn Nikon wat meer meenemen naar dingen, en als mijn nicht er nog voor in is een cursus doen! 
  • Ik ga proberen meer te oefenen met mijn ukelele en misschien nog een optreden met Jim te regelen!
Deadline?
Voor al deze dingen heb ik stiekem eigenlijk niet zo'n strakke deadline. Ik weet dat dat moet, naja, dat dat de bedoeling is, maar door mijn studie heb ik al veel te veel deadlines en kan ik dat woord eigenlijk niet meer zien! Ik wil dit de Happy Challenge laten zijn, en dat moet het ook blijven. Vandaar geen deadlines. Ik ga er wel voor zorgen dat het in ieder geval deze zomer gebeurd, dat wel. Dat is ook een soort van deadline toch?

Lieve rommelige kusjes,
Stells.

6 opmerkingen:

  1. ah, je tweede actiepunt is zo nice (: nu heb ik daar ook zin in! (maar ik heb geen gratis ov meer bluuh) en verder: goed bezig! (:

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel! Hm, misschien kan je met iemand gaan die wel een gratis OV heeft? Dan heb je in ieder geval 40% korting, hihi! Je mag wel met mij mee hoor, gezellig! (: Liefs!

      Verwijderen
  2. Jaaaaa, je laatste punt moet je echt doen!!! Samen optreden, hoe leuk is dat? Moet je het wel filmen zodat ik het terug kan kijken op youtube haha.
    liefs x

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik word altijd zo blij van ukulele's :). En schrijven en concepten bedenken lijkt me ook heerlijk!
    Veel liefs x

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een leuke puntjes om "jezelf aan te passen"! Dagjes alleen erop uit gaan met het OV is echt een superidee!

    BeantwoordenVerwijderen

Voor elke reactie krijg je een knuffel en een plak tattoo. En een kusje. En een koekje. Omdat je lief bent. En dan probeer ik zo snel mogelijk te reageren.