donderdag 27 maart 2014

Vier keer | Redenen waarom ik nooit kan slapen

Ik dacht "Laat ik weer eens een Vier Keer schrijven, dat is ook al weer drie en een halve kwart van een halve eeuw geleden". Dus hier zit ik. Eerst een half uurtje ongeveer bedenken waar het dan in 'piepsnaam' over moest gaan dit keer. Tot ik ineens een eureka momentje had. Een Einstein-immiatie van het hoogste niveau. -Ik schreef eerst 'Nivea' maar dat was dus niet wat ik bedoelde, obviously-.

Ik ben trouwens, even voor degenen niet mij niet offline, in het 'echt' helemaal niet zo gevat. Of sarcastisch. Ik ben eigenlijk gewoon iemand die alles en iedereen leuk en lief vind en het liefst aardig gevonden word door iedereen, omdat ze zich heel erg veel aantrekt van wat anderen vinden. Maar offline ben ik eigenlijk veel easier. Maar dat komt ook omdat jullie altijd zo lief zijn over mijn schrijfsels. Dikke knuffels, lebbers en kusjes. Voor zover jullie die wel willen hebben.

Goed, ik dacht dus dat het misschien wel leuk was -hoop ik, althans- om weer eens vier dingen op een rijtje te zetten. Dit keer vier redenen waarom ik nooit kan slapen. So interesting! Hahaha.

1. Overthinker
Dit is de aller belangrijkste reden, denk ik. Ik ben een denker. Een piekertante. Ik denk veel te veel na over dingen waar ik op het moment dat ik in bed lig helemaal niks aan kan doen. Mijn tentamens, deadlines, het feit dat ik mijn vriendinnen weinig zie, wat ik nou toch voor Jim moet doen als we binnenkort twee jaar saampjes zijn, dat ik nog een bikini moet kopen, maar dat ik totaal niet niet bikini ready ben. En dan begin ik te panieken over het gebrek aan tijd en tsja, je kent het vast wel. Nee, maar echt, ik ben echt een overthinker en alles komt bij mij drie keer per uur aan bod en elke keer ben ik dan de door mijzelf bedachte oplossing vergeten, dus kan ik elke keer weer opnieuw beginnen met panieken. En daarom schrijf ik en maak ik lijstjes, voor echt alles. Ik ga trouwens met pen en papier. En internet, in dit geval.

2. Digital addiction
Ik weet stiekem wel dat je voor het slapen gaan niet meer moet laptoppen of Instagrammen of Whatsappen of TV kijken of überhaupt iets moet doen waar 'kunstlicht' aan te pas komt. Het beste is om een warme kop thee -of melk, getsie, dat deed ik vroeger, bleh- te drinken, een warme douche of een bad te nemen, nog even wat te lezen met een zacht leeslampje en dan lekker onder de wol te kruipen. Maar nee, Stella zit tot de laatste seconde nog de overly attached girlfriend uit te hangen en Jim te overladen met hartjes. Nee grapje het valt wel mee. Maar hé, ik moet ook mijn trein checken, mijn wekker zetten, mijn mails nog even lezen and so on. Dat is onze generatie, niet mijn fout. Enzo. Ik kan sowieso niet met licht slapen. Al het licht moet uit zijn op de bovenverdieping tegenwoordig. Vroeger had ik dat nooit, naar nu? Oef.

3. Ik lig nooit lekker
Even draaien. Nog een keer draaien. Been boven de deken. Oh nee er komt iemand om mijn been eraf te hakken gevoel, dus snel mijn been weer terug. Koud. Warm. Draaien. Hoofd op het kussen. Hoofd naast het kussen. Draaien. Hand onder mijn hoofd. Hand onder mijn kussen. Knuffels bij me. Knuffels weer wegleggen. Op mijn buik liggen. Last van mijn 'voorgevel' krijgen -die ik niet heb- en dus maar weer omkeren. En zo gaat dat dan voor minstens een half uurtje -keer vier-.

4. Ik drink teveel 
En dan voel je het al aankomen natuurlijk, ligt mevrouw net lekker, moet ze plassen! Echt, het is onmogelijk. Impossible. Ik moet al-tijd net plassen wanneer ik lekker lig. Ik drink altijd veel. Vooral overdag, dan drink ik water en vul ik mijn flesje bijna 6 of 7 keer. Maar 's avonds drink ik graag thee. En van thee ga je plassen, trust me. En slapen als je moet plassen is net als lachen met volle mond. Dra-ma-tisch.

Nou, dat was dan weer een kijkje in het charmante, geweldige leven van krullenbol Stells.
Dank u wel voor uw aandacht en tot ziens. Leest u met de OV-Stella kaart, vergeet dan niet uit te checken.

Lieve rommelige kusjes,
Stells.

14 opmerkingen:

  1. Okee, ik heb geen diepzinnige reactie, maar ik moest gewoon heel erg lachen om je post. En oh zo herkenbaar, vooral de eerste en de laatste. Hopelijk gaat het vanavond beter :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat is juist de leukste reactie die ik kan krijgen! Ik ben blij dat ik je aan het lachen kon maken (: Dankjewel! Veel liefs!

      Verwijderen
  2. Hahahaha. Dit is zo herkenbaar allemaal. Ik heb ooit eens yoga geprobeerd maar voelde me compleet niet op mijn plek. Ik kan mijn hoofd niet leeg maken, ik ben ALTIJD aan het denken en het is nooit stil. En ook ik weet het van dat laptop gebeuren, maar hé dat is niet onze schuld. Hadden ze al die techniek maar niet moeten uitvinden ;) Het ergste moment, voelen dat je moet plassen maar niet je bed uit willen. Oftewel niet meer gaan bewegen en als een plank in bed liggen, een uur zo liggen en dan zo nodig moeten dat je toch maar je bed uit gaat ;) XXXXX

    BeantwoordenVerwijderen
  3. super herkenbaar dit haha.
    Mijn moeder kon ook nooit slapen, die begon toen met 30 mg melatonine. De normale hoeveelheid is 1 mg dus dit is aardig wat sterker. Je kan ze gewoon kopen bij de drogist. Ik gebruik ze trouwens niet want dan word ik niet meer wakker, en wakker worden in de ochtend is al één van mijn favoriete dingen.. uche uche haha

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik heb dat overthinken ook altijd hoor savonds. Word je soms helemaal krankjorum van.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hahaha zooo herkenbaar. Je posts vind ik altijd heerlijk om te lezen!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hahaha wat een heerlijk stukje weer! En oh zo herkenbaar.
    Ik heb ook dat been afhakken gevoel hahahah.
    Ook lig ik vaak nog na te denken en dan kan ik weer eens niet slapen.
    liefs x

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Erg herkenbaar. Vooral het piekeren en het naar de wc moeten. Al moet ik zeggen dat ik de laatste tijd zo uitgeput ben van school dat ik erg makkelijk in slaap val. Behalve wanneer ik vlak voor het slapen me opeens bedenkt dat ik Ed Sheeran en de Arctic Monkeys live ga zien en daardoor in bed een uur die liedjes lig te zingen.

    *checkt uit met haar Stella-OV*

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Goedzooooooo, jij snapt 'm! -Van het uitchecken!-. Dat is wel fijn, dat je lekker in slaapt kunt vallen. Ga je dat echt? Ja-loers, wanneer? Liefs!

      Verwijderen
  8. Ik herken mezelf voornamelijk in de overthinker. Ik denk werkelijk waar echt overal over na en ik word gek van mezelf. Af en toe dan. :D Niet altijd hoor. Ik heb mezelf geleerd hoe ik in slaap kan vallen, dus van slaaploosheid heb ik nooit last. :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat is wel fijn (: Jeei voor lekker snel in slaap kunnen vallen, I'm jealous, hihi. Liefs!

      Verwijderen
  9. De laatste. Hardout!! Ik ben een makkelijke slaper. Mijn nieren en blaas zijn de enige nachtmerrie die mij wakker houdt.

    BeantwoordenVerwijderen

Voor elke reactie krijg je een knuffel en een plak tattoo. En een kusje. En een koekje. Omdat je lief bent. En dan probeer ik zo snel mogelijk te reageren.