woensdag 9 april 2014

Een lunch mijn Russische maatje Egor

Zoals jullie weten -of stiekem niet weten- doe ik in een internationale studie. En dan ontmoet je dus allemaal mensen die uit andere landen komen. Enzo. Dus, zo ook Egor. Egor is een vierentwintigjarige Russische slimmerik. Hij doet tijdens zijn master even deze bachelor erbij. Ei. Ik ben benieuwd of hij dit kan lezen. Hij kan een beetje Nederlands, maar ik denk dat mijn schrijfsels toch wel ietsie te lastig zijn. Ik schrijf zo raar. Ik ging afgelopen maandag naar school om nog twee reports in te leveren en daarna zouden Egor en ik een vis voor hem gaan kopen. Maar meneer wist toch niet zeker of hij wel een vis wilde.

Een vis was namelijk te stil. Een vogel was daarentegen te luidt. Een hamster zou hem kunnen vermoorden door in zijn mond te springen of iets dergelijks, en als klap op de vuurpijl was een schildpad -die ik echt TE schattig vond trouwens, sweet mother of Pringles- was te sloom. En een konijn mag niet. Dat is trouwens echt TE zielig, die konijntjes in zo'n klein glazen hokje tentoongesteld. Zucht.

Wat we wel deden, was in zijn studentenflat, waar hij met twee Chinezen woont -deze zin heeft nu al te veel komma's- een lunch maken. Ik heb me rot gelachen. Onder het genot van niemand minder dan Robbie Williams -zijn muziek, niet himself natuurlijk- kookte Egor zijn typische pasta maaltijd voor mij. Het was dus zeg maar dit:
- Pasta (spaghetti)
- Bami kruiden, in het water gegooid waar de pasta in kookt
- Gelderse kookworst in stukjes in de wok met wat ketjap marinade -ja echt!-
- De gekookte pasta nog even in de wok
- En dat dan oppeuzelen


Maar eerlijk, het was dan misschien vreemd, maar wel lekker. Ik kreeg ook nog een kop kersenthee, volkoren biscuits en een banaan. Ik vond het al hartstikke lief dat 'ie voor me kookte, dus mij hoor je echt niet klagen!

Ik vond het een gezellige middag!
Lieve rommelige kusjes,
Stells.

13 opmerkingen:

  1. Hahaha! Die russen hebben rare eetgewoontes! Mijn broertje had een russisch vriendinnetje en hij was naar Rusland geweest en had heel gek gegeten.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hahaha, ja? Ik heb geen idee natuurlijk, ik heb maar een keer bij Egor gegeten, maar ik ben inderdaad wel benieuwd wat die eten. Ze eten geloof ik ook geen brood, hahaha! Liefs

      Verwijderen
  2. Hahahaha, ik ben hardop aan het lachen Stel! Wat lijkt Egor me een leuke jongen. En inderdaad een cavia in mijn mond, lijkt me niet zo fijn. XXX

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hij is ontzettend aardig inderdaad! Nee he, gatver. Ja, hij was er heilig van overtuigd dat dat he-le-maal mis zou gaan. Pff, hahaha. En ik maar hopen dat 'ie echt zo'n lief beestje ging kopen en dat ik dan het kooitje mee mocht inrichten enzo. Zucht. Liefs X

      Verwijderen
  3. Zo cool dat je meer in contact kan komen met andere culturen dat is zeker een hele grote meerwaarde aan je studie.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Helemaal waar! Soms ook wel lastig hoor, trouwens! Maar dit verhaal is dan weer een van de leuke dingen! (:

      Verwijderen
  4. Klinkt als een aparte combinatie, het eten dan ;) Maar fijn dat je het gezellig hebt gehad!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hahaha, "het eten dan". Dat was het zeker! Lief, dankjewel!

      Verwijderen
  5. Klinkt niet direct als mijn ideale lunch XD

    En wat voor een accent heeft deze Egor? Want stiekem val ik altijd als een blok voor oostblok-accenten (meer nog dan Australische etc.)!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hij heeft Engels gestudeerd, dus hij heeft bijna geen accent meer, maar je kan dat oostblokkerige wel een beetje horen hoor, nu ik er zo over nadenk! Hahaha, leuk dit! Liefs!

      Verwijderen
  6. Hahaha ik wil ook zo'n vriend, lijkt me geweldig haha. Je moet hem wel een keer vis laten proeven hoor, kibbeling vind iedereen wel lekker. Die pasta is bijzonder, maar lijkt me eigenlijk best wel heel lekker. Ik ga het gewoon eens proberen :D
    liefs x

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja? Vis? Oeeeee gaan we regelen! Ben benieuwd wat 'ie gaat vinden, hihi! Knuf!

      Verwijderen

Voor elke reactie krijg je een knuffel en een plak tattoo. En een kusje. En een koekje. Omdat je lief bent. En dan probeer ik zo snel mogelijk te reageren.