maandag 21 april 2014

Late night loempia's en sahara's in je schoenen

Ons heerlijke paasweekendje in Zeeland zit er inmiddels al weer op. Op vrijdag stond Jim incl. auto voor de deur, klaar voor onze twee uur durende tocht naar Zeeuws-Vlaanderen. Ja, da is me ut toggie wel or. Ray Charles door de boxen en hopsakee. Onderweg legde Jim mij nog wat dingetjes uit over het verkeer, want jawel, Stella moet eraan geloven. Rijles. Aankomende woensdagochtend is het zover, mijn eerste rijles. Blijf allemaal binnen of ren voor je leven, danku.

Eenmaal in Zeeland aangekomen showde ik maar wat graag mijn zelfgebakken cakejes aan de fam. Ze waren ook zo kunstig mooi joh, echt prach-tig. Not. Maar ze waren wel lekker, gelukkig. Omdat Jim en ik geen idee hadden wat we moesten doen, gingen we maar 'om boodschappen'. Dat is een Zeeuwse uitdrukking. Kennen jullie die? Ben benieuwd. Op naar de Albert Heijn, waar het vanwege pasen VEEL te druk was. Ik werd helemaal crazy. En Jim vindt dat heerlijk, dan lacht 'ie me echt gewoon uit ook. Ik liep met zo'n trek mandje achter m'n kont aan, weet je wel. En iedereen viel erover. Hilariteit ten top, maar ik heb hem op een gegeven moment maar opgepakt.



Zaterdag was het strand tijd. Ik deed mijn oude Vans aan, die meer lijken op gatenkaas. Echt heel dom dus, want binnen no time had ik bergen met zand in m'n schoenen. Miep. Na een paar meter gelopen te hebben -best ver hoor, ik heb alleen geen flauw idee van afstanden, ik ben zo'n held- ploften we neer op zeer comfortabele houten stoeltjes bij Beach House, een leuk strandtentje. We bestelden allebei Spa en ook nog een "brood met smeersels". Na die lekker opgepeuzeld te hebben gingen Jut en Jul er weer vandoor. We gingen nog even langs Sluis, een leuk dorpje waar alle rijke Belgen en Duitsers naartoe komen. De Mercedessen vliegen je om je oren, samen met de glimmende jassen en dure brillen. Maar goed, overal is het betaald parkeren en ik was zo suf en moe dat ik Jim maar gewoon overgehaald heb terug naar huis te rijden. Stella heeft de broek aan.

We maakten die dag nog een smoothie, aten heerlijke vissticks en zelfgemaakte frietjes en hadden een gezellige kletsavond bij Jims neven -neefjes eigenlijk, maar zo 'jong' zijn ze ook niet-. 'Leuk' trouwens, ik had dit weekend ontzettende last van hoofdpijn. Ik slikte zaterdagavond een super mega pijnstiller tegen migraine. Ze zijn van Advil en komen uit The USA want hier in NL zijn ze niet te koop. Te heftig geloof ik. Je mag er ook maar 1 in 24 uur. Goed, die avond dus, bij Jim's neven, gingen ze aan de Malibu cola. En dat is mijn -ik drink eigenlijk amper, maar alsnog- lievelingsdrankje. Dus mijn lever moest er die avond aan geloven. Advil + een aantal slokken Malibu cola. Ai ai ai.

Zondag bezochten we een saaie paasmarkt, gingen we opnieuw naar Sluis, maakten we nog wat muziek, aten we heerlijke gevulde koolbladeren met notenrijst en gingen we nog even op bezoek bij Jim's opa en oma. Wat een ontzettend lieve mensen zijn dat, echt. Ik ben zo happy dat ik niet alleen Jim heb, maar ook voor mijn gevoel een soort van tweede familie. Sentimentele momenten. Jim's opa bracht mij ook nog op een ontzettend leuk idee. Daar later deze week meer over. Toen we terugliepen naar huis zaten Jim's pap en stiefmam lekker bij de vuurkorf, waar wij uiteindelijk ook nog ruim een uurtje hebben gezeten, inclusief frituur hapjes.

Kortom; het was een fijn weekend. Morgen is de meeloopdag van Taalwetenschap. Ik ben stiekem best zenuwachtig. Ik heb me al ingeschreven, dus echt terug 'kan' ik niet. Daarom ben ik bang dat het misschien wel heel erg tegenvalt, maar stiekem denk ik van niet. I'll keep you updated!

Lieve rommelige kusjes,
Stells.

10 opmerkingen:

  1. Haha, ik moest zo lachen om dat 'om boodschappen'! Ik kom oorspronkelijk ook uit Zeeland (ookal woon ik er niet meer sinds m'n vierde) en praat met familie nog steeds Zeeuws. Dus ik dacht meteen, huh, zeg je dat in het Nederlands eigenlijk niet zo? Maar blijkbaar dus niet ;-)
    Maar hé, leuk dat je zo'n gezellig weekend hebt gehad! En oh oh oh, wat suf van die hoofdpijn. Hopelijk gaat die prikdokter snel heel goed helpen..

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hahaha, ja volgens mij is dat dus echt een Zeeuwse uitdrukking! Ik zeg het nu ook gewoon alsof het heel normaal is, maar in het begin dacht ik echt "huh". Ik hoop het ook, pfff, het is van die vervelende pijn weet je wel, net als kiespijn, bleh. Ik hoop ook dat de prikdokter helpt! Tot nu toe dus nog niet bepaald..

      Verwijderen
  2. Het klinkt als een super duper leuk weekend en wat krijg ik nu zin om naar het strand te gaan! Ik ben benieuwd hoe je de meeloopdag vindt!
    Liefs ♥

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hihi, dan moet je gaan! Als het kan, en als je tijd hebt, hihi. Duh. Ik heb het heel erg leuk gevonden gisteren! Ben nog steeds happy met de keuze die ik heb gemaakt gelukkig! Liefs!

      Verwijderen
  3. Ik word altijd zo blij van jouw blogs! Vind je schrijfstijl heel fijn en krijg het idee dat ik een kijkje in je hoofd mag nemen. Klinkt misschien een beetje suf dit, maar: ga zo door Stella!

    Veel liefs, Lisa

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ahhh <3 Dat vind ik echt echt heel lief van je, dankjewel. Dat doet me echt veel als iemand zoiets zegt. Veel liefs terug!

      Verwijderen
  4. Oh ik ben al bijna zenuwachtig in jou plaats. We zitten in het zelfde schuitje (als je begrijpt wat ik bedoel) Leuk dat het weekend zo super was afgezien van je migraine know the problem. En eh alvast gefeliciteerd voor je 2 jarige jubileum!:)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wel gezellig hoor, in dat schuitje! Hihi. Ik ben nu wel heel benieuwd naar jouw schuitje-verhaal. Of heb je me dat al eens verteld en ben ik zo'n ei om het te vergeten? Dankjewel, lief! Liefs!

      Verwijderen
  5. Klinkt als een heerlijk weekend! :) Hoe is je meeloopdag verlopen? ;D

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat was het zeker (: Ja, ik was helemaal enthousiast! Je kunt natuurlijk nooit een studie voor de volle 100% geweldig vinden, maar ik ben zeker weten blij dat ik deze keuze heb gemaakt! Liefs.

      Verwijderen

Voor elke reactie krijg je een knuffel en een plak tattoo. En een kusje. En een koekje. Omdat je lief bent. En dan probeer ik zo snel mogelijk te reageren.