zaterdag 12 april 2014

Quotalk #1

Dit is 'ie dan, de eerste quotalk. Heb je geen idee waar het over gaat? Klik dan eerst even hier zodat je weet waar deze krullenbol het nu weer over heeft. Ik heb deze quotes natuurlijk niet zelf bedacht, en ik zal de bronnen waar ik ze van heb er al-tijd bij zetten. Of dit dan ook de daadwerkelijke bedenker is van de quote weet ik niet, maar ik doe echt mijn best,  promise.

Weten jullie nog dat ik mezelf 'negaliefje' noemde? Dat deed ik door een goed gesprek met Jim. Ik ben een negatieve denker. Alles heeft bij mij een negatief randje, en daar heb ik zelf veel last van, maar anderen ook. Ik betrek het soms ook op mezelf, en dat is al helemaal een drama. Vooral voor Jim en mijn mama, die krijgen dan mijn tirades over mijn tekortkomingen over zich heen. En dan zijn ze altijd heel erg lief. En dat is nog zwak uitgedrukt.

Dus, na dat gesprek bedacht ik me dat het een goed idee was om te proberen wat minder negatief te zijn. Om wat meer te focussen op wat wel goed is & gaat. Ik denk dat mijn glas altijd half leeg zal zijn, zo zit ik stiekem een beetje in elkaar. Ik denk echt dat ik dat kan veranderen, maar dat is niet zomaar even 1,2,3 gebeurd. Daarom besloot ik om mezelf niet af te straffen omdat ik een negatiefje ben, maar om mij te focussen op het worden van een positiefje/liefje/diefje. 

En hoe ging ik dat dan doen? Tsja, tis wat. Ik heb een tijdje lijstjes bijgehouden op mijn iPhone, met een app die daar voor bedoeld was. Kleine gratitude lists voor elke dag. Toen kocht ik de Flow waar een "klein geluksboekje" bijzat, waar ook een heel schema in stond voor elke week om op te schrijven waar je blij van werd en dankbaar voor was. En toen kwam The Happy Challenge met een dankbaarheidslijstjes opdracht. Maar ik kan het nu inmiddels ook wel een beetje zonder lijstjes. Dan zie ik een eenden koppeltje en dan kan ik daar echt een soort van van genieten. 

Nu is de quote natuurlijk dat je moet proberen overal iets goeds in te zien. Dat is 'pieeep' lastig. Of ben ik de enige die dat vindt? Ik kan prima het goede zien in bloggen, nagellak, lekker eten en mijn ukelele, maar het goede zien in deadlines en stressvolle tijden waardoor ik half dood in bed lig elke avond, of griep hebben, of mijn vriendinnen amper zien? Nee. Niet voor mij weggelegd. Totdat ik er echt even voor ga zitten.

Het goede in..
  • Deadlines ; Het zorgt ervoor dat je kunt plannen en als ze voorbij zijn, zijn ze voorbij.
  • Stressvolle tijden ; Stress schijnt, als je het als iets positiefs beschouwd, veel te kunnen doen voor je gezondheid! En nee dat bedenk ik niet, kijk maar (klik!).
  • Griep hebben ; Je lichaam geeft je een teken om uit te rusten, meer vitamines te eten en stiekem is het ook fijn dat je geen trek hebt in chocola en chips. Erg oppervlakkig, maar het is wel waar! Hihi.
  • Mijn vriendinnen amper zien ; Des te leuker is het weer als we elkaar zien! Dan hebben we veel om over bij te kletsen. En je leert ook je echte vriendinnen kennen, want echte vriendschappen veranderen niet wanneer je elkaar lang niet ziet of spreekt zegt mijn mams altijd.
Nou, dat ging al best wel een beetje goed, toch? Ik weet dat het erg oppervlakkig is, maar als ik er nou wat beter in word, dan is het vast allemaal wat 'dieper'. Ofzoiets. Ik ben trouwens wel van mening dat dit niet voor alle situaties kan. Ik bedoel, ernstige ziekten of het verliezen van een dierbare, daar zie ik eigenlijk niets goeds in, maar dat is ook niet relevant voor dit topic vind ik. 

En jullie? Vinden jullie het lastig om in nare dingen iets goeds te zien? Is jullie glas half vol of half leeg? Laten jullie me ook even weten wat jullie hiervan vinden? Te lang? Te kort? Interessant? Of totaal niet? De eerstvolgende quote komt van een lezeres! Ik ga jullie er lekker nog niks over vertellen, maar ik vind het nu al leuk. 

Voor Quotalk #2 heb ik samengewerkt met Birgitt. Zij mailde mij een quote die haar inspireerde en ze heeft er een mooi verhaal over geschreven. Ik wil er binnenkort graag op reageren. Als jullie hier ook een post aan willen wijden, graag! Let me know en dan zal ik binnenkort ook op jouw verhaal reageren!

Lieve rommelige kusjes,
Stells. 

7 opmerkingen:

  1. Dit is leeeuuukkkk Stel.
    En zo herkenbaar. Bij mij is het glas ook altijd half leeg, maar ik probeer er op te letten dat ik niet zo negatief ben als er anderen in de buurt zijn. Ik wil niet dat ze denken dat ik zo'n negatieve zeur ben, maar goed. Dat lukt lang niet altijd, aangezien ik in alles een probleem zie ;)
    Goed van je, dat je probeert een negaliefje te worden. Weet zeker dat jij dat kan! Ik vind je Quotalk super bedacht en ben heel benieuwd naar de volgende. XXXX

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Thanks Kar! Lief van je! Ik snap helemaal wat je bedoelt. Soms denk ik "Ja maar, ik ben toch gewoon realistisch?" maar dan zegt Jim "Nee Stel, je bent realistisch voor je eigen negatieve doemscenario's, maar niet in het algemeen." Oh.. Hahaha! Knuf!

      Verwijderen
  2. Dit vind ik heel leuk om te lezen. Dat negatieve denken herken ik. Ik ben benieuwd naar het verhaal van Birgitt!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Fijn, super om te horen! Lief van je! Ja? Hm, laten we er wat aan gaan doen! Hihi. Dan moet je even op het vetgedrukte drukken; "mooi verhaal", dan ga je er zo naartoe! Liefs, Stella.

      Verwijderen
  3. ik ben juist het tegenovergestelde ahahh ! het leven is veel mooier als je positiever bent.. hoop dat je zo door gaat met een nieuwe mind set x x www.sistersandsisters.com

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja? JALOERS. Super knap van je! Je hebt ook helemaal gelijk trouwens, dat weet ik stiekem ook wel. Maar ik vind het soms zo lastig! Misschien kan jij het mij leren? Liefs, Stella.

      Verwijderen
  4. Mijn naam op iemand anders haar blog check. Thanks stells ik wil dit zeker vaker doen!

    BeantwoordenVerwijderen

Voor elke reactie krijg je een knuffel en een plak tattoo. En een kusje. En een koekje. Omdat je lief bent. En dan probeer ik zo snel mogelijk te reageren.