donderdag 3 april 2014

Stella bij de prikdokter | deel 1

Acapunctuur; mij niet gezien! Ik ben als de dood voor naalden en bloed, dus het zou zo'n beetje een van mijn naarste nachtmerries kunnen zijn. Maar sinds onze naast-naast buurvrouw ons vertelde dat het voor haar echt geholpen had tegen de hoofdpijn, veranderden mijn gedachten. Ik ben drie jaar geleden naar een homeopaat geweest en dat heeft toen echt geholpen! Of het kwam omdat ik d├ácht dat het hielp weet ik niet, maar het was wel fijn dat die hoofdpijn wat minder vaak op de thee kwam.

Op dit moment zit ik dus op de wc! Blogger app yeah! Ja, nee, echt. Too much information. Ik zit niet echt op de wc, ik sta te wachten op iemand bij de WC. En ik dacht ineens; ik ga vanmiddag naar de acupuncturist en oh my sweet mother of Pringles daar moet ik over bloggen want ik maak eindelijk eens wat mee! Feestje! 

En nu sta ik dus op het punt om te gaan -ja, ik reis in de tijd met jullie, ik ben nu ineens thuis namelijk- en ik ben best zeenuuuwaaachtig, enzo. Wat als het pijn doet? Of ik me er ineens onwijs naar door ga voelen? Of misschien helpt het?

Inmiddels ben ik geweest hoor. God oh god, ik heb nog nooit zoiets meegemaakt. Hij stelde me wat vragen, ik mocht gaan liggen, hij drukte hier en daar op wat spieren -wat ontzettend pijn deed- en vervolgens werden de eerste naaldjes geprikt. En er werden snoertjes aan vastgedingest. En toen vertelde hij mij en mijn mams wat over wat acupunctuur nou eigenlijk is etc. Hij was heel aardig en enthousiast en ik was helemaal meegevoerd in zijn verhaal. En toen hij de naaldjes eruit haalde en opnieuw op de spieren drukte, voelde het al een stuk beter! Zo vreemd!

Toen moest mevrouw op haar buik gaan liggen en werden er heel veel naaldjes geprikt en werd er een soort warmte ding over me heen geschoven. En toen ging het mis. Ik werd langzaam ontzettend duizelig en ik stond op het punt om flauw te vallen. Mijn moeders stem en die van de acupuncturist meneer leken kilometers ver en ik kon me niet bewegen. Het was heel eng. En net voordat ik echt out ging -dat is al wat keren gebeurd bij mij dus don't worry ik wist wat me overkwam- had hij de naaldjes er al weer uit gehaald en in mijn nek gedrukt met een of ander dingetje. En na een minuutje of tien had ik mijn kleur weer terug en mijn 'polsslag'. Godzijdank.

Nu de acupuncturist weet dat mijn lichaam -en geest, zegt 'ie- nogal gevoelig is, krijg ik de milde aanpak met dunnere naaldjes en minder 'in een keer'. Volgende week ga ik weer, wish me luck. Ik zal jullie laten weten of het helpt uiteindelijk, promise.

Lieve rommelige kusjes,
Speldenkussen.

Doen jullie al mee aan mijn GIVEAWAY?! 
-Zo, nu voel ik me wel een hele echte echte blogger-.

9 opmerkingen:

  1. Brrr het lijkt me zo pijnlijk. Erg benieuwd of het helpt!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het deed echt absoluut geen pijn! Je voelt het amper, echt waar! Ik ben ook benieuwd, ik houd jullie op de hoogte! Liefs.

      Verwijderen
  2. Sjesus, je maakt het wel spannend Stel. Een paar weken terug heb ik een dryneedling behandeling gehad bij de fysio. Net iets anders dan acupunctuur, (drydinges is een medische behandeling ofzo) maar ook met naalden. De naalden steken ze in je spierknopen, je voelt dan een soort van schokken en daarna wordt het heel warm. Maar eerlijk is eerlijk, het hielp als een tierelier :) Zet hem op volgende week!
    XXXXX

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Jaaaa spanning en sensatie, hihi. Oe, dat klinkt wel goed zeg! Maar ook weer griezelig. "Naalden steken in je spierknopen" jaaa mmmm fijn. Nee, maar als het helpt is het allemaal goed, toch? En dan hopen dat jij niet onderuit gaat, hihi. Liefs! X

      Verwijderen
  3. Jeetje dat klinkt heftig. Ik val ook vrij snel flauw en dat blijf ik een akelig gevoel vinden. Dapper dat je volgende week weer gaat!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het is echt naar he?! Brrrr. Dankjewel! Ik vind het stiekem ook erg stoer van mezelf. Ik moet nog zien of ik het stiekem niet toch afzeg, haha! Liefs!

      Verwijderen
  4. Oh mijn moeder en broertjes gingen vroeger regelmatig naar een acupuncturist en dat hielp echt. Zelf heb ik het nog nooit meegemaakt, maar ik vind het vooral interessant hoe ze door bepaalde punten te raken, bepaalde dingen kunnen verhelpen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. De prikdokter lijkt mij nou niet zo erg fijn, al die enge naaldjes in je lichaam. De prikdokter (ik kan de volledige naam niet normaal typen hihi) helpt ook bij afvallen trouwens. Je krijgt dan naaldjes in je oor volgens mij. En Stella, wat een heerlijk verhaal weer.
    Daarom heb ik je ook genomineerd voor de Very Inspiring Blogger Award :D Op mijn blog staat er meer informatie. Liefs x

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ahhhhh wat lieeeeef! Echt heel erg leuk! Ik ga het zo snel mogelijk doen/invullen/overnemen etc! Ook echt lief wat je over mij schreef, ik ben blij dat ik jou blij maak! Liefs!

      Verwijderen

Voor elke reactie krijg je een knuffel en een plak tattoo. En een kusje. En een koekje. Omdat je lief bent. En dan probeer ik zo snel mogelijk te reageren.