zondag 13 april 2014

Stella bij de prikdokter | deel 2

Vrijdagmiddag, 17.15. Stella zit in de wachtkamer bij de prikdokter. De leuke prikdokter trouwens, hij is echt ontzettend aardig, geduldig en hij is ook nog eens lief. En hij ziet er zeker niet verkeerd uit. En nu hopen dat hij dit niet leest. Of wel, kan hij die ook weer in zijn zak steken natuurlijk. Goed, vorige keer was echt een hele aparte, maar ook nare ervaring. Dat kun je hier lezen, als je 'm gemist hebt!
Deze keer was eigenlijk nog veel enger! Ja, en dan vraag jij je af; "Wat is er dan gebeurd?" Lezen maar!
Eerst is het hup op de ligbank tandarts stoel achtige dinges, schoenen uit sokken uit and so on. Nou, dan is het eerst even je pols voelen. Schijn je heel veel door te weten te komen als je een prikdokter bent. En dan is het dus eerst even rustig aan doen met deze miep. Geen naaldjes dus, of naja, wel een naaldje, maar die hield hij op mijn huid in plaats van ermee in mijn huid te gaan. Daarna moest ik op mijn buik gaan liggen. Stiekem deed dat me akelig terugdenken aan de vorige keer, maar ik bleef wonder boven wonder wel bij de mensen. Paniek was onder controle. Das een wonder voor mij.

Goed, lig je dan. Met vier naaldjes in je lichaam. Twee daar bij de spieren tussen je nek en je schouders. Dat zijn de drama spieren bij mij, omdat ik zo'n stresskip ben en altijd met opgetrokken schouders zit, loop, fiets, lig etc. En ook nog twee ergens in mijn kuiten, maar daar heb ik verder geen last van.

Toen kwam er wat waarvan ik dacht dat ik ervan onderuit zou gaan, maar stiekem ben ik echt heel trots dat dit niet gebeurde. Niet eens een beetje duizelig! Applaus graag. Nee, serieus, voor mij is dat echt wel een big deal want hij ging "bloed prikken". In mijn teentjes. Hij zei dat er iets mis was met mijn mild, omdat ik zo snel misselijk word -ja of ik ben gewoon een zeikerd, hahaha-. Maar hij moest dus even wat druppeltjes bloed uit beide teentjes knijpen. Auw. Maar het ging echt goed en alleen het prikje deed eigenlijk maar een piecie pijn.

Omdat het zo goed ging vergeleken met de vorige keer wilde hij nog even die lastige spieren aanpakken door een naaldje te prikken wat dan zou moeten blijven zitten. En daar ging het mis. Ineens werd ik weer helemaal duizelig en misselijk en ging ik weer bijna onderuit. Het vervelende was; ik vertelde gelijk dat het niet ging, en hij deed er gelijk wat aan -lees: een soort spulletje op mijn buik leggen en dat aansteken- maar het ging maar niet weg. Gelukkig na 10 minuutjes verdween de duizeligheid en mocht ik lekker naar huis.

Een hele beleving dus weer! Volgende week zou ik ook gaan, maar dan ga ik met Jim naar Zeeland dus die afspraak moet ik even verzetten! Ben benieuwd hoe het de volgende keer gaat. Ik hoop dat dit me over mijn angst voor duizelig worden heenbrengt, dat zou me ontzettend helpen!

Lieve rommelige kusjes,
Stells.

5 opmerkingen:

  1. Jeetje meid, het klinkt ook meer als paniekaanvallen. Je bent er van tevoren al mee bezig "als ik maar niet duizelig word'. Wel goed dat je blijft gaan, anders durf je nooit meer. Heel dapper en hopelijk helpt het je verder.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Is het ook een beetje inderdaad, heb ik van kleins af aan last van! Als ik bang ben dat iets gebeurd, dan doet het dat ook. Dankjewel, lief! Liefs!

      Verwijderen
  2. Acupunctuur, het lijkt mij zo enorm eng. Zou het wel een keer willen proberen, want ik heb soortgelijke klachten. Hopelijk helpt het voor je en wordt het beter.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dacht ik eerst ook, maar als je niet zo'n paniek miep bent als ik dan komt het vast goed, hihi. Ik zal jullie laten weten hoe het allemaal gaat en wat het resultaat is! Als het helpt is het zeker het proberen waard! Liefs

      Verwijderen
  3. Het lijkt me helemaal niks zo'n prikdokter. Ik hoop dat er niks ernstigs is met je mild meis.
    liefs x

    BeantwoordenVerwijderen

Voor elke reactie krijg je een knuffel en een plak tattoo. En een kusje. En een koekje. Omdat je lief bent. En dan probeer ik zo snel mogelijk te reageren.