vrijdag 25 april 2014

Stella kookt | Quac-wraps -zelf bedacht!-

Dat het nog eens zou gebeuren. Wie had dat kunnen denken. En ik denk ook dat niemand het gelooft, aangezien, eh. Tsja. Ik ben gewoon niet zo'n kitchen princess zoals wij dat op z'n Nederlands noemen. Ik heb eigenlijk ook gewoon nooit de tijd gehad om het uit te proberen, maar nu ik wat meer tijd heb -naast baantjes zoeken, rijles hebben en mijn auto theorie leren- probeer ik wat meer de keuken in te duiken. Zoals gisteren avond. Ik liep door de stad en bedacht me dat mams had gezegd dat ze uit eten zou gaan. Dus; of ik wilde koken voor mezelf en paps. Ik liep de Albert Heijn in en sprokkelde wat bij elkaar wat me wel lekker leek. Eerlijk, ik heb dit echt zelf bedacht!



Ook al kunnen jullie het op de foto al een beetje zien; ik heb hier het ingrediënten lijstje!
  • Pijnboompitjes
  • Een zoete punt paprika
  • Salade uitjes 
  • Kipfilet in blokjes -je kunt het ook zelf snijden natuurlijk-
  • Een courgette
  • Een avocado 
  • Kipkruiden
  • Zout, peper en een beetje knoflook
  • Olijfolie 
  • Wraps -ik koos meergranen- 


Dit recept is by the way voor twee personen. Als je er drie of vier van wil maken zou ik twee zoete punt paprika's nemen, en twee pakjes kipfilet. 

En dan, hoe pak je dat aan. Ik ga mijn best doen om het zo duidelijk mogelijk te beschrijven. Oef, ik moet dit vaker doen, ik vind het echt leuk! Okiedo, there we go.

Stap 1.
Snijd de courgette in ongeveer 1/4 stukjes. Het kan ook kleiner, maar groter lijkt me niet handig, want het moet uiteindelijk wel in die wrap passen. 

Stap 2. 
Snijd ook de punt parika en de salade/lente uitjes. Gebruik van de uitjes alleen het witte en het lichtgroene deel, niet de 'bladeren'. 

Stap 3.
Snijd je kip in blokjes als dit nog niet is gedaan en voeg de kruiden toe. Gebruik je één pakje kipfilet? Gebruik dan het halve zakje kruiden, dat is echt voldoende. 


Stap 4. 
Pak een wok voor de kip. Laat eerst een beetje olijfolie opwarmen en gooi dan de kip erbij. 

Stap 5. 
Pak een redelijke koekenpan voor de courgette. Deze moet namelijk wat meer doorbakken dan de paprika en de uitjes, maar je kan het beter niet gelijk bij de kip doen, omdat je het met kip nooit weet -we willen geen doodzieke jongens of meiden onder ons hier- 

Stap 6. 
Als de kip gaar is, voeg dan de courgette erbij. Roer dit ongeveer 7/10 minuutjes goed door en laat alles lekker een beetje sudderen en pruttelen -ik ben hier zo goed in jongens, tis wat-. 


Stap 7.
Tijdens het sudderen en pruttelen kun je mooi je avocado in tweeën snijden, de pit eruit frutsen en de avocado fijn prakken in een schaaltje. Voeg zout, peper en een beetje knoflook -uit een potje lijkt met het handigst- toe naar smaak. Zet het daarna even terug in de koelkast, dan blijft het lekker fris. 

Stap 8.
Pak een klein koekenpannetje en rooster de pijnboompitjes. Dit hoeft in principe niet per se, maar ik vind het altijd wat lekkerder. 

Stap 9. 
Voeg de paprika en de uit toe aan de pan en laat dat nog even 5/7 minuutjes pruttelen. Ondertussen kun je bijvoorbeeld de tafel dekken en vergeet vooral de pijnboompitjes niet wat door te schudden. 


Stap 10.
Als het mengsel er uit ziet zoals dit -zie foto- dan kun je pijnboompitjes erbij doen. Verwarm ook even de wraps op in de magnetron of oven als je dat lekker vindt. Doe ze niet te lang in de oven, ze moeten wel zacht en vouwbaar blijven natuurlijk!

Stap 11.
Smeer wat guacamole-quacamole-quacemole-whatever you want to call it op je wrap als een soort boter. Of pindakaas. Of Nutella. Ofzo. Doe dan wat van met kip-groente-pijnboompit mengsel erbij. Vouw je wrap en smullen maar! -hoop ik-. 


Even een disclaimer trouwens, ik wilde mijn Nikon liever niet gebruiken met die geplette-avocado-handen. Daarom heb ik deze foto's gemaakt met mijn iPhone. Ik weet dat het er niet prachtig uit ziet, maar ik hoop wel dat jullie het er lekker uit vinden zien en het ook willen proberen. Geloof me, het is het echt waard en het vult als een trein! 

Lieve rommelige kusjes,
Stells. 

PS; Als je het maakt, please let me know
PPS; Ik heb gisteren mijn propedeuse gehaald! Ook al ga ik stoppen met deze opleiding, ik ben toch wel een beetje trots! 18 juni is de ceremonie en mag ik hem in ontvangst nemen! Hell yeah

8 opmerkingen:

  1. ziet er goed uit ik heb gisteren ook een wrap op waar al kruiden doorheen zaten met sla gebakken kip en rode pesto en paprika love it! liefs x

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Mmmm dat klinkt ook echt heel erg lekker! Liefs!

      Verwijderen
  2. Ziet er lekker uit, toevallig eet ik vanavond ook wraps :-)

    Ik heb je genomineerd voor een Liebster Award, http://maudeleine.blogspot.nl/2014/04/liebster-award.html#more

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat lief, dankjewel! That makes my day! Waren de wraps lekker? (: Liefs

      Verwijderen
  3. mmm ik hou van wraps, deze ziet er heel lekker uit!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel! Lief van je! En ik deel de wrap-liefde met je, hihi.

      Verwijderen
  4. Dit lijkt me best lekker :) Ik doe zelf altijd heel simpel en doe kruidenboter, komkommer en sla op een wrap. En super goed van je propedeuse! Liefs ♥

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Mmm dat klinkt ook heel lekker! Dat ken ik, dat hebben ze soms ook bij een high tea! Dankjewel, lief van je! (: Liefs!

      Verwijderen

Voor elke reactie krijg je een knuffel en een plak tattoo. En een kusje. En een koekje. Omdat je lief bent. En dan probeer ik zo snel mogelijk te reageren.