zondag 11 mei 2014

11-05-2014

Dit berichtje is speciaal voor mijn mama. Ik wil haar verrassen met iets origineels. Dit is het ontbijtje op bed van onze generatie.

Een gedichtje schrijven is niet zo mijn ding. Ik zit het hier nu al een paar uur -niet achter elkaar gelukkig- te proberen, maar het lijkt eigenlijk nergens op. Dan doe ik het dus maar zo; hopelijk komt het wel over natuurlijk. Ik ben niet de makkelijkste dochter. Gelukkig heb je er maar een, das denk ik meer dan voldoende. Ik kan ontzettend zeuren, en miepen en huilen om niks. Ik ben ook heel goed in mijn kleren overal laten slingeren en mijn bed opmaken is ook niet zo mijn ding. Ik maak ook hele lekkere groentepizza's die je niet zo lekker vind. Of, ik schuif achter de piano om iets in elkaar te frutsen waar je ook helemaal gek van kan worden.


Oja, en als klap op de vuurpijl mag je van mij de badkamer niet verbouwen omdat het bad er anders uit gaat, en dat kan je zo'n badliefhebber als je krullenbol-dochter eigenlijk niet aandoen hè? Als we gaan shoppen hebben we vaak 'ruzie', want we hebben nou eenmaal niet dezelfde stijl. Mijn armbanden lenen doe je dan maar weer wel al te graag. En mijn nagellakjes ook. En met sjaals doen we altijd samen! Als we op de bank liggen dan gaan we samen onder de bontie, maar soms lig ik op jouw plek in het hoekje en dan kijk je altijd heel beteuterd. Of we gaan samen GTST kijken. Of, naja, "samen", want jij valt ook regelmatig erg charmant in slaap.


Ik ben hartstikke trots op jou! Je fietst tegenwoordig van hot naar her met weet ik veel hoeveel kilometer per uur -mam, binnen de bebouwde kom aan 50km/h houden hè?- en je gaat zelfs voor je PLEZIER fietsen met papa! En dan nog even over de lurkie, het pijpje, a.k.a de E-cigarette. Je rookt gewoon sinds zeven september 2013 al niet meer, en dat onderschatten wij geloof ik flink! Want wat is het eigenlijk knap! Je hebt dan misschien twintig verschillende E-cigarettes en miljoenen smaakjes, en hij gaat dan misschien overal mee naartoe, maar we merken wel aan je dat je al een stuk "beter in je vel zit" nu je de sigaretjes lekker laat liggen! Oja, en dat fanatieke -en gezellige- roeien hè! En de sportschool elke week. Proud!

Vorig jaar nog een diploma Communicatie B gehaald, nu Communicatie Adviseur geworden. Pfoe. Petje af. -Petten staan mij helaas niet, dus we doen maar even net alsof-. Het lijkt trouwens net alsof je gaat afstuderen en ik als mentrix een soort van afscheids speech aan het schrijven ben, hahaha. Erg sentimenteel ook, dit. Ja, ik kon ook wel chocolaatjes kopen, maar je ziet me aankomen -letterlijk en figuurlijk-.


Dankjewel voor alle steun. Ja nu komt inderdaad het sentimentele gedeelte. Goed. Dankjewel, dus. Voor alle steun in moeilijke dingen. Moeilijk situaties, waarin ik niet weet wat ik moet doen. En als ik compleet verdrietig naar beneden kom, en jij dan altijd de televisie uitzet om er even uitgebreid over te kletsen. Maakt niet uit WAT het is, je neemt me -bijna- altijd hartstikke serieus. Maar goed soms gaat het inderdaad ook echt om niks, hihi. Maar zonder jou zou ik niet zijn waar ik nu ben. Ook weer letterlijk en figuurlijk, maar ik doel nu natuurlijk op het figuurlijke deel. Ik kan een ontzettende lastpak zijn, en dat weet ik stiekem ook wel, maar ik weet wel dat je altijd trots op me bent. Dat je onvoorwaardelijk van me houdt en dat je achter -bijna- elke keuze staat die ik maak. Ik weet dat ik altijd op je kan rekenen en als iemand mij naar mijn beste vriendinnen vraagt, dan noem ik jou er altijd bij. Want je mag dan wel mijn mama zijn, maar je bent ook een van mijn beste vriendinnen.

Lieve mam, fijne moederdag! 



10 opmerkingen:

  1. Ah wat mooi geschreven zeg. Heel lief!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Reacties
    1. Dankjeweeeel, lief! Ook dankjewel voor het volgen, jeei! (: Liefs

      Verwijderen
  3. Ah wat super lief dat je dit voor je moeder doet!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Thank you (: Ze vond het gelukkig ook heel lief! Liefs

      Verwijderen
  4. Lieve Stella, wat heb je dit ontzettend mooi opgeschreven. Jij bent trots op je moeder, maar ik weet zeker dat je moeder dat ook op jou is.
    XX

    BeantwoordenVerwijderen

Voor elke reactie krijg je een knuffel en een plak tattoo. En een kusje. En een koekje. Omdat je lief bent. En dan probeer ik zo snel mogelijk te reageren.