dinsdag 20 mei 2014

"Goedemiddag, heeft u misschien een bonus kaart?"

Stella achter de kassa. Als ik iets niet van mezelf verwacht had, was dit het wel. Toch ben ik laatst aangenomen bij de Albert Heijn, en mag ik negen uurtjes in de week op die leuke bureaustoel zitten en om mensen hun bonuskaarten vragen. Ik vind het echt leuk om te doen! Ik ben heel blij dat ik ben aangenomen. Ik heb nu twee keertjes nog hulp gehad van collega's -die allemaal heel lief zijn- en mag vanaf deze week lekker zelf achter "de bliep" neerploffen.

Ik vind het leuk om te kijken wat voor boodschappen mensen doen. Van die mooie, afgetrainde sporttypes die dan van die gezonde superfoods komen halen! Of omaatjes die vooral lekker veel Mona toetjes en dat soort lekkere dingen kopen. -Ik weet niet of Mona toetjes lekker zijn, ik houd niet van pudding. Ofzo. En van gelatine pudding lig ik drie dagen in een scheur, dril dril dril-. Maar veel tijd om booschappen-types te checken is er niet, want ik probeer zo snel mogelijk te scannen. Dat is echt een beetje een wedstrijdje bij ons filiaal! Echt een uitdaging. Maar ik werk er natuurlijk pas net, dus ik ben Sjaakie de slak, om het zo maar even te zeggen. Typen, eerder.

En alsof een baantje bij de AH niet genoeg is, gaat mevrouw ook nog eens oppassen. Ik ga zometeen -wat voor mij nu, even denken, maandag avond is- langs bij het gezin wat mij via internet vond. Het gaat om een redelijk jong stel met een klein meisje van 1 -bijna 2-. Er is een nieuw kindje op komst, en ze denken zelf wel wat handen nodig te gaan hebben in de komende tijd. En hoe ideaal; ze wonen op zo'n 50 meter afstand van mijn huis! HOERA. Ik heb ontzettend veel zin om ze te ontmoeten en hoop echt dat het klikt! Wel spannend hoor!

Goed, ik ben dus een echte working woman geworden. Van helemaal niks naar een best wel volle week is even wennen. Rijles twee of soms zelfs drie keer in de week, theorie leren, booschappen af en toe doen, voor mam, en koken, voor pap en mam, en dan nog Jim ergens een keertje zien, en dan dus oppassen, en werken bij de AH. Nou, ik heb m'n handen -en hoofd!- vol!

Dit was even mijn update over van alles en nog wat. En nu ga ik lekker weg, want stel je voor dat ik die 50 meter in meer dan 5 min loop, je weet 't nooit met Sjaakie de slak.

Heeft u misschien een bonus kaart? Fijne dag verder!

Lieve rommelige kusjes,
Stells.

PS; Ik heb trouwens ontdekt dat ik echt cijfertjes angst heb. Ik kan totaal niet hoofdrekenen, maar geld tellen is ook geen potje. Schaam. Schaam. Wel een VWO diploma, maar geld terugtellen, ho maar!

10 opmerkingen:

  1. Wat leuk dat je nu een baantje hebt bij de Albert Heijn, zo te horen zit jij met een big smile achter de kassa! Dat is hier bij de Albert Heijn in Rotterdam wel anders, stuk voor stuk chagrijnige types haha. Heel erg veel succes ook met het oppassen, fijn dat het lekker dichtbij is! x

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel! Echt heel lief dat je altijd zo leuk reageert! (: Ja, echt? Volgens mij worden wij daar echt op getest, of we wel klantvriendelijk werken etc. Anders kom je gezellig bij mijn filiaal een keer boodschappen doen? Het is in Gouda dus ehhh, 20 minuutjes met de auto? Hihi. Liefs!

      Verwijderen
    2. Dan heb je een goede bedrijfsleider denk ik! Woon je zo dichtbij? :D Wat leuk!

      Verwijderen
  2. Gefeliciteerd met je nieuwe baantjes! Geld terugtellen lijkt moeilijk, maar over twee weken heb je dat zo onder de knie ;)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel! (: Ik hoop het maar, ik oefen alvast een beetje thuis -ja echt waar!- Liefs

      Verwijderen
  3. Hahahaha je bent geweldig Stella! Je bent niet de enigste hoor die niet terug kan rekenen. Ik kan het nog steeds niet normaal, en doe het op mijn eigen oh zo briljante manier. Pudding is inderdaad heel leuk, ik prik er graag in en dan gaat het zo drillen haha. Maar alsnog ben je goed bezig zo :D liefs x

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hahahaha, ik ben nu wel heel benieuwd naar die oh zo briljante manier hoor! (: Hahaha hilarisch he? Ik heb mijn puddinkje een keertje van het lachen per ongeluk tegen de muur gesmeten. Geloof dat de rode gloed van de aardbeiensaus nog te zien is.. Oops! Geef Stella noooooit een puddinkje! Liefs!

      Verwijderen
  4. Dat tellen went wel hoor :-) Veel plezier bij AH :p

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuk geschreven, heel enthousiast! Ik moet ook echt nodig een baantje, maar ik wil absoluut niet bij de AH werken (ook al is die op maar 3 minuten loopafstand) vanwege dorpsgenoten die ik niet wil zien. Ik woon echt in het verkeerde dorp, geloof ik. Zat al te kijken naar een baantje bij de Starbucks, maar eigenlijk wil ik het helemaal niet zo druk hebben met school en sport ernaast. Ik shop wel wat minder. ;)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hahahaha ik werk ook niet in de AH van ons dorp, hihi. Snap helemaal wat je bedoelt. Starbucks lijkt me geweldig, echt zo leuk! Als je dan daar werkt kom ik een lekkere Frappuchino of hoe je dag ook schrijft bij jou halen! En shoppen mag al-tijd, meiden zonder shoppen? No way! Liefs!

      Verwijderen

Voor elke reactie krijg je een knuffel en een plak tattoo. En een kusje. En een koekje. Omdat je lief bent. En dan probeer ik zo snel mogelijk te reageren.