dinsdag 13 mei 2014

Het nest verlaten en andere spannende plannen

Ik ben een klein vogeltje. Een klein vogeltje die wel kan vliegen, maar liever niet vliegt omdat er van alles mis kan gaan. Een comfort zone musje, zeg maar. Maar, sinds ik erachter ben gekomen dat ik stiekem wel excited word van rondkijken op kamernet, is een kleine droom ontstaan. Mijn vriendinnen weten dit nog niet, dus als ze dit lezen zullen ze wel denken; waaaat? Ik heb het nog niet verteld omdat het zo'n beetje gisteren is ontstaan, hihi. Ik heb gereageerd op twee leuke kamertjes in een meiden studentenhuis, hopen dat ik er snel iets van hoor en mag komen hospiteren.

Tot die tijd ga ik maar lekker 'rondstruinen' op Pinterest onder de zoekterm 'studentroom'. En dan komen dromen voorbij die voor mij denk ik nooit werkelijkheid zullen worden. Ik weet nu al dat ik een gezellig kamertje wil. Geen perfect, uit een magazine gekropen kamertje, maar eentje met herinneringen, foto's op de muur geplakt, etc. Zoiets als de eerste foto op het plaatje. Ik heb hier bij paps en mam thuis een kamer die wel persoonlijk is, waar wel geleefd wordt, maar eh, het kan zo uit het Ikea magazine komen, hihi. Dat zeggen sommigen ook tegen mij. Lief, dat is natuurlijk een compliment! Maar, ik weet dat dat het een studentenkamer wel erg lastig gaat worden. En dat is dan ook niet mijn 'streven'. Maar genoeg geblablabla't.  Let's take a look.


En? Vinden jullie het net zo leuk als ik? Wonen jullie ook op kamers? 

Lieve rommelige kusjes,
Stells.

24 opmerkingen:

  1. Heel erg leuk! Ik had ook zo'n leuke fotowand op mijn kamer! Woon inmiddels samen met mijn vriend maar ben op mijn negentiende op kamers gegaan net zoals jij nu wilt doen! De voorpret en het inrichten is zo leuk! Met deze inspiratie gaat het een prachtige kamer worden!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel, wat lief! Wat een leuke, enthousiaste reactie (: Ik hoop dat mijn fotowand net zo leuk wordt! Ik zou stiekem ook graag met Jim samenwonen, maar we zijn nog ietsie te jong hihi. Liefs!

      Verwijderen
  2. Wooooo, zo spannend Stel! Ik weet nog goed dat ik op zoek ging naar een kamer omdat ik zo nodig 150 km verderop een studie moest gaan volgen. Ik vond het zo spannend, maar ook zo leuk. Het hele idee dat je je 'eigen' kamer hebt waar jij de baas over bent :) En pas maar op, ik ga zeker langskomen :) XXX

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Jaaa, hellup! 150 km verderop?! Ik dacht dat jij best wel een beetje uit de buurt van Amsterdam kwam? Hihi, kan je nagaan. Wel super! Ja natuurlijk, je MOET zelfs langskomen. Je hebt geen keus! Hihi. X

      Verwijderen
  3. Ohhh leuk! Je hebt echt super fijne inspiratie uitgekozen :-) Ik woon sinds een paar maandjes samen met mijn vriend. Daarvoor heb ik nog niet op mezelf gewoond :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel! (: Ah, wat fijn! Bevalt he? -Ik denk het wel!-. Liefs!

      Verwijderen
  4. oeee op kamers wonen is zoooo fijn en chill en leuk! tenminste, ik vond dat wel echt :) tof dat je stiekem een beetje aan het speuren bent, je ziet vanzelf wel waar het toe leidt :) succesjes!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja? (: Dan neem ik dat helemaal van je aan! Inderdaad, ik heb nog geen idee of het allemaal echt gaat gebeuren, maar de 'voorpret' is in ieder geval als heel erg leuk! Dankjewel! Liefs

      Verwijderen
  5. wauw knap hoor! heel veel succes in ieder geval! liefs x

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hihi, jaaaa, ik moet nog even zien of het wel ECHT gaat gebeuren! (: Dankjewel! Liefs

      Verwijderen
  6. Ik woon bijna twee jaar op kamers! Vind het heerlijk en zou echt helemaal gek worden als ik weer naar mijn ouders moest, haha ;)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja? Wel super dat je het zo leuk vindt! Ik kan het me nu nog niet helemaal voorstellen dat ik dat straks ook heb, maar wie weet! Liefs!

      Verwijderen
  7. Spannend hoor! Ik woon nu alweer ruim 5.5 jaar samen met mijn man.
    Heel veel succes!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat lijkt me ook heel fijn (: Dat is denk ik de volgende fase voor mij! Hoop ik! Dankjewel! Liefs

      Verwijderen
  8. Alles is zo wit op die kamers. Dat is precies echt wel een trent. Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Heel leuk! Ik woon nog thuis maar ben dan ook pas 15 haha :)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik woon nu ruim een half jaar op kamers, maar ik kom nog regelmatig bij mijn ouders over de vloer. Voor jezelf zorgen is heerlijk, maar als ik dan in het weekend thuiskom, mijn moeder een maaltijd op tafel zet en ik een bad kan nemen voor het slapen gaan, is dat toch ook heel fijn thuiskomen. Het is een spannende stap, maar je groeit er vanzelf in en het is echt goed voor je eigen ontwikkeling. :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Daar kan ik me helemaal in vinden; ik denk dat ik -zeker in het begin- heel vaak terug ga naar huis. Dat vind ik heel fijn. Ik denk dat die ontwikkeling me echt goed zal doen (: Dankjewel voor je lieve reactie!

      Verwijderen
  11. Wat onwijs tof meis!! Ik woon al bijna alweer een jaar op mezelf. Elke dag geniet ik er nog steeds van, die vrijheid die je hebt is heerlijk. liefs x

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oeeee, lekker hoor! Jij woont echt al in een huisje, toch? Ik heb dan alleen een kamertje, maar toch lijkt het me echt een heel avontuur, op jezelf! Fijn dat je er nog steeds van geniet (: Liefs!

      Verwijderen
  12. Ik kan niet wachten tot ik eindelijk op kamers kan, dat lijkt me zo ontzettend leuk! Maar de komende twee jaar breng ik nog thuis door, in een kamer waar ik deze zomer hard aan ga klussen. Ik heb namelijk met de studeerkamer gewisseld, zodat ik een kledingkast en tweepersoonsbed in mijn kamer kan proppen. (Mijn oude kamer was hier te smal voor.) Ik zit dus ook regelmatig inspiratie te zoeken op het internet. :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oeeee, heerlijk is dat altijd; als je iets nieuws in mag richten! Tweepersoonsbed, jaloers! Ik ben benieuwd -nu al- naar het resultaat! Liefs

      Verwijderen
  13. Wat leuk zeg, gefeliciteeeerd! En spannend natuurlijk, maar dat komt wel goed. Als je daar eenmaal je draai gevonden hebt wil je vast niet meer terug naar het ouderlijk huis. Wacht maar af. Ik ben 3 jaar geleden op kamers gegaan. Ik vond het dood en dood eng (en dan woonde ik nog maar 10 minuten bij mijn ouders vandaan haha). Maar al snel vond ik het heerlijk en na anderhalf jaar kamersbewonen ben ik verhuisd naar een eigen appartementje in de grote stad. Daar heb ik een jaar gewoond en sinds een half jaartje woon ik in mijn huidige appartement en heb ik (hopelijk) mijn stekkie voor de komende tig jaar wel gevonden :) Ik vind het heerlijk om lekker te kunnen gaan en staan waar ik wil.

    BeantwoordenVerwijderen

Voor elke reactie krijg je een knuffel en een plak tattoo. En een kusje. En een koekje. Omdat je lief bent. En dan probeer ik zo snel mogelijk te reageren.