donderdag 8 mei 2014

Les derniers jours | vijftien

De laatste tijd doe ik echt geen drol aan mijn "Les derniers jours" posts. Ik maak op de een of andere manier niet zoveel inspirerende, interessante foto's. Misschien omdat ik stiekem ook niet zoveel interessants doe. Kan. Possible. Maar, ik heb wel een fijn leven op dit moment! Vanavond ga ik dus -ja tis echt waar- solliciteren bij de Albert Heijn. Een cassiere -ik kan het streepje niet vinden- baantje voor 3 tot 6 uur in de week; koek en ei dus. Of hoe je dat ook zegt. Maar, ik hoop wel echt dat ik word aangenomen. Het lijkt me serieus best wel leuk! Een goeie vriendin van mij werkt er ook, dus misschien kan ik soms met haar samenwerken. Maar goed, ik ben dus stiekem wel een beetje zenuwachtig. Het is en blijft een sollicitatie gesprek, right? En dan nu even terug naar waar deze posts ook al weer voor bedoeld zijn.




#1 Pasta addict
Omdat ik tegenwoordig praktisch al-tijd thuis lunch, ben ik mijn boterhammen meer dan zat. Nu heb ik ook de gelegenheid om andere lekkere dingen te maken. Zoals dit; volkoren pasta, pesto, pijnboompitjes, wat rucola, een beetje paprika en een beetje geitenkaas. Mjum in my tum.

#2 Pizza addict -not so much-
Ik maakte dus laatst een bloemkool pizza. Een pizza waarbij alles normaal is, behalve de korst, want die is gemaakt van fijngeprakte bloemkool gemengd met ei. Ja. Ieuw. Ik wilde bloemkool gewoon nog eens kans geven, maar dan op een andere manier dan met aardappelen en een gehaktbal. Geen succes dus. Zag er op zich wel leuk uit, dat dan weer wel.

#3 Longboard walhalla
Tis alweer een tijdje geleden, geloof twee weken ongeveer, dat ik op bezoek ging bij Sickboards in Den Haag. Zonder succes. Ik heb een update; het board met mijn naam erop is helaas niet op voorraad en dat komt 'ie ook pas over heel lang. Fijn. Ik begin ook weer meer te twijfelen trouwens, de laatste tijd. Heel vervelend, want ik weet ergens diep van binnen dat ik het echt wel graag wil.

#4 Nerdy
Om me al een klein beetje in te lezen op de stof van volgend jaar -mijn nieuwe studie dus- heb ik twee boeken aangeschaft. Dit is de eerste, en ik kom er vrij lastig doorheen omdat het een onderzoek is dat wordt beschreven. Niet voor de poes, dus. Denk ook niet dat de poes dit graag wil lezen.


#5 Jim en zijn vriendjes
Zoals jullie hebben kunnen lezen gingen Jim en ik op bevrijdingsdag op ons gemakje naar Delft om daar een beetje rond te slenteren. We zaten een lekkere smoothie te drinken en toen kwamen onze eendenvriendjes voorbij. Jim wilde ze aaien. Heel aandoenlijk, maar tis hem niet gelukt.

#6 Druk druk druk
Ik steek veel vrije tijd -ik heb eigenlijk alleen maar vrije tijd nu- in het leren van mijn auto theorie examen. Deze heb ik op 28 mei. Ik heb zojuist mijn eerste proefexamen gemaakt. Weliswaar niet 'op tijd', maar ik had van de 65 vragen maar 4 vragen fout. Komt vast goed met mij en dat theorie ding. Hoop ik.

#7 Spetter spetter spater
En onze eendenvriendjes again.

#8 Quiche
Gisteren bakten mams en ik een quiche. We eten hier thuis best vaak hetzelfde, omdat mama ook niet zo'n keukenprinses is. Ze kookt wel lekker! Maar, ze houdt er gewoon niet zo van. Deze quiche was wel heel erg lekker, maar super machtig! Er zaten drie verschillende kleuren paprika's in, hamblokjes en de normale quiche zooi -ei, crème fraîche en kaas-. En we hadden er ook een lekkere salade bij gemaakt, mmm.

Dit was mijn verslag weer hoor. Ik hoop dat jullie het een heel klein inimini beetje leuk vonden om te lezen!

Lieve rommelige kusjes,
Stells.

6 opmerkingen:

  1. Ik vind deze foto's wel inspirerend en interessant hoor :) Inspiratie voor recepten en ik vind het altijd leuk om het leven van mensen te zien (nieuwsgierig). Goed dat je al boeken hebt aangeschaft, top! En die quiche ziet er heerlijk uit! XXXXX

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ah, dankjewel Kar! Ik vind het stiekem ook altijd heel leuk; nieuwsgierige aagjes! Jaaaa, de quiche was heel mjammie! Hij hoorde eigenlijk in een springvorm, maar natuuuuuurlijk hebben wij die niet, hihi. Dus dan maar zo! (: X

      Verwijderen
  2. Ik vind het leuk om te bekijken! Jammer dat je pizza niet gelukt was, maar die salade en quiche lijken me dan wel weer heel lekker!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Mooi! (: Fijn, lief van je. Ja, die waren erg lekker! Echt een aanrader, quiche met paprika! Liefs!

      Verwijderen
  3. Jij bent toch altijd amusant om naar te kijken om het op een bekakte maar grappige manier te zeggen. We l spijtig dat het longboard niet in voorraad is. Ik dacht eerst dat je die zou laten maken. Veel succes ermee. Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Niet gaan twijfelen over het longboard, niet doen! Het is ontzettend tof en je wilt het heel graag, echt waar!
    (Ik zou echt voor Sick Longboards moeten gaan werken met mijn longboard-propaganda.)

    BeantwoordenVerwijderen

Voor elke reactie krijg je een knuffel en een plak tattoo. En een kusje. En een koekje. Omdat je lief bent. En dan probeer ik zo snel mogelijk te reageren.