zondag 25 mei 2014

Les derniers jours | zestien

Het is mevrouw weer gelukt hoor, people. Ik heb weer wat foto's bij elkaar geraapt om een zelfs bijna degelijke Les derniers jours post van te maken. Ik vind het lastig om foto's te maken, weet je waarom? Omdat iedereen die blogt zulke prachtige foto's maakt van alles! Met mooie houten ondergrondjes en vintage uitziende theedoeken als ze hun perfect food op de foto zetten. Zucht. En dan komt Stella met haar Nikon D3200 kunsten die zo erg tegenvallen dat dat schatje stiekem veel te veel in de tas zit. En mijn Iphone, die gelukkig wel 'iets' na kan bootsen van die mooie blogger kiekjes. Goed, genoeg gezeurd en getreurd.


#1 "Veldslapesto, is dat één woord?"
Ik lachte me rot. Papa kon het maar niet accepteren dat "veldslapesto" één woord was. Of althans, volgens de Albert Heijn. Mama maakte een receptje namelijk, uit de Allerhande als ik het goed heb. Volkoren pasta, zelfgemaakte pesto van veldsla -als dat nog niet duidelijk was- erwtjes, groene asperges -niet mijn favoriet als ik eerlijk ben- en pijnboompitjes. Oja, en een speciale Italiaanse kaas. Heel bitter was dat. Ik vond het recept dan ook niet zo'n succes. Ik vind het wel heel lief van mam dat ze haar best doet in de keuken, terwijl ze eigenlijk helemaal niet zo'n kook fan is. Gelukkig hebben pap en mam er wel van gesmuld! 

#2 Cruisin' 
Ik heb rijles nummer tien er inmiddels al weer op zitten. Hoe geweldig ik het in het begin vond, zo spannend en eng vind ik het nu. Ik doe alle handelingen nu zelf, incl. kijken. Het is gewoon lastig, al die dingen die je tegelijk moet doen! Volgens Jim komt dat allemaal vanzelf. Let's hope so! In ieder geval, mijn instructeur Roy ging even plassen thuis, dus had ik even de tijd om een foto te maken van het stuur. Ik rijdt meestal in een grijze BMW. Maar ook wel eens in een witte, en heel soms in een BMW cabrio. Luxepaard much? Ik heb aankomende woensdag trouwens mijn theorie examen, rond 10.15. Gaan jullie voor me duimen? 

#3 Romantisch momentje met me, myself and I
Ik besloot een avondje deze week, geen idee meer welke, geloof donderdag, lange zin dit, oehoe, dat ik eventjes lekker in bad ging. En omdat ik hoofdpijn had -HET ZAL EENS NIET GROM- wilde ik het liefst geen 'normaal' licht aan, dus pakte ik drie kleine kaarsjes. Hier een kaarsje heel zwoel op de foto gelegd. 

#4 Pizza mjam mjam 
Eergisteren, toen we naar The Eagles gingen, moesten we eventjes wat eten voordat we vertrokken. Ik ging even snel langs de Albert Heijn, kocht wat bladerdeeg en verse groenten en maakte een lekkere pizza voor mezelf en paps. Ja, van bladerdeeg. Dat is het aller lekkerste wat er is. Alleen niet zo bikini proof, helaas. Maar, echt. Mjam. Ik gebruikte tomatenpuree, geitenkaas, paprika, tomaat en een beetje rucola. Ik ga er bijna van kwijlen. Nee maar echt. 


#5 Natuurkunde in de natuur, HA.
Het is jullie vast niet ontgaan; afgelopen weken stonden voor héél veel 'scholieren' in het teken van de eindexamens. Zo ook voor lieve Jim, die het gelukkig hartstikke goed heeft gedaan -proud-. En zo makkelijk als het hem soms af gaat, hij doet wel altijd zijn best. Zo gingen we vorige week zaterdagochtend naar een weiland, in het zonnetje, met twee van Jim's klasgenoten -en vrienden- om natuurkunde te bespreken en oefenen. Ik zat er een beetje bij, want ik heb alles behalve verstand van natuurkunde. Ik ben wel verbrand, want dat was die eerst zonnige dag en mevrouw was even vergeten dat ze zo snel verbrand altijd. Oeps. Goed, het was wel heel fijn! 

#6 "Lekkur sjillun"
Pucky houdt niet zo van zon. Ze is natuurlijk zwart, dus ze heeft het super snel warm! Gelukkig hebben wij een fijne, grote struik in de tuin waar ze lekker onder gaat liggen, in de schaduw. Zijn we mevrouw kwijt, dan ligt ze 99,9% van de keren daar. Ze kijkt alleen een beetje chagrijnig hier. "No pictures, please". 

#7 Blogplannies
Zoals jullie hebben kunnen lezen (hier) heb ik wat plannetjes voor mijn blog gemaakt. Nu heb ik de laatste dagen ineens helemaal geen 'fut' meer. Ik heb steeds heel veel zin om mijn laptopje te pakken en lekker te schrijven, maar alles waar ik aan begin lijkt meer op prullenbakmateriaal dan op een leuke, originele post. Jammer. Miep. Maar we geven niet op! Nevah evah!

#8 Diezelfde natuur van natuurkunde
Ik maakte ook nog even een foto van de omgeving. Tijdens dat natuurkunde oefenen, enzo. 

Nou, dit was het weer! Geniet van jullie zondag lieve allemaal! 
Lieve rommelige kusjes,
Stells. 

7 opmerkingen:

  1. Zo leuk om je week te zien Stel! En wat super fijn dat de examens van Jim goed zijn gegaan, halverwege juni krijgt hij de uitslag toch? Met mijn rijlessen had ik echt een haat/liefde verhouding. Soms was het allemaal leuk en ging het goed en de volgende keer wist ik niet eens meer hoe ik moest schakelen. Maar goed, uiteindelijk heb ik toch maar mooi mijn rijbewijs. En jij gaat woensdag rocken! XXXX

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Weer een ontzettend leuk artikel. En je fut komt vanzelf wel weer terug wat betreft je blog. Gewoon lekker je ding blijven doen!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wanneer word eigenlijk de winnaar bekendgemaakt van jou wedstrijd of is me dat ontgaan?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Je hebt he-le-maal gelijk, er is je niks ontgaan en ik ben gewoon te druk geweest in m'n hoofd met studie stoppen beslissingen en werk zoeken, auto rijles, etc dat ik het he-le-maal vergeten ben. Ik heb een lijstje met de 'inzendingen' dus ik laat het zo snel mogelijk weten! Sorry!

      Verwijderen
  4. Reacties
    1. 3739293719283772844x dankjewel, you just made my day!

      Verwijderen

Voor elke reactie krijg je een knuffel en een plak tattoo. En een kusje. En een koekje. Omdat je lief bent. En dan probeer ik zo snel mogelijk te reageren.