zaterdag 3 mei 2014

Mijn longboard story | deel 1

Goed. Keuze gemaakt; Ik wil heel graag een longboard. Ik wilde er stiekem al heel lang eentje. Of eigenlijk een Penny board. Toen ik er echter achterkwam dat "hoe kleiner het board, hoe minder stabiel hij is" heb ik toch maar besloten voor een longboard te gaan. Ik ga komende tijd -als het goed is- veel werken en heb daarnaast juist ook vrije tijd -zoals jullie weten, of niet, klik dan hier- heb hoop ik echt dat ik er zo snel mogelijk eentje heb -die goed is en bij me past en niet al te duur is- en lekker kan gaan cruisen.



Nu ben ik afgelopen vrijdag naar Sickboards gegaan. Een winkel in Den Haag waar ze alleen maar longboards en penny boards hebben. Ik loop daar vol goeie moed in m'n uppie naar binnen. En ik wilde eigenlijk gelijk weer weg. Wat een drukte! En iedereen reed door die winkel om boards te testen en ze waren ook nog eens under staffed door een of andere long board wedstrijd waar iedereen heen wilde. Dus. Sta je dan, met je goeie bedoelingen. Het duurde heel lang voordat iemand naar me toe kwam en degene die me uiteindelijk "holp" leek er ietsie minder verstand van te hebben dan ik nodig had -met mijn 0.0 verstand ervan-.

Ik mocht het dus even uitproberen. Dus ik ging staan, verloor zowat mijn evenwicht, maar herstelde me vrij snel weer. Ik zie mezelf nog niet echt over de straat scheuren, maar hey, oefening baart kunst. Moet ik er wel eerst een hebben om mee te oefenen, hihi. Ik kan nu al niet wachten. Zit ik op de fiets, bekijk ik alle weggetjes met een "Zou ik hier lekker kunnen boarden" blik. Tis wat. Ik ben geprikt door de longboardmug. What a joke, ha ha ha.

Ik ging dus op een gegeven moment maar weg, want die jongen stond er echt een beetje bij van "Ja, eh" dus ik bedacht me dat ik wel een andere keer terug zou komen en nog even op internet zou kijken. Been there, done that. En toen kwam ik er een tegen. Jongens wat een feest. Jammer dat hij niet voorradig is, want ik wil er sowieso eerst op staan en even "voelen" voordat ik hem koop. MAAR KIJK NOU.



Er staat gewoon Stella op! Het blijkt een merk te zijn. Naar mij vernoemd. Tis al voorspeld dat ik een legende word. Overduidelijk, toch? En dat printje? SO NICE. Goed. Leuk allemaal, maar ik heb geen idee hoe de kwaliteit is. Ik heb dus ook een heeeel mooi alternatief gespot.


Nu vind ik het Stella board stiekem ietsie mooier, maar het gaat uiteindelijk om het rij comfort. Ik hoop dat ik snel weer terug kan naar de winkel. Ik ben ontzettend benieuwd welke het uiteindelijk wordt en hoe het zal gaan allemaal, dat cruisen. Ik voorzie hilariteit ten top. 

To be continued..

Lieve rommelige kusjes,
Stells. 

7 opmerkingen:

  1. Tof dat Stella board! Ik kan je trouwens vertellen dat het cruisen heel makkelijk onder de knie te krijgen is, want ik heb het evenwichtsgevoel van een "iets zonder evenwichtsgevoel" en ik ben zo onhandig dat ik zelfs regelmatig over mijn eigen voeten struikel, maar echt gevallen met mijn longboard ben ik nog nooit. Ben er slechts een aantal keer klunzig vanaf gesprongen omdat ik bijna viel.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hihi oké dat is helemaal niet grappig dat je jezelf dan pijn doet, maar ik vind het wel stiekem grappig om hoe je het beschrijft, hihi. Ik hoop echt dat ik het een beetje kan! Als je terug bent in NL kunnen we wel een keertje samen gaan? (: Liefs!

      Verwijderen
    2. Samen gaan klinkt echt als een heel goed idee! Ik zal je wel een keer mailen wanneer ik tijd heb, want de eerste weken houd mijn moeder me zo goed als gevangen thuis.

      Verwijderen
    3. Ah, dat snap ik heel goed! Maar, doen we! Let me know! Wat voor longboard heb jij eigenlijk? (: Liefs!

      Verwijderen
  2. Het is precies wel een echte hype dat longboarden he. Ik ben er niet mee bekend. Moet je dan ook truckjes doen of is dat alleen wat rondsjezen? En die hilariteit wil ik graag lezen?
    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, best wel een beetje! Ook al ken ik niemand echt goed die er eentje heeft. Ik zou denk de eerste zijn hier in mijn omgeving, hihi. Ja, je kan het zo gek en moeilijk maken als je zelf wil. Ik denk dat ik het met al m'n gestuntel maar op rondsjezen houd! Liefs!

      Verwijderen
  3. wat onwijs toevallig en leuk. Vind beiden boards echt gaaf!

    BeantwoordenVerwijderen

Voor elke reactie krijg je een knuffel en een plak tattoo. En een kusje. En een koekje. Omdat je lief bent. En dan probeer ik zo snel mogelijk te reageren.