maandag 26 mei 2014

TAG | Been there, done that

Reizen. Er zijn er met mij zo, zo, zo, zo veel die hiervan dromen en er tot over hun oren verliefd op zijn. Die hun butt off werken om met vriendinnen of vriendlief/vriendinlief op vakantie te gaan naar waar dan ook. Ook ik ben gek op reizen. Ik ben dan misschien geen die hard traveller, maar op vakantie gaan en nieuwe dingen zien, cultuur snuiven en foto's maken. En het uit eten gaan, ohhhh come to mama baby. Toen ik dus deze tag tegen kwam op de blog van Sharon dacht ik: "Yes, ik mag weer lekker een kop thee pakken en vraagjes gaan beantwoorden over een heel erg leuk onderwerp!".

Grand Canyon - 2013 

"Welke landen van de wereld heb je al bezocht?"
Godsie. Ik heb echt al heel wat gezien, vind ik zelf. Ik zal het even op een rijtje zetten! Ik ben mij er trouwens heel erg van bewust hoeveel geluk ik heb dat ik al zo veel van de wereld heb gezien met mijn paps en mams, even een side note

  • Frankrijk
  • België
  • Duitsland
  • Oostenrijk
  • Zwitserland
  • Noorwegen 
  • Kroatië 
  • Spanje 
  • Engeland 
  • VS -waaronder LA, New York en Miami- 
  • Canada
  • Aruba
  • Curacao 
  • Gran Canaria
  • Lanzarote 

"Welke bestemming staat bovenaan jouw verlanglijstje? Waar wil je écht nog een keertje heen?" 
Nieuw Zeeland. For sure. Of Australië, maar in ieder geval daar! En Venetië, dat wil ik ook graag een keertje zien. 

Bretagne, Frankrijk - 2012 

"Wat is jouw meest ideale vakantie?" 
Ik denk dat het voor mij echt ligt aan het gezelschap waar ik mee ben. Natuurlijk ga ik super graag 'ver' en naar bijzondere plekken, maar als mijn paps en mams bijvoorbeeld veel discussies hebben of de sfeer tussen mij en Jim zou niet zo goed zijn daar, en op een camping ergens in Nederland wel, geef mij dan maar lekker een tentje in de regen. Oke, misschien niet in de regen, hihi. Ik houd heel erg van zon vakanties. En ik zie graag veel. Vorig jaar hebben paps, mams en ik met een camper door Amerika getrokken. Super veel gezien, maar ook in het zonnetje gelegen aan het zwembad. Die combinatie vind ik heerlijk. 

"Welke plek vond je zo bijzonder dat je er nog wel eens heen zou willen?"
Ik heb een bijzondere "band" met Aruba, omdat ik daar als heel klein meisje al kwam. Door een heel voordelig systeem en een paps die veel vloog en zo zorgde voor gratis tickets zijn wij als familie wel tien keer in Aruba geweest. Ook dit jaar gaan we er weer heen. Ik ken het eiland zo goed. Ik vind het er zo zo zo fijn. Maar, als ik ergens nog eens heen zou willen gaan wat niet al op de planning staat, dan is dat toch echt  Canada. Dat komt omdat ik, toen ik daar was, zo druk met mezelf bezig was -ik ging van de basis- naar de middelbare school- en thuis zo miste dat ik helemaal niet om mij heen gekeken heb. Ik heb de natuur daar niet genoeg gewaardeerd, vind ik. Toch heb ik het daar heerlijk gevonden, ook al ging het tijdens die vakantie met paps en mams en de sfeer tussen ons drietjes niet zo lekker. Ik zou graag terug willen om die "prachtigheid" van Canada tot zijn recht te laten komen. 

Aruba - 2010 

Laat je aller leukste vakantiefoto zien
Jeeeeetje, heb je even? Mijn allerleukste vakantie foto. Van al die jaren? Die heb ik echt niet allemaal op mijn laptoppie. En ik zou trouwens denk ik niet eens kunnen kiezen. Ik kies denk ik dan maar voor een "combi" foto. Hoe noem je zoiets, een collage! Ja! De eerste foto is genomen in Châtel, Frankrijk. Mama en ik gingen in Februari (2012) saampjes op wintersport voor een paar dagen. Het was ontzettend gezellig en we hebben het heel fijn gehad samen. Deze foto vind ik echt leuk, omdat we allebei echt "stralen". Het doet me denken aan een fijne tijd, en daarom mag deze foto zeker niet ontbreken in het rijtje. De tweede spreekt eigenlijk al praktisch voor zich. Jim en ik. We waren hier op Aruba, ook 2012. Ik kende Jim toen vier maanden. Het was vrij snel, zo samen op vakantie. Mijn ouders merkten al snel dat met serieus was tussen mij en Jim en hebben er gelukkig geen spijt van gehad dat hij mee ging! Jim en ik hebben elkaar daar echt leren kennen en ik kan zeker zeggen dat ik daar echt nog verliefder op hem ben geworden als ik al was. De laatste foto is van diezelfde vakantie, alleen dan op Curacao. Jim ging toen naar huis, en paps en mams en ik gingen nog een paar dagen naar Curacao. Dit was toen mijn eerste keer daar! Je zou denken dat die twee eilanden op elkaar lijken, maar dat is dus echt niet zo! Zwemmen met dolfijnen was echt ge-wel-dig. Ik word helemaal blij van deze foto altijd. 


"Ben je al eens voor je werk naar een leuke bestemming gestuurd? Zo ja, waar?" 
JA MAN. De Appie Heijn stuurde me laatst nog naar Parijs, maar eh, ja ik moest het helaas echt afwijzen want ik zou met mama een Mexicaanse schotel gaan koken. 

"Met wie ga je meestal op reis?"
Ik ben nog nooit zonder paps en mams op reis geweest, met uitzondering van vakanties met vriendinnen vorig jaar naar Madrid en Cannes. Vorig jaar ging ik ook naar Kroatië met Jim, zijn mams en zijn bonuspap -stiefvader vind ik een stom woord-. Dat waren de eerste keren zonder ouders, want eigenlijk ga ik al-tijd met hen. 

New York - 20122 

"Met wie zou je weleens op vakantie willen gaan?" 
Eigenlijk gewoon met Jim, denk ik. Of met een vriendin. Of met al mijn vriendinnen. Of met de hele wereld. Of met John Mayer, ofzo? I don't know, ik denk dat ik gewoon graag met lieve mensen omgeven ben. Pap, mam, opa, oma, Jim, Jim zijn familie, mijn overige familie, mijn vriendinnen, vrienden, and so on.

"Wie of wat zou je meenemen naar een onbewoond eiland?"
Een boot, een vliegtuig, een piloot, een kapitein, een Jim, nog een Jim, en chocolade koekjes. En groene thee. En een gitaar, mijn ukelele, mijn camera, Raffie, zonnebrand. Ja.

Serfaus - 2013 

"Ben je al eens in Nederland op vakantie geweest? Zo ja, waar?"
Jep! Ameland, Drenthe, Zandvoort, Zeeuws-Vlaanderen -soort van vakantie, bij Jim's pap-. Oja, en Maastricht! 

"Ga je liever naar een attractiepark of een dierentuin?"
Dierentuin, denk ik. Ik ben echt een enorm watje, dat ten eerste. Ten tweede ben ik gek op dieren. Dus, captain obvious

"Zou je liever een ski- of een zonvakantie willen hebben?"
Ik vind alle soorten vakanties leuk. En ik denk dat vakantie iets is waar je blij mee moet zijn dat je het hebt, en dat het kan. Je mag een gegeven vakantie nooit in de reisbrochure kijken. Natuurlijk. Enzo. 

"Wat is jouw leukste vakantie-herinnering?"
Ja doei. Onmogelijke vraag. Ik heb er eentje die mij al-tijd bij blijft. Dat was in Canada. We rezen rond met een camper, en we waren gestopt bij een kleine, afgelegen camping aan een prachtig meer. We stonden met onze camper aan het water, en het hele veld was verder leeg. De zon ging onder en ik had een klein plasticen bakje waar chip-balletjes in hadden gezeten. Ik maakte er een bootje van en liet hem door een soort beekje gaan. Ik vond het heerlijk en ik vergeet het nooit meer. Geen idee waarom, maar ik denk echt dat ik toen 100% gelukkig was. 

Bryce Canyon, VS - 2014

"Wat is jouw minst leuke vakantie-herinnering?"
Als pap en mam een discussie of zelfs een beetje ruzie hadden. Dat vond ik altijd heel erg STOM. Maar, dat hoort erbij. En dat weet ik nu. En ik heb er volkomen vrede mee en zeker niks aan overgehouden ofzo,  please don't get me wrong. Ik heb een paar nare dingen meegemaakt wel. Zoals mama, die viel tijdens het skiën en met een soort scooter ding naar beneden moest. Of de mams van Jim, die enorme koorts had 's nachts in Kroatië vorig jaar. Zo erg dat we dachten dat we de ambulance moesten laten komen. Ik heb me toen echt echt echt zorgen gemaakt. Of in 2011, Frankrijk. Daar voelde ik me zo naar, omdat ik toen gewoon met mezelf in de knoop zat. Ik heb me toen helemaal vol gegeten. En het regende en regende en regende. Nee, dat was niet zoveel soeps toen. 

"Naar welk(e) land(en) ga je dit jaar op vakantie?"
ARUBA BABY. Ik kan niet wachten. Echt niet. 

Bretagne, Frankrijk - 2012

"Waar zou je nooit op vakantie gaan?"
Landen waar oorlog is, of waar terrorisme 'dreigt'. Ik ben zo bang voor dat 'soort' landen. Ik durf daar never nooit heen. Ook al weet ik dat het inde VS net zo snel mis kan gaan. Zelfs hier. Maar, ik weet het niet, ik ben zoals ik al zei een echt watje wat dat betreft. 

Jeetje, dit waren veel vragen! Incl. uitgebreide antwoorden! Ik hoop dat jullie het leuk vonden. Gefeliciteerd, je hebt veels te veel van mijn gebla gelezen en wint daarom een virtuele taart naar keuze. Ik weet dat dit bij tags hoort, dus ga ik het lekker doen; mensen 'taggen'. Iedereen mag deze natuurlijk overnemen, maar in het bijzonder zou ik het echt leuk vinden als de volgende bloggers dit lijstje aan vragen ook beantwoorden! 



Lieve rommelige kusjes,
Stells. 

15 opmerkingen:

  1. Wat ben je naar veel landen geweest! Ik wil ook graag nog een keer naar Aruba. Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  2. wat een leuke tag zeg en wat veel landen heb je bezocht ik: nederland, belgië, oostenrijk, zwitserland en Italië maar ik ben het meest gek op heel de sfeer in ItaliË daar gaan wqij nu al zo'n 8 jaar naar toe! zelgfde camping ook nog haha we raken daar niet uitgekeken! toch wil ik nog veel meer van de wereld zien! liefs en nog een fijne week verder x

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel! (: Italie, daar ben ik dus nog nooit geweest -zoals je kon zien!-. Ik wil er echt graag een keertje heen! Wij hebben dat dus met Aruba. Sommige plekken zijn zo fijn, dan is het toch helemaal niet gek om heel vaak terug te gaan? Hihi. Liefs, jij ook een fijne week! x

      Verwijderen
  3. Wat een superleuke tag om te lezen, je bent echt al in superveel landen geweest zeg! Ik ben nog nooit buiten Europa geweest, wat ik echt ontzettend graag zou willen! Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel, lief! (: Weetje? Ik was nèt van plan mij een keer WEL aan het voornemen te houden van "Ik neem dit keer minder kleding mee, want ik heb toch altijd te veel bij me". Misschien pas je nog in m'n koffer?! Hihi.

      Verwijderen
  4. Ik word hier zo ontzettend jaloers van! Super lief dat jij me hebt getagd! Ik ben alleen bang dat ie er bij mij een stuk minder boeiend uit zal zien. Daar kom ik aan met mijn maximaal 5 verschillende bestemmingen. :D Ik zal er een artikel van maken als ik genoeg leuke foto's kan vinden hahaha. :) En anders maak ik gewoon een hele lange lijst met bestemmingen die ik wil bezoeken en dan bij iedere bestemming de waarom. Keep on dreaming Clau..

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik weet nu al dat ik het leuk vind om te lezen, of je nou de hele wereld over gereisd bent of niet (: Ik hoop echt dat je nog naar al die bestemmingen zal gaan waar je graag heen wil! En jaaaaaaaa, foto's foto's foto's. Ik vind (vakantie)kiekjes kijken van 'andere mensen' altijd geweldig! Liefs, en I'll keep on dreaming with you!

      Verwijderen
  5. Wat een superleuke tag! Ik ga hem meteen invullen!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat gaaf dat je al in zoveel landen bent geweest meis. Ik heb er ook al een aantal bezocht, maar dat ga ik vertellen als ik de tag beantwoord haha. liefs x

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat schrijf jij leuk! Leuk om te lezen ook, de VS is met stip op één mijn favoriete land. Maar ik ben dan ook nog nooit in het Caribische gebied geweest ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Oeh ik wil ook naar Nieuw-Zeeland! Wat een leuke blog heb je!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een super leuk tag om te lezen, ik denk dat ik deze ook eens in ga vullen!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. wat een leuke tag en wat ben je op veel plekken al geweest!

    BeantwoordenVerwijderen

Voor elke reactie krijg je een knuffel en een plak tattoo. En een kusje. En een koekje. Omdat je lief bent. En dan probeer ik zo snel mogelijk te reageren.