maandag 5 mei 2014

Vrijheid, blijheid | Dagje Delft met Jim

Vandaag was het de dag van de vrijheid. Voor iedereen betekent dit iets anders. Vrijheid omdat je vandaag niet naar school hoefde? Of niet naar je werk? Voor mij en Jim was het de vrijheid om vanochtend heerlijk lang uit te slapen samen en daarna een random plek uit te zoeken waar we naartoe zouden gaan. We bekeken alle line ups van alle bevrijdingsfestivals, maar besloten dat dit niet was wat we eigenlijk wilden. Dus gingen we een dagje naar Delft. Of all places. Ik vind Delft echt heel gezellig. De grachten, de klinkers op straat, de oude herenhuizen en het prachtige plein met de grote kerk. Ik weet niet of het de grote kerk heet. Vast niet. Maar het is een kerk. Een grote. En mooie!



Ik nam mijn spiegelreflex poepie doepie mee en maakte wat foto's. En ik zette alle leukste momentjes van de dag op een rijtje. Daarnaast hebben we het ook serieus gehad over de vrijheid. Dat het zo fijn is dat we daar konden zitten. Zelf konden kiezen waar we een broodje wilden eten, dat we over straat konden hopsen in de kleding die we maar wilden. Konden gaan en staan waar we maar wilden. Konden zeggen wat we wilden. Zo fijn, dat iedereen hier in Nederland het recht heeft om zichzelf te zijn. En dat de meesten dat ook doen. Dat wij die vrijheid voelen. Echt even serieus hè? Is ook wel eens nodig hier op Mon débarras et moi.


De leukste momentjes van ons dagje Delft
  • Tegen Jim aan zitten in de trein
  • Samen rennen voor diezelfde trein
  • Onze jassen uit moeten trekken omdat het zonnetje zo lekker scheen
  • Samen slenteren en zogenaamd zeuren over het lopen -hand in hand, so cheesy-
  • Een lekker Subway broodje delen 
  • Daarna een heerlijek bosvruchten smoothie delen met onze eendenvriendjes
  • Eenden zien paren en daar dan helemaal upset over zijn omdat dat mannetje het vrouwtje echt besprong en niet lief behandelde. NAJA. 
  • Een lekker luchtje kopen van The Body Shop omdat er 50% korting was. Hier snel meer over.
  • Samen bedenken of we een Swirl gaan halen en dit uit gezondheidsoverwegingen niet doen. En er dan allebei best beteuterd over zijn, hihi.
  • Jim die mijn zonnebril moest lenen omdat hij de zijne niet bij zich had. Hij houdt eigenlijk niet zo van wit! Ik vind hem wel leuk staan actually
  • Jim de Vero Moda in slepen, waar hij mij vervolgens half dwingt een super strak rood topje te passen. No way. Wel lief bedoeld natuurlijk.
  • Niet de drang voelen ALLES vast te leggen. En vervolgens juist de meest onbenullige dingen online zetten.
  • Dat ik samen met Jim was en we gewoon lekker konden doen waar WIJ zin in hadden.
Lieve Jim, dankjewel voor deze leuke dag. Ik houd van mijn vrijheid, trust me, maar ik ben blij dat ik geen vrijgezel ben en dat jij mijn vriendje bent. Zo, en nu is het klaar met het geklef. Daaaahaaag.

Lieve rommelige kusjes,
Stells. 

16 opmerkingen:

  1. Haha ik krijg een glimlach van je post, wat een blijheid. Zo te zien heb je een heerlijke dag gehad! Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat is fijn om te horen (: Jep, dat heb je helemaal goed gezien. Ik hoop dat jij ook een leuke dag had! Liefs, Stella.

      Verwijderen
  2. Ik woonde vroeger - tot mijn 6e, dus heel erg vroeger - dichtbij Delft en kwam er toen ook wel af en toe, maar op de een of andere manier herken ik de kerk en de rest helemaal niet. Klinkt wel als een heel leuk dagje, fijn! (Ik ben nog steeds jaloers op je schoenen; ik wil ze ook!)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Echt?! De kerk is best heel oud. Denk wel dat 'ie er toen al stond, hihi. Oke nee zonder dollen, misschien als ik een foto van het hele plein erbij had gedaan dat je het wel herkend had! Ik ben ook jaloers op mijn eigen schoenen, ben nog steeds verliefd op ze!

      Verwijderen
  3. Hahhaha ik had even niet gelezen dat het over eenden ging, dus ik dacht welk paartje bespringt elkaar nou miden in Delft? Maar het lag aan mijn domme kop :P!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Aaah wat ben je toch ook een schat. Jullie zijn een leuk stel! liefs x

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik ben dus nog nooit in Delft geweest he! (schaam schaam). Wat hebben jullie een heerlijke (vrije) dag gehad.
    Oja, Jim MOET gewoon een witte zonnebril! Staat ontzettend tof!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja he? Hij MOET. Ik zal het even zeggen tegen hem, dat "Karlijn mijn blogvriendin" dat ook vind. Ik denk dat 'ie zich dan wel gaat realiseren dat het moet, hihi. Delft is leuk! Er zijn volgens mij ook leuke vintage frutsel winkeltjes te vinden! Die heb ik overduidelijk niet gevonden, maar zonder twijfel dat jij die wel vindt! Liefs!

      Verwijderen
  6. Ah klinkt echt als een leuke dag! Die witte zonnebril staat hem inderdaad echt goed :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik zal het hem zeggen! Liefs! (: Dankjewel voor je reactie!

      Verwijderen
  7. klinkt als een leuke dag meid! liefs x

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Haha ik ken dat jongens met meisjes zonnebrillen ik moet toegeven dat Jim er niet slecht uitziet in tegenstelling tot Jan met de mijne. Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Klinkt als een leuke dag!
    Hahaha wat herkenbaar toch, mijn vriend vergeet ook altijd zijn zonnebril.

    BeantwoordenVerwijderen

Voor elke reactie krijg je een knuffel en een plak tattoo. En een kusje. En een koekje. Omdat je lief bent. En dan probeer ik zo snel mogelijk te reageren.