woensdag 28 mei 2014

Het verhaal van Stella en haar theorie examen, nu in de winkel!

De navigatie stuurde ons de verkeerde kant op. Mijn iPhone redde ons en ik was ruim op tijd. Ik leverde mijn legitimatie in bij de balie en kreeg een sleuteltje met een rode '33' eraan. Ik propte al mijn spullen behalve mijn Moleskine boekje en iPhone in het kluisje. Niet geheel zonder moeite, maar dat heb je als je Stella heet en altijd te veel bij je hebt. Geen wonder van die chronische-shop-rugpijn, ik neem gewoon altijd te veel mee. Anyways, ik ging nog even zitten met paps. Overal om me heen kwamen de boeken uit de tassen. Ik raakte lichtelijk in paniek. "Shit, ik heb alleen de laatste belangrijke weetjes meegenomen". De tijd tikte langzaam door. We waren ruim een half uur te vroeg, dus daar zit je dan. Een beetje je nagels eraf te bijten voor zover je die nog hebt. Nee, grapje, ik knip ze altijd kort. Less is more. Papa pleegde nog even een zakelijk telefoontje en ik lachte zenuwachtig naar een meisje dat mijn lotgenootje bleek te zijn. Samen met de rest van de 'wacht kantine'. Kwart over 10 ging iedereen plots staan. Time to go. Kus papa. Doei! Ik stuur je nog wel een berichtje, riep ik.


Zit je dan. Pijnlijke, houten stoel. Gekke pin automaat look-a-like voor je neus. "Pfff" zuchtte ik. "Inderdaad" beademde mijn buurmeisje. Grote schermen voor de vragen. Hallelujah, ik zat op de eerste rij achter zo'n scherm, dus ik kon alles zonder moeite zien. Er werd nog even gecheckt op achternamen en of iedereen wel bij het juiste nummertje was neergeploft. Ready, set, go. Even oefenen, dat dan weer wel. 'T zou je maar gebeuren dat je machientje het niet doet. En we gingen van start.

Drama. Ten eerste leek het totaal niet op wat ik thuis braaf meer dan tien keer geoefend had. En door een soort paniekerige black out -onder de vragen door vroeg ik me af hoe ik het iedereen moest gaan vertellen dat ik gezakt was- wist ik het zeker; dit wordt hem niet. Na afloop was het één gezellige boel joh. Not. Hup hup, eerst allemaal tegelijk op de kluisjes afstormen om onze duurbare mobieltjes meer in de armen te sluiten. Want no way dat die mee naar binnen gingen. Er werd zelfs op elektronische apparaten gecheckt met een soort mini schatzoeker. Eenmaal herenigd met het heiligdom van onze generatie zaten we weer op diezelfde stoelen. En we mochten rij voor rij ons papiertje ophalen.

Opstaan. Zuchten. Alvast even mijn "jammer, maar dankjewel voor alle moeite" glimlach opzetten. Bijna aangekomen bij de mevrouw.

"Gefeliciteerd, je bent geslaagd".

Theorie examen in the pocket. Praktijk mag nog wel even duren van mij, hihi.
Lieve rommelige kusjes,
Stells.

27 opmerkingen:

  1. Yeaaaaaahhhhh je bent een topper Stel! Die theorie examens zijn zo ...., pff ik krijg al weer de rillingen als ik er aan denk. Maar jij hebt het gewoon gehaald! X

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ahhhh jij bent lief! Ja, tis helemaal niks zo in die zaal! BLUH. Maar, inderdaad, 'kheb hem! :D X

      Verwijderen
  2. Gefeliciteerd!! Bij mij ging het ook ongeveer zo. Ik had niet verwacht dat ik geslaagd zou zijn. Nu snel die theorie binnenslepen ;)

    Leuke blog heb je trouwens. Je schrijft leuk ;)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel, wat lief van je al die complimentjes! (:

      Verwijderen
  3. Ik zat met spanning te lezen, serieus! Gefeliciteerd, supergoed! :D

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Echt?! Hahaha, dat was stiekem ook wel een beetje de bedoeling! :D Liefs!

      Verwijderen
  4. Woeheoeeeeeeeeeee gefeliciteeerd meis! Nu op naar je rijbewijs liefs xx

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Gefeliciteerd, echt heel leuk geschreven haha!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat leuk geschreven en super gefeliciteerd!!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Aaaaaah ik moet dinsdag en ik ben ZO zenuwachtig, ik wil het zo graag in een keer halen! Aaaaaaaaah ik hooop maar dat het net zo gaat als bij jou!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik zal voor je duimen! Heel erg veel succes! Liefs

      Verwijderen
  8. Gefeliciteerd! :))
    Ik ben nu overigens gruwelijk bang geworden voor mijn theorie-examen, dat ik al wekenlang keurig aan het uitstellen ben.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel! (: Ahhh nee, ik heb je toch niet bang gemaakt?! Het valt REUZE mee, het ligt gewoon echt aan de vragen die je krijgt! Veel oefenen, dan kan er weinig mis gaan! Heel veel succes! Liefs!

      Verwijderen
  9. Ik mag volgend jaar ook beginnen en ik ben er nu al bang voor

    BeantwoordenVerwijderen

Voor elke reactie krijg je een knuffel en een plak tattoo. En een kusje. En een koekje. Omdat je lief bent. En dan probeer ik zo snel mogelijk te reageren.