vrijdag 13 juni 2014

Een ode

Ik loop over jouw straten. Mijn ene been verwonderd voor de ander gezet. Ik beweeg mijn hoofd van links naar rechts en ik weet het zeker. Ik straal. De geluiden die mijn oren vangen voelen als het luisteren naar oude, bekende liedjes. De geur van de zon op de oude stenen, de bloempotjes hangen aan de lantaarnpalen zijn gevuld met de harmonie van zoemende beestjes. Zonder enige twijfel en vol trots paradeer ik tussen jouw huisjes.

De mensen om mij heen zijn even in de vergetelheid geraakt. De wereld is even op pauze gezet. Ik kijk, en ik zie. Maar, ik zie niet alleen. Ik voel. En ik voel me gelukkig. Verdomd gelukkig.

Leiden. Ik ben nu al gek op je.





13 opmerkingen:

  1. Reacties
    1. Dikke kus terug voor je lieve complimentje Kar!

      Verwijderen
  2. Mooi geschreven! Zit te denken, volgens mij ben ik nog nooit echt in Leiden geweest!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Schande! Reden om een keertje een dagje Leiden te doen met mij als ik er eenmaal een beetje gesetteld ben? :D

      Verwijderen
    2. Dat lijkt me een leuk idee! :)

      Verwijderen
  3. En Leiden is ook gek op jou! ;) Weet ik zeker. Je gaat een fantastische tijd tegemoet.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Laten we het hopen! (: Hihi. Ik denk het ook wel hoor, kan bijna niet anders!

      Verwijderen
  4. Reacties
    1. Ja, ik ben er echt onwijs blij mee, dankjewel! (:

      Verwijderen

Voor elke reactie krijg je een knuffel en een plak tattoo. En een kusje. En een koekje. Omdat je lief bent. En dan probeer ik zo snel mogelijk te reageren.