woensdag 4 juni 2014

Herspinsels | Hospiteren

Ik denk na. Ik denk veel na. Ik denk veel te veel na. Ik denk veel en veel en veel te veel na. Zie je hoe veel ik nadenk? Mijn gedachten, ook wel hersenspinsels, zijn soms ontzettend vervelend en kunnen ontzettend in de weg zitten. En wat doe je als iets je in de weg zit? Dan wil je er van af. En hoe doe je dat? Dat doe je door het bijvoorbeeld weg te gooien, schoon te maken, leeg te ruimen, een planning te maken of -en je voelt hem aankomen- op te schrijven. En nu ben ik gezegend met mijn kleine stukje internet en met lieve lezers en lezeressen die mij via betrouwbare bronnen hebben laten weten dat ze graag mijn geklets en gedenk lezen. Vandaar "Hersenspinsels", een nieuwe, eh, rubriek? Ja. Het gaat dan om alle gedachten en gevoelens en scenario's die komen kijken bij iets. Iets is in dit geval; hospiteren. Dit ga ik vanavond voor de aller eerste keer doen.



Mijn negatieve hersenspinsels
  • Wat nou als ze mij niet leuk vinden?
  • Zie ik er wel leuk uit?
  • Ik heb hoofdpijn, verdorie
  • Als ze mij leuk vinden, en ik hen, en het klikt, dan ga ik dus volgend jaar uit huis
  • Misschien wil ik nog wel helemaal niet uit huis
  • Wat nou als ik daar eenmaal woon en alleen maar constant heimwee heb?
  • Straks zeg ik vanavond allemaal stomme dingen
  • Of klap ik juist he-le-maal dicht door alle andere veel leukere meiden om mij heen

Mijn positieve hersenspinsels
  • Ze hebben mij niet voor niks uitgezocht om te mogen komen
  • Ik vind het eigenlijk best wel heel erg leuk om uit huis te gaan
  • Ik denk dat het mijn tijd is om 'op te groeien' en op eigen benen te staan
  • Dan hoef ik volgend jaar niet steeds bij iemand te slapen na een feestje! 
  • Als Jim in Amsterdam woont en ik in Leiden is de afstand 'sneller' te overbruggen
  • De meiden leken me ontzettend lief en leuk via Kamernet.nl
  • De kamer is echt heel erg leuk -ik heb 'm nu dus nog niet gezien, maar toch-
  • Hij heeft namelijk een vide; een soort zoldertje waar alleen je matras ligt! HOE LEUK.
  • Dan kan ik zo vanuit m'n bedje de collegezaal in rollen! 

Hoe het uiteindelijk is gegaan

We gingen naar binnen. Verliefd. Het huisje. Zo leuk! De kamer, helemaal schattig en lief en tsja, gewoon, ik kan het helemaal mijn plekje zien worden. Midden in het centrum. Eerst nog even slenteren door Leiden. Echt, ik weet niet waarom ik ooit naar Den Haag ben gegaan, stiekem. Toen ik naar binnen stapte, was ik overigens -duh- heel zenuwachtig. Zoals jullie hierboven al konden lezen. De meiden waren inderdaad heel erg leuk en lief. Ze hadden een taart gebakken voor iedereen, boden iedereen wat lekkers te drinken aan. We deden een voorstel rondje en een soort vragen-spelletje. Ik vertelde wat over mezelf -vertellen en praten, oh ja daar is Stella soms ietsje te goed in-. Ik was best wel bang dat ik ietsje te enthousiast was, maar ik kon er echt niks aan doen! De andere meiden die kwamen hospiteren waren ook allemaal stuk voor stuk leuke meiden. We hebben echt een leuke avond gehad. Had ik al verteld dat de keuken roze is?! KNALROZE? We namen afscheid en ik zou het deze avond nog horen. Toen werd ik gebeld.

En weet je? Weet je?

Ik woon volgend jaar in Leiden.
En ik weet niet wat ik moet zeggen, of voelen, of typen om te omschrijven hoe ik me nu voel.

Lieve rommelige kusjes,
Stells. 

26 opmerkingen:

  1. GEFELICITEERD! Leiden is zooooo mooi. Ik ben ook verliefd geworden op die stad en ben blij dat ik er op 10 minuten fietsen vanaf woon. Wie weet kom ik je nog wel tegen!

    Oh, en ik ben nu al benieuwd naar hoe je kamer eruit ziet!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. DANKJEWEEEL! Jaaa, ik vind het ook echt heel erg mooi. Een soort mini Amsterdam, ofzoiets. Tien minuutjes maar? Oh leuk, inderdaad, misschien komen we elkaar wel eens tegen! Lijkt me echt leuk! Ik ben ook benieuwd, ik moet nog even inspiratie opdoen! Ik kan er vanaf 1 juli in, maar ik ga daarna vrij snel op vakantie dus ik ben benieuwd wanneer ik het allemaal ga 'decoreren' maar dat loopt allemaal wel los denk ik! Er komen sowieso foto's op m'n blog, promise! Liefs!

      Verwijderen
  2. Wauw, wat supertof! Gefelicitaart! (: (: Volgens mij had ik het al eens gezegd, maar op kamers is zooo leuk en fijn en chill. Ik hoop echt dat het helemaal jouw plekje wordt en je je er snel thuis voelt. Tof dat het zo goed klikt met die andere meiden!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel! (: Ja, dat herinner ik me nog, hihi. Ik denk het ook echt, want de meiden zijn echt heel lief en ik weet zeker dat als het in het begin nog spannend of moeilijk is dat ze me echt helpen enzo. Ik ben benieuwd! Uiteraard is alles te volgen via hier! Liefs!

      Verwijderen
  3. Wat leuk! Gefeliciteerd! & Met een vide, dat is zo tof. Het is in het begin misschien een beetje eng om op kamers te gaan maar het is gewoon een kwestie van wennen en gelukkig heb je tijd om voor te bereiden! Leuk leuk! Wanneer ga je verhuizen? :D

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel! Lief! Jaaaa, het is echt een lieve kamer, heel knus. Ik ben best zenuwachtig en ik weet ook zeker dat ik in het begin even een paar keer zal moeten slikken maar ik woon helemaal niet echt ver van m'n ouders vandaan dan, valt wel mee. Uurtje in totaal reizen denk ik. Ik kan er in op 1 juli, maaaar ik ga dan vrij snel op vakantie dus ik denk dat ik er vanaf de EL CID week (11 augustus) echt woon! SPANNEND! Liefs

      Verwijderen
  4. Aaaah ik moet vanavond ook voor het eerst hospiteren dus ik voel je spanning. Heel erg tof dat je de kamer hebt gekregen, het klinkt als het perfecte huis! :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel! Waaah! Ik weet zeker dat het goed komt. Waar gajes hospiteren? In een meidenhuis of een gemengd huis? Gewoon jezelf zijn. Als je op dat moment niet jezelf bent, dan 'klikt' en 'past' het straks niet als je daar woont en dat zou echt heel vervelend zijn! Ik wens je veel succes en ook vooral plezier en je weet maar nooit! Liefs!

      Verwijderen
  5. O allerliefste Stel, wat ben ik trots op je! Hospiteren vind ik vreselijk, ik kan dat gewoon echt niet :) Pff, al die spanning, net een keuring. Niets voor mij, helaas is het wel nodig wil je een kamer krijgen ;)
    Maar jeeeeeee, Leiden. Dat is zo'n leuke stad! Pas maar op, ik kom langs hoor :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel Kar, echt lief van je! <3 Ik dacht dus ook dat ik het niet zou kunnen, maar blijkbaar wel, hihi. Nee er is geen kunnen aan, het is meer of je terecht komt bij mensen die gewoon een beetje hetzelfde zijn als jij! (: Ga jij dit jaar nog naar een andere kamer, of blijf je waar je afgelopen tijd woonde? Leiden-Amsterdam valt ontzettend mee, ik zou zeggen kom zo vaak langs als je wil! Knuf!

      Verwijderen
  6. Aaaah wat super tof dat jij de kamer hebt gekregen <3

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Jeeeeej! Gefeliciteerd, super zeg! Ik heb zelf nog nooit gehospiteerd maar ik kan me wel voorstellen dat het spannend is natuurlijk! Top dat jij 'm gekregen hebt, hoera!

    Liefs Rosie

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjeweeeel! Wiehoeee! Ja, echt wel heel spannend eigenlijk. Het is een soort van solliciteren, maar dan zie je je 'tegenstanders' ook echt, hihi. Dankjewel, lief! X

      Verwijderen
  8. Gefeliciteerd met je plekje in Leiden! Super!
    En men oh men wat herken ik dat stomme gevoel van "moeten" hospiteren...
    Je gaat het vast naar je zin hebben in Leiden!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel, lief! Ik hoop het maar, maar ik denk het inderdaad ook! Liefs

      Verwijderen
  9. Woeeeh wat leuk!! Klinkt alsof je in een supergezellig huisje terecht komt!
    Nog bedankt voor al je lieve reacties op mijn blog ook, echt heel leuk om te lezen:) En wat superleuk dat jij ook 'like a star' graag zingt, die heb ik echt al duizend keer gezongen.
    Vast heel veel plezier in Leiden en met het verhuizen en inrichten! Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Jaaa dat denk ik ook! Wiehieeeee happy me! Heel graag gedaan! (: Ik meende het allemaal! Dankjewel (: Liefs

      Verwijderen
  10. Oh, echt verschrikkelijk haha! Ik heb ook een keer gehospiteerd en toen was het ook meteen raak! Gelukkig maar, nu kan je genieten op je nieuwe plekje!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wiehieee, lucky us! Ga ik doen, denk ik, hoop ik! (: Liefs

      Verwijderen
  11. Ik zou het zoieso verknalt hebben denk ik maar ik ben heel erg blij voor je.
    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  12. gefeliciteerd!

    Ik vind hospiteren zo een gedoe, maar super als het goedgaat

    BeantwoordenVerwijderen

Voor elke reactie krijg je een knuffel en een plak tattoo. En een kusje. En een koekje. Omdat je lief bent. En dan probeer ik zo snel mogelijk te reageren.