maandag 16 juni 2014

Ik koos de sfeer voor mijn kamertje

Dit was echt heel erg onverwacht. Echt. Ik ben er zelf wel zeker van, maar of ik het aan anderen durf te laten zien? Toen ik de foto's maakte van mijn gekochte spulletjes bedacht ik me ineens; "Ik doe heel wat anders dan in de blog/interieur wereld helemaal 'in' is. Ik denk niet dat er veel mensen zijn die dit leuk gaan vinden". En ja, daar zit ik dan mee. Pieker ik over. En ja, ik weet het, het is mijn kamertje, ik moet er wonen, bladiebla. Toch maakt het me altijd veel uit wat anderen ervan vinden.

Ik ben dat mainstream een beetje zat. Dat wat iedereen altijd heeft. Dat waar de Action en de Xenos tegenwoordig vol mee staan. Dat hout met wit en dan met letters erop zoals 'Post' of 'Memories'. Ik vind het heel leuk hoor, voor anderen, maar niet meer voor mij. Mijn huidige kamer is zo ingericht -een beetje dan- en ons huis en Jim's huis hebben ook een beetje die 'landelijke' stijl. Ik wilde nu eens wat anders. Ik noem het zelf 'werelds'. Met een beetje modern erbij. God wat heb ik er toch verstand van. Not.

Mams en ik liepen dus door de Woon Store in Rotterdam. Ik had geen idee wat ik wilde. Tot ik een klein poefje zag met alle kleuren van de regenboog. Die. Die wil ik hebben. Het was best een prijzig dingetje maar ik hoefde er niet lang over na te denken. Daarna ging het vrij snel en voor ik het wist had ik alleen maar kleur (!!!) in mijn karretje. Ik ben totaal niet van kleuren. Het liefst draag ik altijd zwart en is alles netjes zwart of wit.

Ik wilde een kamertje waar ik echt in kon 'wonen'. Dat schreef ik hier. Niet eentje die uit een Ikea boekje zou zijn kunnen -wat een taalgebruik- gelopen, zoals ik nu heb. And this is just the beginning. De foto's zijn bij ons thuis gemaakt, dus niet in mijn nieuwe kamertje!








Ik hoop dat jullie het wel een beetje leuk vinden! Maar daarnaast moet ik ook leren dat dit soort dingen puur smaak zijn, en als jullie het niks vinden, ik er wel achter mag, kan en eigenlijk moet blijven staan. Want het is en blijft mijn kamertje, toch?

Lieve rommelige kusjes,
Stells. 

17 opmerkingen:

  1. Een huis is juist leuk en mooi als het iets persoonlijks uitstraalt! En dat doet het bij jou nu! Als je telkens een kamer binnenkomt die al leek op de kamer van een andere vriendin, is er niks aan. Volgens mij is het nu juist heel gezellig bij jou en trek je lekker niks van andere meningen aan! Gewoon doen wat jij wil! Jij moet er wonen, dus jij moet het mooi vinden!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. aa, niks van aan trekken! Het gaat erom dat jij je straks thuis voelt in je kamertje (: En als mensen op bezoek komen, vragen ze echt niet 'hee Stella, waarom heb jij eigenlijk zo'n überfelgekleurde poef daar staan in plaats van een bloggersverantwoorde designstoel?' Dan denken ze hooguit, 'hee wat grappig! In mijn huis zou het niet staan, maar hier hoort het er helemaal bij en is het eigenlijk heel leuk!'. Ofzo (: (zegt nina die in een nietbloggersproof ikeahuis woont.)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik vind het leeeeuk! Ik hou tegenwoordig ook meer van kleurtjes dan van wit. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Het is gaaaaaaf, ik ben heel benieuwd naar je nieuwe kamer! :)))

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ziet er echt leuk en gezellig uit, ik ben benieuwd!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Kleurtjes zijn leuk! Ons huisje is bijna gratis bij elkaar verzameld, dat betekent wel een paarse bank en stoelen, kasten in verschillende soorten bruin, en zwart met glazen tafel en zo'n tapijtje voor kinderen waar je met auto's over kan rijden eronder. We hebben dus geen kinderen...

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Het is jouw kamer hoor mevrouw! Jij moet er wonen, wij niet, dus jij moet het leuk vinden en wat alle andere mensen denken doet er niet toe! Maar, ik vind het toevallig wel leuk hihi. Ben zelf best van het strak en wit maar merk dat ik ook steeds meer kleurige vaasjes, glaasjes en prulletjes koop! Het doet me een beetje denken aan een marokkaanse en turkse stijl, super leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik vind het JUIST heel erg leuk! Vooral dat tafeltje en dat matje ding!
    En heb jij ook zoveel zin in het verhuizen enzo..? Ik heb ook een nieuwe kamer dus mag ook weer lekker alles opnieuw in gaan richten! Zoveel zin in! Ik denk dat ik nog even langs de kringloop ga om leuke spulletjes te zoeken (ik wil daar heel graag een tafel van)
    Liefs!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Lieve Stel, jij mag toch zeker zelf wel bepalen hoe je je kamer inricht?! En dat doe je lekker met de spullen die jij leuk vindt. En stiekem vinden heel veel mensen het leuk, kijk maar naar al die reacties :)
    En het is ook echt leuk, lekker vrolijk! Ik ben echt verliefd op je kleed, hoe tof is die! En volgens mij kun je heerlijk liggen tegen die kussens :)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik vind dat kleedje onwijs tof! Mijn studentenkamertje is ook een mix van allerlei 'stijlen'. Ik was bij de gamma om verf uit te zoeken voor op de muur, en het moment dat ik de fluorescerend roze zag, wist ik het, die wil ik! Mijn vader heeft het dan nog wel weten te beperken tot één muur, maar het gebeurde wel! Het is jouw kamer, jij moet er in wonen, en niemand anders.
    Ik zag bij dezelfde gamma ook een badkamerkleed (ik heb geen idee of dat de juiste benaming is) in die stijl, en die wilde ik zo graag hebben, maar hij was echt superprijzig, dus dat is uiteindelijk niet door gegaan, maar daar denk ik nog dagelijks aan, wat een gemis, haha.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Oh dat kleedje! En zo'n dienblad wil ik ook, dan iets groter en op een krukje als een soort tafeltje :) Heerlijk sfeertje toch juist!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Top! Je moet volkomen je eigen gevoel volgens als het gaat om je huisje inrichten. Pas als je, je eigen stijl volgt kun je, je ergens thuis voelen toch? Ik vind het er mooi uit zien!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Leuk juist om een eigen stijl te hebben toch! Het kleedje op de laatste foto vind ik heel erg leuk trouwens!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Aaah hier hou ik van! Ik vind dit zeker 'werelds' haha

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Natuurlijk is het jouw kamer dus het is al goed als alleen jij het leuk vind :) Maar ik vind het eigenlijk wel leuk en vrolijk staan! Je zegt wel dat je meestal alleen van het zwart-wit bent, maar dit vind ik ook best wel Stella eigenlijk. Over dat wat nu 'in' is, ik vond dat een tijdje terug (toen het 'in' werd, zeg maar) heel erg leuk maar ben er nu zo klaar mee omdat iedereen het heeft.

    Het is veel leuker zo! Niet zo strak maar gewoon gezellig en vrolijk :)

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ik vind het wel heel erg stellalicious hoor. Ik wens je veel plezier met je kamertje! Liefs

    BeantwoordenVerwijderen

Voor elke reactie krijg je een knuffel en een plak tattoo. En een kusje. En een koekje. Omdat je lief bent. En dan probeer ik zo snel mogelijk te reageren.