vrijdag 6 juni 2014

Mijn zachte, veilige haventje

Ik heb nooit zin om jou te vergezellen. Altijd dingen die nog belangrijk zijn. Veel te veel zin om dit, of dat, of dit, of nog dat te doen. Nog even badderen, even bloggen. Nog even een appje sturen naar Jim, of naar mijn vriendinnetjes. En dan is het tijd om toch echt te gaan, anders kan ik de volgende dag echt niet normaal functioneren. Voor zover ik dat überhaupt eigenlijk wel kan.

Daar lig ik dan. Te draaien, te woelen. Het duurt minstens een half uur voordat ik mijn plekje gevonden heb. Soms op mijn zij of rug, maar meestal op mijn buik. Benen schots en scheef en als het even kan mijn hoofd op het randje van jouw kussen. Met mijn neus raak ik meestal mijn knuffels aan. Raffie, Beer en Beer twee. Ik ben negentien jaar oud, maar ik slaap toch nog graag met ze. Als ik pieker, of ik denk aan nare dingen dan grijp ik ze vast, knijp ik ze fijn, en dat helpt. Never change a winning team.

Soms ben je te warm. Dan lig ik te woelen, draai ik je kussen nog eens om. Soms ben je te koud. Dan wikkel ik me in jouw deken en dan lig ik alsnog te bibberen. Soms lig ik net goed, en moet ik er weer uit om het door paps of mams aangelaten WC licht uit te doen. Of om zelf juist naar de WC te gaan, dat is ook zo'n heerlijk tafereel.

Ook al denk ik vaak aan nare dingen als ik bij jou ben. Ook al ga ik totaal niet graag naar je toe. Ook al ben ik 's ochtends boos omdat ik je toch weer moet verlaten. Ook al is het stiekem misschien een beetje kinderachtig dat ik nog met knuffels slaap. Ik heb gelachen. Ik heb gehuild. Veel gehuild. En nu, vanaf de helft van augustus, ga ik jou definitief verlaten en kom ik alleen nog maar in de weekenden bij jou.

Lief bed, dankjewel dat jij mijn veilge haventje bent. Dat ik lekker onder jouw deken mag kruipen als ik een lange, vervelende dag heb gehad. Dat ik 's ochtends altijd denk; "Hoe druk en vervelend deze dag ook wordt, ik lig hoe dan ook vanavond weer hier, op ditzelfde plekje".

Lieve rommelige kusjes,
Stells.

12 opmerkingen:

  1. Haha wat een leuk stukje! Leuk geschreven :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Haha wat leuk geschreven. Ik hou echt van mijn bed hoor, ben er niet uit te slepen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. De relatie met je bed is erg belangrijk, we brengen er allemaal toch heel wat uurtjes in door ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Naww, lief geschreven! Ik slaap ook nog met mijn vertrouwde knuffel hoor! ;) (& Dat terwijl ik vier jaar ouder ben hihi)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ahhh dankjewel, hihi. Ahhh echt? Ik weet zeker dat ik over vier jaar ook nog met ze slaap hoor, stiekem! Liefs!

      Verwijderen
  5. Leuk geschreven! :) Ik hou ook van m'n bed, haha.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel (: Hihi, jaaa, ik denk met jou nog veeeeeeele anderen! Liefs

      Verwijderen
  6. Leuk geschreven en zó herkenbaar haha! Ooh wat houdt ik van mijn (ons) bed!

    Liefs Rosie

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel! Ahhh, lief, ons bed. Dat klinkt stiekem veel leuker dan mijn bed. Liefs!

      Verwijderen

Voor elke reactie krijg je een knuffel en een plak tattoo. En een kusje. En een koekje. Omdat je lief bent. En dan probeer ik zo snel mogelijk te reageren.