maandag 23 juni 2014

Mijn zomer plannetjes. En regeltjes. En doelen. En Stella-achtige-dingen.

Lijstjes, plannetjes, doelen, check lists. Zo Stella. En ik zou dus zeg maar Stella niet zijn, als ik niet ook voor deze zomervakantie weer een lijstje had gemaakt met alles wat ik graag wil doen, moet onthouden, wil zien, and so on. En nu hopen dat ik me er een beetje aan kan houden.

Zoals jullie weten, want misschien zeg ik het wel veels te veel -maar goed, dit is mijn blog en het gaat over mijn leven en als ik me niet helemaal oké voel, dan moeten jullie dat ook weten- zit ik de laatste tijd niet helemaal lekker in mijn vel. En vooral niet lekker in mijn hoofd. Ofzo. Ik hoop echt dat de vakantie me goed gaat doen. En ja, ik zie echt wel een beetje op tegen het dragen van mijn bikini, tegen de zonneallergie, tegen het vliegen -ik heb mega vliegangst en het wordt met de jaren erger-. Begrijp me niet verkeerd, ik heb er ontzettend veel zin in, maar toch zijn er altijd wat dingetjes die in mijn hoofd een beetje een rol spelen. En die probeer ik dus ook te tackelen met behulp van dit lijstje.


Foto's maken met mijn Nikon
Dit spreekt stiekem voor zich, toch? Ik wil graag Aruba mooi vastleggen. Bijzondere foto's maken die ik later aan mijn (klein)kinderen kan laten zien. "Kijk, hier liep oma rond toen ze nog jong en mooi was. Maar toen vond ze dat niet hoor!". Ha, nee grapje. Nee, echt, ik ben gek op alles vastleggen. En als die foto's dan ook nog eens zo'n prachtige kwaliteit hebben, wieeee. Daar gaat mijn meisjeshart sneller van kloppen.

Ochtendrituelen
Ik wil elke ochtend graag 'op tijd' opstaan, met iets lichts ontbijten en de dag beginnen met een strandwandeling en/of een keertje naar de 'lijn' zwemmen in de zee. Ze hebben daar ook een fitness dinges, maar ik denk toch dat het op zo'n prachtig eiland fijner is om je work out buiten te doen.

Lief zijn voor Jim
Natuurlijk is een relatie niet altijd rozengeur en maneschijn. Jim en ik kennen elkaar nu twee jaar, en we zijn dan ook al twee jaar vriendje en vriendinnetje. En ja, we houden veel van elkaar. En nee, we hebben inderdaad echt bijna nooit ruzie. Maar, soms kan ik best een beetje mijn bozige 'het gaat allemaal even niet zoals ik het wil' gevoelens en emoties op hem afreageren. En Jim is ook niet altijd een engeltje, maar dat verdient hij sowieso niet. We gaan gewoon een hele fijne, gezellige vakantie hebben saampjes. En ik ga goed op mezelf letten, dat ik mijn 'chagerijnigheidjes' niet op hem afreageer.

Healthy bruin worden
Sinds een paar jaar reageert mijn huidje niet echt fijn op de zon. Waar ik vroeger als een negerinnetje van vakantie kwam, verbrand ik nu onwijs snel en heb ik erg snel last van vervelende zonneallergie bultjes. Ik heb daar laatst een soort van speciale zeep voor gekocht. Hopen dat dat werkt. Daarnaast moet ik me sowieso altijd al goed insmeren. De flessen 50+ vliegen me om de oren. Toch wil ik wel graag een kleurtje krijgen. Daarom ga ik mij goed inlezen en zorgen dat ik toch nog een kleurtje krijg. Hoera. Goed plan Stella, goed plan.

Internet? Wat is dat?
Hoe verslaafd ik ook ben aan mijn lieve iPhone appjes als Instagram, Bloglovin' en Facebook, op vakantie ben ik het liefst juist even niet met mijn hoofd bij anderen. Ik merk dat ik snel jaloers word, het gevoel krijg dat ik alles mis en de neiging krijg om me constant zorgen te maken of iedereen thuis mij nog wel lief vindt. Internet brengt stress. Vooral op vakantie. En hoe graag ik jullie blogjes ook lees en mijn avonturen en foto's gelijk met jullie wil delen, ik ben toch van plan zo weinig mogelijk met the interwebzzzz te maken te krijgen. Eerst zien, dan geloven.

Dingen loslaten
Ik wil altijd iemand anders zijn. Ik piep altijd heel erg inside als ik een lang, slank meisje zie lopen met de perfecte outfit. Daar zit ik met m'n ontplofte pluiskrullen, chloorachtige huidje, rode bultjes, lekgeprikte armen -muggen, GROM- en in mijn ogen net iets te brede benen en net iets te weinig 'boezem'. Ja, hoi, ik ben Stella en gooi alles op het internet. Maar, let's be real, ik kan wel gaan doen alsof ik mezelf helemaal 100% adoreer, maar dat is ook pure waanzin. Jullie mogen best weten dat ik onzeker ben over sommige dingen. Maar weet je? Ik ga het loslaten. Lekker boeiend dat ik niet zulk mooi haar heb als die meisjes, dat ik niet zulke mooie sleehakken aanheb, maar mijn te lekker zittende, afgetrapte slippertjes. Of dat mijn nagellak compleet is afgebladderd en ge-chipped. Lekker boeiend. -Zegt ze-.

Zo. En nu nog eens eventjes alles waarmaken. Wish me luck.

Lieve rommelige kusjes,
Stells. 

11 opmerkingen:

  1. Ik denk dat ik jou 100x zo mooi vind dan een lang, slank meisje met de perfecte sleehakjes en outfit. Jij bent helemaal jij (zover ik hier achter mn beeldscherm kan zeggen) en daar horen je prachtige krullenbos en afgetrapte slippertjes bij! Straks ben je lekker op vakantie en hoef je daar juist allemaal niet meer aan te denken! Juist op vakantie heb ik daar nooit zo'n last van want niemand kent me daar, waardoor ik zorgeloos mezelf kan zijn. Hoelang ga je ook alweer? Liefs! xx

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ahw. Lief! Dat is ook zo, ik denk dat ik, als ik eenmaal daar ben, ook niet zo met dat soort dingen 'zit'. Dat ga ik met mezelf afspreken, hihi. Ik ga drie (ja, echt, eeuwigheid) weken! Liefs! <3

      Verwijderen
  2. Wat een leuk artikel! & je bent juist hartstikke mooi zoals je bent :)
    goed idee trouwens om op vakantie appjes en de hele mikmak los te laten, ga ik ook maar eens proberen haha

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel! <3 Lief! Ja he? Hihi, succes daarmee, ik denk dat ik mezelf echt even streng moet toespreken, want anders gaat het me nooit lukken, hihi!

      Verwijderen
  3. En zo Karlijn :) Heerlijk herkenbaar dit Stel. Dat internetgedoe lijkt me een prima plan, ik ga je lekker na-apen en hetzelfde doen. Behalve dan af en toe om jou te appen (maar dat valt natuurlijk niet onder internet, of wel want dat gaat dan weer via dat mobiele netwerk en dat is natuurlijk ook internet, toch?, hmm juist ja) En dat met dat vergelijken ga ik ook niet meer doen, ik word er alleen maar chagrijnig en negatief van én dat is nou precies wat ik niet wil op vakantie. Ik bedoel hier in Nederland hoort chagrijnig zijn er af en toe bij, halllooo check dat kutweer af en toe, maar op vakantie schijnt de zon en dan heb ik geen tijd voor chagrijnigheid en negativiteit. Vind je ook niet? XXXXXX

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Bij Kruidvat hebben ze een hele fijne crème die je op zonneblaasjes kunt smeren. Ik heb zelf ook last van (soms) dramatische reacties op de zon, maar die crème voelt altijd heel fijn aan. En ik kijk, naast je kleinkinderen, nu al uit naar de mooie plaatjes die je gaat schieten met je Nikon camera. (JE NIKON CAMERA) En slippers lopen ook gewoon veel beter dan sleehakken. Dat weten we allemaal. :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Echt?! Super, dankjewel! Ik denk echt dat ik daar wat aan heb! X

      Verwijderen
  5. Ooooh ik wil ook een ochtendritueel voor in de vakantie. Lekker vroeg opstaan, misschien een strandwandeling of een skeelertocht. Mag ik dit blogpost-idee van je pikken?? :D

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oeh goede vakantie dingen tips achtig iets. Ohh en geef mij jouw ontplofte pluis krullen maar! Ik hou van krullen haha

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Veel plezier. Ik ben in ieder geval al heel benieuwd hoe het gaat worden. Liefs

    BeantwoordenVerwijderen

Voor elke reactie krijg je een knuffel en een plak tattoo. En een kusje. En een koekje. Omdat je lief bent. En dan probeer ik zo snel mogelijk te reageren.