woensdag 11 juni 2014

Stella's wannabe creatieve kant

Een aardig tijdje terug kocht ik een Moleskine boekje. Ik had er al eentje, maar deze was rood. En voorbestemd als dagboek. Het werd een 'lijstjes boek', na geïnspireerd te zijn door blogvriendinnetje Karlijn. Ik wilde ook lekker creatief aan de gang. Nou goed, Stella maakt een aantal, ik denk eh, 15 lijstjes. En alles verdwijnt weer ergens in een la. Fijn. Laatst zag ik bij Laura een post over handlettering. Althans, ze had het erover. En toen dacht ik; "Oeh, dat is leuk!" -wat een saaie gedachte overigens-. Ik had ergens nog een klein Moleskine -addicted much?- liggen, en een zwarte fine liner. Dus ging ik maar eens wat proberen. Of ik er tevreden over ben? Eh, ligt eraan. En ik kan ook nog steeds niet zo goed opschieten met m'n Nikon en het scherp stellen en het licht en, tsja.



Zo. Het begint allemaal lekker makkelijk. Dit kan een ei zelfs nog. 

Een van de belangrijkste dingen natuurlijk he?!

Achteraf vraag ik me af of dit grammaticaal/qua woordgebruik wel klopt, maar ach, ik snap wat ik bedoel.

Hier heb ik blijkbaar gedacht; "Goh, laten we eens een soort mislukte spraak-bubbel-vijver tekenen, in plaats van een spraakbubbel waar het lijkt alsof er tekst in staat". Oefening baart kunst, hoop ik.

Ja, ik weet het. De 'my' wint niet de schoonheidsprijs. Ik probeerde hier wel wat meer te spelen met verschillende "fonts". En wat er staat is natuurlijk wel heel lief. Vind ik. Hoop ik.

Creatieve uitspatting. Ik probeerde te tekenen. Geen succes, vind ik zelf, maar goed, van een afstandje ziet het er wel schattig uit. Ik kan het stiekem nog steeds niet geloven. 

Eh. No comment

Wat vinden jullie van handlettering? Hebben jullie het wel eens geprobeerd? Ik vind het echt heel ontspannend eigenlijk. Ik heb net aan het ontbijt de laatste getekend. Een beetje te enthousiast, geloof ik. Hahahaha. De armen van de poppetjes zijn ook wel errug mooi. Kunst. Ik kan er nog steeds niet over uit dat ik gewoon niet met mijn Nikon om kan gaan. Of althans, niet zoals ik zou willen. De foto's zien er dan scherp uit op mijn camera's display, maar zodra ik ze op mijn MacBook zie, zijn ze ineens niet scherp meer? Anyways, het gaat natuurlijk uiteindelijk om de creaties, hihi. Ik zou zeggen; probeer het eens uit, het is echt leuk om te doen. 

Lieve rommelige kusjes,
Stells. 





24 opmerkingen:

  1. Wauw, mooi! Ik ben toevallig ook net begonnen: http://metdehand.dagdromend.nl/ En ik vind het ook héél leuk

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wauwie! Echt heel mooi allemaal, en wat een mooie quotes! (: Liefs!

      Verwijderen
  2. Wat leuk! Ziet er goed uit hoor. Als ik het zou kunnen dan zou het best leuk zijn haha!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel! (: Lief! Ik zou zeggen, probeer het eens!

      Verwijderen
  3. De foto's zijn scherp genoeg hoor! Vind het er erg leuk uitzien, zou willen dat ik dit ook zo mooi kon! Vind juist die van Leiden heel erg leuk met de huisjes! Vind ze eigenlijk allemaal erg leuk haha. Misschien moet ik er gewoon eens voor gaan zitten en het proberen. Misschien ben ik er niet zo slecht in als ik denk.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel! Ik ben zelf misschien een beetje te perfectionistisch, hihi. Lief van je, al die complimentjes. Ja moet je doen! Ik dacht ook altijd dat ik er echt niks van zou bakken, maar ik heb toch nog een soort van mislukte half aangebrande pannenkoek eruit gekregen, hahaha. Liefs!

      Verwijderen
    2. Je hebt er een super mooie kaas spek pannenkoek van gebakken hoor! ;) Ik vind ze echt heel mooi! Liefs!

      Verwijderen
  4. Wat heb je dit toch leuk gedaan Stella. En ik vind dat je mooi getekend hebt hoor!! Je foto's zien er trouwens heel goed uit <3

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat leuk! Ik vind handlettering erg mooi, maar ik denk niet dat het voor mij is weggelegd. Mijn normale handschrift lijkt nog altijd op dat van een 8-jarige.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hahahaha, dat is misschien JUIST een leuk effect! Ik zou zeggen; probeer het een keertje. Niet geschoten is altijd mis -ooooh wat voel ik me nu wijs, hahaha-. Liefs!

      Verwijderen
  6. Haaa, dit is zo leuk om te doen. Ik heb er zelf ooit eentje gemaakt waar ik wel echt heel trots op ben. Hij staat op mijn instagram omdat ik hem nooit op mijn blog heb geplaatst :) Of wel. Volgens mij wel. Nougoed. Genoeg over mezelf gekletst, ik vind die van jou erg leuk gelukt!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Echt?! Oeh ik ga hem opzoeken! Als 'ie er niet op staat zou ik hem er zeker wel opzetten, ik weet zeker dat je er leuke reacties op krijgt -als ik ze al krijg, jij helemaal neem ik aan-. Dankjewel in ieder geval, lief! X

      Verwijderen
  7. Echt mooi hoor! Ik kan er echt niets van.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Superleuk om te zien, je bent erg creatief!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja? Vind je? Hihi ik heb stiekem alleen nooit zoveel geduld om creatief te zijn. Als het me te langzaam gaat, ga ik het altijd afraffelen. Met dit heb ik dat gelukkig niet zo erg, hihi. Dankjewel! Liefs!

      Verwijderen
  9. Ja maar, ja maar Stel! Dit is toch hartstikke goed! Hallo, mijn eerste handletter dingen waren echt afschuwelijk, die heb ik meteen de prullenbak in geknikkerd. Pfff. Je moet gewoon oefenen, oefenen, oefenen. En ik vind het heel fijn om op Pinterest ideeën op te doen, heb een heel bord vol. En ja, dan dus dat oefenen :) XXX

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hahahaha, je moest eens weten hoeveel schetsjes er bij mij in de prullenbak zijn gaan wonen voordat ik in mijn mooie Moleskine durfde te beginnen. Stiekem. Ik beloof heel goed te gaan oefenen inderdaad (: X

      Verwijderen
  10. Je pogingen zijn meer dan wannabe creatief wat mij betreft! Het blijft bij mij vaak bij het idee om iets creatiefs op te pakken, maar de uitvoering komt er nooit. Dan pak jij het toch een stuk beter aan. Mooi hoor. ;)

    BeantwoordenVerwijderen

Voor elke reactie krijg je een knuffel en een plak tattoo. En een kusje. En een koekje. Omdat je lief bent. En dan probeer ik zo snel mogelijk te reageren.