vrijdag 8 augustus 2014

Deel drie, eindelijk in de winkel! Incl. spannend plot!

Ik stond vroeg op. Werd ten eerste wakker naast een knorrig vriendje. "Ik blijf nog even liggen Stel". Ja hoor, schattepoepiekoe. Ten tweede zat ik dus alleen beneden. Aan tafel. Geen honger. Ik at toch maar een spelt boterham met aardbeien en een halve banaan. Volgens mijn nicht bracht een banaan eten van tevoren haar geluk. Eenmaal mijn ontbijt geprobeerd naar binnen te werken op een fatsoenlijke manier, stormde ik naar boven. Hup, onder de douche. OH SHIT. Ik moet al die formulieren nog invullen. Hatsikidee, pen erbij. Schoenen aan. Alleen mijn All Stars, want die had ik tijdens de lessen ook aan. Brengt geluk volgens "Miep-bijgeloof". Ik dus. Moi.

"Toet toet". Auto staat voor de deur. Dan ga je zitten. Heerlijke BMW. Echt een koets. Maar ja, ik ben bang voor paarden, dus een koets is niet zo'n goed idee. Ik ben gelukkig niet -meer!- bang voor een auto, dus hop, koppeling in en starten maar. We hebben nog een examen route gereden, wat eigenlijk best goed ging. Mijn hart ging tekeer. Ik dacht echt; "Nu gaat het fout hoor, erger moet het niet worden mensen". Uiteindelijk heeft mijn hart zich goed gehouden. Dankjewel hart. Ik ben je eeuwig dankbaar. Eigenlijk sowieso, dat je het altijd doet. Thanks bro.



Mijn examinator heette "Ad". Fun fact; mijn TTT-examinator heette "Ed". Hij was heel aardig, gelukkig! Ik ging zitten, reed weg en HOP; bij het eerste, beste stoplicht sloeg mijn lieve BMW'tje af. Zucht. Daar gaat mijn rijbewijs.

De beste meneer stuurde me over bekend terrein, dat was wel heel fijn! Ik reed mijn cluster opdracht puur zo goed omdat ik het gewoon wist, denk ik. Ik hoefde er niet eens over na te denken hoe ik bij de snelweg moest komen en welke kant ik op moest voor "Utrecht". Hij zei nog; "Wat fijn dat ik jou niks hoef te vertellen!". Ja ja, dacht ik.

Gassen, gassen, gassen; snelweg op! En ook dat ging goed! Ik had hem trouwens ondertussen nog een keer af laten slaan, dus ik wist toen al bijna zeker dat het geen succes zou worden.

Eenmaal terug gaf Ad me een hand. "Nou, ik heb het gezien hoor, je bent geslaagd". Hallo? Euh, meneer? Ik liet dat ding twee keer afslaan en hield mijn koppeling veel te vaak te lang ingedrukt? En onnodig? Eh? Maakt u misschien een grapje? Maakte hij dus niet. Zo hield ik het slagingspercentage van mijn rijschool van deze week ook weer op 100%.

Ik heb dus nu mijn rijbewijs. Althans, ik woon officieel in Leiden, dus moet ik het schatje daar aanvragen. Dat gaat nog wel even duren. Maar daarna maakt deze krullenbol de wegen onveilig in haar mama's Nissan Micra Cabrio, ohhhhh jaaaa!

Lieve rommelige kusjes,
Stells.

7 opmerkingen:

  1. Gefeliciteerd! Troost je: als je eenmaal voor jezelf mag rijden is het allemaal een stuk minder spannend. Hoewel ik de eerste keer in m'n eentje wel de hele tijd dacht dat ik iets illegaals aan het doen was :')

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Yes! Gefeliciteerd! :) Superfijn dat je 'm hebt!
    Precies wat Nikki zegt ja, haha! Ik vond het eerst ook eng, maar het is zo fijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Yeeey gefeliciteerd! Spannend, gelukkig heb je hem gehaald :) Wiehh, ik wil ook een rijbewijs!!

    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ah wat leuk geschreven en natuurlijk ontzettend gefeliciteerd met je rijbewijs! Deze gaat vast en zeker van pas komen de komende jaren! <3

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Jaaa gefeliciteerd, wat goed! Ik wist tijdens mijn examen zeker dat ik niet geslaagd was (gevalletje examinator die alleen sprak als ik iets verkeerd deed), maar uiteindelijk kwam ik ook blij her CBR uit (:

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Gefeliciteerd! Ik wist wel dat je het kon.

    BeantwoordenVerwijderen

Voor elke reactie krijg je een knuffel en een plak tattoo. En een kusje. En een koekje. Omdat je lief bent. En dan probeer ik zo snel mogelijk te reageren.