dinsdag 12 augustus 2014

Drie weken geen internet?

Geen gebliep, geping, gelike, lekker even niks. Social media en ik hebben een haat-liefde verhouding. Waar ik in de trein of in bad stiekem niks liever doe dan Facebook, Bloglovin en Instagram afstruinen, wil ik het op vakantie het liefst figuurlijk -want letterlijk kost het me mijn iPhone, en das ook weer niet de bedoeling- uit het raam gooien. Een tijdje geleden was ik echt verslaafd, denk ik. Aan Instagram. Alles ging op de foto, en ik moest ook alles van iedereen volgen. Jim heeft me erop gewezen en toen heb ik het een beetje verminderd allemaal. En nu, op Aruba, heb ik dus drie weken geen internet aan staan.


Het bevalt me onwijs goed. De belangrijkste vrienden en vriendinnen kan ik gewoon oldschool sms'n -wat ik eigenlijk ook niet veel doe- maar alle foto's, berichtjes en andere dingen komen lekker niet binnen. Ik kan me namelijk onwijs druk maken om de meest onbenullige dingen. Berichtjes van vriendinnen waarvan ik denk dat ze misschien wel boos zijn, of juist vriendinnen die niet reageren en dat ik dan al helemaaaal denk dat het helemaal mis is. Of mooie foto's van meiden op Instagram, waardoor ik zelf denk dat ik er bij loop als een wandelende feestwinkel met halloween, ofzo. Nee, zo erg is het niet, maar ik kan me wel onwijs druk maken om dingen die anderen doen, die ik niet doe. Zoals sporten, wat er hier echt dubbeldik bij inschiet. Slecht, maar aan de andere kant ook niet zo erg, want na een best wel stressy jaar is dat hele uitrusten ook wel fijn. Zoals je ziet kan ik me druk maken om totaal niks, en nu ik hier dus mijn iPhone alleen gebruik voor bloggen -het enige deel van internet wat ik op dit moment dus wel mis- hoef ik me alleen maar druk te maken om mijn offline leventje. En geloof me, dat is een heeeeeele dikke aanrader. 

Of ik dit, eenmaal terug in Nederland, door ga zetten? Nee. Dat lukt me dan weer niet, hihi. Facebook is namelijk ook erg handig voor groepswerk op school. En Whatsapp is gewoon, ja moet ik dat eigenlijk nog mededelen aan jullie? Denk het niet. Instagram kan ik in principe wel missen, maar dat wil ik stiekem helemaal niet! Minderen kan ik het wel. Ik denk dat dat dan ook de beste oplossing is voor mij. Af en toe dat ding lekker op vliegtuigstand, een social media loos dagje. 

Hoe doen jullie dat? Met social media? 

Lieve rommelige kusjes,
Stells.

9 opmerkingen:

  1. Hoe ik dat doe? Teveel haha. Met name Facebook. Twitter lange tijd een dip gehad & nu weer wat actiever. En Instagram blijft gewoon te leuk. En ja, dat gaat dus ook door op vakantie.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Een paar jaar geleden nam ik een old school prepaid telefoontje mee zonder internet of wat, op vakantie. Nu ga ik dat niet doen, maar ik sleur het ding niet overal heen. Vakantie is rust. Daarom staat mijn mobiel ook altijd op stil, tijdens werktijd kan ik sowieso niet er op kijken.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ah deze post is echt heel herkenbaar. Ik heb een tijdje gehad dat ik echt 24/7 bezig was met Whatsappen, Facebook, Twitter, Instagram en Bloglovin, zoveel dat ik er eigenlijk helemaal niet meer bij was in de echte wereld. Ik stresste enorm dat ik een keer iets zou missen op Social Media. Zo raar! Gelukkig ben ik nu weer back to reality. Geniet van je vakantie!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heel erg herkenbaar! Op vakantie ben ik ook een beetje anti internet haha, vind het stiekem ook vervelend als ik in een hotel zit met wifi, want dan heb ik heel de tijd die strijd van zal ik nu wel of niet of nu toch? Help! Ook echt een haat-liefde verhouding :)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heerlijk, bijna 'onbereikbaar' zijn. Ik gebruik eigenlijk amper nog social media op mijn telefoon.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Zondag was mijn internetloze dag en het was heerlijk. Doordat je tegenwoordig echt overal internet hebt kun je overal alles checken. Soms heel fijn, maar de laatste tijd erger ik me echt dood aan. Zo irritant. Ik wil eigenlijk gewoon in een internetloze wereld leven, met om de dag een uurtje internet :)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik gebruik social media super veel en dan met name Instagram. Zonder whatsapp kan ik ook niet meer. Maar als ik dan op vakantie ben en moet sms'en, merk ik wel dat ik zoveel beter nadenk over wat ik stuur qua berichtjes naar mensen. En dat ik dus op whatsapp eigenlijk heel veel onzin praat normaal gesproken hahaha. Het is ook gewoon zo makkelijk. Je typt iets, je verzend het en de ander ontvangt het geheel gratis! De laatste tijd probeer ik zelf ook wat meer 'af te kicken' van social media en van gewoon mijn telefoon.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Weet je wat heel goed werkt, als Facebook en snapchat het niet goed doen op mijn Iphone(opzich ook aardig balen dat ze het gewoon niet willen doen maarja)! Alleen Insta en wapp doen het goed op mn Iphone, lekker insta verslaafd dus;)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Herkenbaar! Toen mijn vriendin en ik op vakantie in Spanje waren heeft mijn mobiel meer uit op de hotelkamer gelegen dan dat ik hem mee had (en ik vond het heerlijk!). Maar helaas, zodra we terug waren gebruikte ik dat ding weer meer dan dat me lief is.

    BeantwoordenVerwijderen

Voor elke reactie krijg je een knuffel en een plak tattoo. En een kusje. En een koekje. Omdat je lief bent. En dan probeer ik zo snel mogelijk te reageren.