woensdag 13 augustus 2014

Drijfhout zoeken op Aruba -I need your help!-

Vandaag is het onze laatste dag op Aruba. Morgenavond vliegen we terug naar het grillige Nederland. Ik heb een heerlijke vakantie gehad. Drie weken liggen, lezen, muziek luisteren, met Jim kroelen en een beetje zwemmen hier en daar. Omdat het vandaag de laatste dag was, bezochten we nog de ruige kant van het eiland. Daar slaat de zee onverbiddelijk tegen de rotsen, wat echt voor mooie beelden zorgt. Ik heb natuurlijk alles vastgelegd, en ik neem stiekem aan dat die post inmiddels allang online verschenen is.


We bouwden, zoals bijna elk jaar, een steentorentje. Die staan daar als gedenkteken voor overledenen, voor mensen die steun kunnen gebruiken, of gebouwd door kinderen omdat ze dat leuk vinden. Ik heb er afgelopen jaren een aantal gebouwd. Voor twee van mijn overleden poezen, voor de overleden vader van mijn beste vriendin, voor mijn overleden buurman en vorig jaar bouwden Jim en ik er 2 in 1. Dit jaar heeft Jim er een gebouwd voor iemand die echt heel veel steun en geluk verdient. 

Toen onze torentjes af waren -mijn oom en tante zijn er ook nog steeds- maakten we nog wat foto's. Ik spotte een leuk stokje. Een houten stokje. Drift wood heet dat. Van dat hout dat ergens op de wereld in de zee terecht komt en dan voor onbepaalde tijd helemaal geslepen wordt door de zee en waar dan ook een keer de kust opgeslagen wordt door de golven. Ik pakte een plastic zak uit de auto en begon met verzamelen. Ik heb heel wat leuke stukjes en stokjes gevonden. Ik ben van plan er iets leuks mee te gaan doen voor in mijn kamertje.



Hebben jullie leuke ideeën? 

Lieve rommelige kusjes,
Stells. 

4 opmerkingen:

  1. Wat een mooi idee om een steentorrentje te bouwen. Net zoiets als een kaarsje branden in de kerk. Drijfhout! Heel leuk. Op pinterest staan veel leuke ideeen, maar vorige week plaatste Anki (Zilverblauw) ook een hele toffe. X

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een mooi gebaar, van die steentorentjes. Ik ben benieuwd wat je uiteindelijk gaat doen met het drijfhout!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi! Die steentorentjes (steenmannetjes) worden vaak gemaakt om een pad of een route aan te geven, hoewel ik deze gedachte ook wel erg mooi vind, om er eentje te bouwen voor een overledene. Leuke ideeën voor het driftwood: er een mobiel van maken, een kaarten hang iets, een fotolijstje?

    BeantwoordenVerwijderen

Voor elke reactie krijg je een knuffel en een plak tattoo. En een kusje. En een koekje. Omdat je lief bent. En dan probeer ik zo snel mogelijk te reageren.